Ga naar inhoud

Pampasgras giftig?!?


Rianne1999

Aanbevolen berichten

Goedenavond, 

 

Ons binnenkonijn staat zojuist rechtop tegen onze siervaas met Pampas gras/pluimen en rende voordat ik bij hem was met een stukje in zijn mond weg. 
 

Helaas kan ik nergens op internet vinden of dit giftig/slecht is voor konijnen. 
 

Hopelijk weet iemand dit! Ons konijn doet verder nog normaal en uiteraard heb ik de vaas hoger gezet.

 

Graag hoor ik! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan ook niet vinden of het giftig is. In ieder geval goed dat je de vaas nu helemaal buiten zijn bereik hebt gezet.
Ik zou je konijn nu even goed in de gaten houden, of hij nog eet, drinkt, en normaal keutelt, en of hij zich gedraagt zoals hij normaal ook altijd doet.

Wat ook verstandig is, is om hem wat bladgroentes te geven zoals andijvie, zodat het de eventuele giftige stoffen verdunt in de maag.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

En mijn ervaring is dat ze laten liggen wat ze niet mogen eten. 

Ik ken heel wat konijnen die giftige planten hebben gegeten. Mijn konijnen hebben een keer een hapje van een hortensia genomen; ik heb ze er meteen bij weg moeten halen omdat ze langs het gaas waren gekropen waar ik het mee had afgezet. Zo graag wilden ze dat even proeven. Het was maar een klein hapje en dat ging gelukkig goed, ze hebben nergens last van gehad, maar gedomesticeerde konijnen hebben geen verstand van wat goed voor ze is en wat niet; die knagen gewoon aan alles 😂

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schreef ook 'mijn ervaring'. Wij hebben konijnen gehad die in een grote ruimte liepen waar van alles groeiden en bloeiden. Bepaalde planten lieten ze links liggen zoals o.a. nachtschade. De koeien laten dat trouwens ook staan. En bovenstaand konijn lijkt er niets van gekregen te hebben.

Maar het is inderdaad oppassen. Ik zoek het tegenwoordig wel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .