Ga naar inhoud

Hoort de koppeling zo?

Jatansa
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo! 

Een tijdje geleden is mijn lieve voedster overleden, mijn exram bleef dus alleen over. Nu ben ik naar een opvang geweest voor een speeddate, ze hadden een mooie gecastreerde voedster van ongeveer dezelfde leefdtijd 4/5 jaar. 

Ze heeft altijd alleen op zolder gestaan in een klein hokje en kent daarom ook geen andere konijnen. 

Tijdens de speeddate gebeurde er weinig, er was geen ruzie, ze heeft heel even gereden en verder was alles rustig. 

Toen ik thuis kwam heb ik ze in een neutrale ruimte gezet, en de eerste 3 uur hebben ze elkaar gewoon genegeerd totdat mijn exram ineens doorhad dat er een dame was (hij is niet heel slim 🤣). Hij werd enthausiast en begon om haar heen te huppellen en knorren (dat knorren deed hij bij zijn vorige liefde ook als hij blij was) en probeerde te rijden. 

Nu is de voedster erg bang omdat ze konijnen niet kent, ze probeerd weg te rennen en soms laat ze het een beetje toe. 

Mijn ram zit nu steeds sip in een hoekje omdat hij heel graag wil wassen en knuffelen maar zij laat dat nog niet toe

Ze komt dan steeds naar mij toe, en wil juist contact met mij maken ipv hem

Gaat dit de goede kant op? Het is nu dag 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar jij bent maar je kunt je het beste een beetje afzijdig houden. Niet zo ver dat je niet in zou kunnen grijpen maar zo te lezen is dat ook niet nodig.

Het klinkt wel goed verder. Onze vorige voedster was ook heel bang, had wel eerder samen gezeten met een ander konijn. Onze ram zocht regelmatig toenadering maar door haar angst duurde de koppeling wat langer.

Zolang ze niet vechtend over de grond rollen hoef je niks te doen, alleen ze de tijd te geven.

De voedster die we nu hebben, had ook altijd alleen gezeten maar de koppeling was binnen 2 dagen een feit. Dat hoeft dus niet veel te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt normaal voor een koppeling die op dag 2 is.  Geef ze rustig de tijd elkaar te leren kennen. Per konijn kan het verschillen hoe lang het duurt voor ze rust hebben, hun plekje ten opzichte van elkaar gevonden hebben. Geduld is op dit punt van de koppeling het belangrijkste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .