Ga naar inhoud

Mijn konijn graaft en bijt


melanie.3

Aanbevolen berichten

  • melanie.3 wijzigde de titel naar Mijn konijn graaft en bijt

Dit is heel normaal konijnengedrag. Konijnen vinden het lekker om in zachte dingen te graven en bijten. Denk aan kleding, een kleedje, handdoek, bank. Als je niet wil dat het kapot gaat, dan moet je haar niet op de bank zetten. Ik zou overigens sowieso adviseren om je konijn niet op schoot te zetten of op te tillen, tenzij strikt noodzakelijk. Doordat ze prooidier zijn, vinden ze dat heel spannend. 9 van de 10 konijnen houden er echt niet van om op schoot te zitten, maar worden liever op de grond geaaid. Er zijn uitzonderingen, maar alsnog zou ik je konijn er dan alleen zelf voor laten kiezen om op schoot te springen en dat niet te doen als jij dat op dat moment wil. 

Heeft je konijn een maatje?

  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad typisch konijnengedrag. Ik vind het hier wel grappig, als ik de een aandacht geef dan komt de ander altijd snel aanrennen, want o ze zouden eens iets mislopen 😄 Synchroon aaien is hier dus de standaard. Ze doen ook heel veel voor brokjes, of ander lekkers. Dat kun je tegen ze gebruiken 😉 Maak je hand maar wat minder eng door een deel van de brokjes uit te hand te voeren. Zo te lezen heb je een nieuwsgierig konijn, dus dat moet zeker lukken. Probeer dingen te verzinnen waar jij als baas plezier uit haalt, maar waar je konijn zich ook prettig bij voelt. Wegrennen betekent toch onzeker zijn in dit geval, niet weten of die hand nou een dreiging is of niet. Neem een brokje in je hand en die hand wordt ineens een voermachine. Het neveneffect is wel dat je er natuurlijk een bedelaar van maakt 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .