Ga naar inhoud

Konijnen verblijf

stampertjes
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi hoi! Ik heb net een nieuw account op bunnybunch gemaakt omdat ik het wachtwoord van me oude account kwijt ben😅... Maar goed ik heb 2 konijnen Pluis en Snuf ze zitten niet bij elkaar (wil ze nog wel laten koppelen) en als ze gekoppelt zijn zou ik ze graag op mijn kamer willen en een verblijf voor ze maken. Maar nu heb ik een paar vragen:

1. Wat kan ik het best maken? ( dus gewoon los, in een ren etc)

2. Hoe overtuig ik mijn ouders?😅

3. Hoe zit het als ik zelf niet thuis ben? Hebben jullie tips? Als je zelf je konijnen op je kamer heb Hoe heb je het dan aangepakt? Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties! 

- Pluis en Snuf

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Ik zou voor een ren kiezen, dat is wel zo handig.

2. Waar zijn je ouders tegen?

3. Wat bedoel je precies? Bij ons zitten de konijnen in de woonkamer, en ze zijn meestal overdag altijd alleen. Maar ze hebben een veilig verblijf, genoeg hooi en water en verder komt het wel goed. Als je ze 's ochtends en savonds checkt en eten geeft en ze vertonen geen gek gedrag, dan loopt dat overdag ook wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-11-2022 om 23:43, Miekmoek zei:

1. Ik zou voor een ren kiezen, dat is wel zo handig.

2. Waar zijn je ouders tegen?

3. Wat bedoel je precies? Bij ons zitten de konijnen in de woonkamer, en ze zijn meestal overdag altijd alleen. Maar ze hebben een veilig verblijf, genoeg hooi en water en verder komt het wel goed. Als je ze 's ochtends en savonds checkt en eten geeft en ze vertonen geen gek gedrag, dan loopt dat overdag ook wel goed.

Mijn ouders hebben ze liever niet binnen vanwege de geur ik zelf denk dat ik gewoon daarvoor een lucht verfrissen aan kan schaffen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luchtverfrissers zijn niet fijn voor de konijnen zelf. 

Wonen Pluis en Snuf nu buiten of binnen? Als ze nu binnen zitten dan is het al te koud om ze nog naar buiten te verhuizen. Het duurt een tijd voor ze een wintervacht hebben aangemaakt. 

In je kamer kan je eventueel een stuk afzetten met hoge puppypanelen. En een stuk vinyl op de grond leggen. Maar konijnen hebben veel ruimte nodig, minimaal 3 m2, dus bij voorbeeld 3 meter lang en 1 meter breed. Dus dat neemt veel ruimte in op een slaapkamer. En konijnen zijn ook ‘s nachts actief, dus je zal waarschijnlijk ‘s nachts wakker worden. Dat klinkt op zich gezellig, maar als je iedere nacht door ze wakker wordt dan raak je dat al snel zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het reageren! Ik wist zelf al wel dat het nu te laat is om ze naar binnen te halen, maar ik was van plan het volgend jaar te doen! Ik heb nu toch besloten om buiten een verblijf voor ze te maken omdat ik buiten veel meer ruimte heb en mijn kamer gewoon echt te klein is... ik denk zelf aan een heel groot verblijf met speeltjes en alle toebehoren en dat als ik tijd heb ze los in de tuin kan doen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .