Ga naar inhoud

Hennepstrooisel hetzelfde als hennepvezel??

Nijn & de Mifster
 Delen

Aanbevolen berichten

Nadat ik mijn peewee bak heb aangeschaft na goeie verhalen hier op het forum, is het nu tijd voor de volgende stap. Van houtkorrels overstappen op hennepvezel. Ik hoor hier dat dat net zo goed werkt, maar dan wel voor de helft van de prijs. 

Nu ben ik op een aanbieding gestuit van twee pakken hennepstrooisel van 48L voor 8,50. Maar is hennepstrooisel hetzelfde of vergelijkbaar met hennepvezel? Het is voor in de onderbak van de peewee bak 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

image.png.868f36a900de545accfa96372dbc5513.png

Hennepstrooisel en hennepvezel is dezelfde bodembedekking. Voordat ik badmatten gebruikte voor de cavia's gebruikte ik hennepvezel en ik vond het erg prettig spul. Ik haalde het bij ranzijn onder de naam aubiose. Mijn ervaring is dat het nog weleens wil wisselen in prijs. Ik heb het ook weleens bij de welkoop gehaald, van minihemp, dat was hetzelfde maar in verhouding veel duurder.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Lollie zei:

Ik heb het ook weleens bij de welkoop gehaald, van minihemp, dat was hetzelfde maar in verhouding veel duurder.

Dat dacht ik al, maar fijn om het nu zeker te weten. De aanbieding, die ik gevonden had, is inderdaad ook van de welkoop. Toch goed dat ik het even hier nagevraagd heb..

5 uren geleden, Kolino zei:

Je kunt het ook per 14 kg kopen, van hemparade. Zelfde spul als minihemp, maar dan in een grote verpakking. Mogelijk is dat relatief nog goedkoper dan die 2x 48 liter.

Dank!! Gelukkig heeft Evee in de webshop staan hoeveel kilo 48 liter ongeveer is (2,8 kilo) en als je dat omrekent.. 2x 48liter is dan gewoon bijna tientje duurder. Gelukkig nog niks besteld, maar had wel mijn winkelwagentje vrolijk vol gegooid. Die gaat dus weer leeg 😅

Wanneer een aanbieding weer eens geen aanbieding blijkt te zijn ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hennel vezel en hennepstrooisel is volgens mij hetzelfde ja.

Je hebt ook nog hennepmatten, dat is wel wat anders (een mat, ipv los).

Ik heb inderdaad het gewicht er ongeveer bij staan, omdat ik verzend op gewicht. Bodembedekking staat altijd in inhouds maten, heel irritant. Ik wil het liever in kilo's weten 🙂 En ik snap heus wel dat een kilo stro meer ruimte in neemt dan een kilo houtkorrel. 

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind hennepmatten erg fijn werken. Helaas eten mijn konijnen er zoveel van dat het verstoppingen kan veroorzaken, dus ik gebruik ze even niet meer. Ik dacht eerst dat hennepvezel ook zo pluizig zou zijn als het materiaal van de hennepmatten, maar daar zit inderdaad een groot verschil in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .