Ga naar inhoud

Eten met kraagje om


Lous84

Aanbevolen berichten

Ik heb nog nooit een konijn met een kraagje om gehad gelukkig, ik zou dat ook altijd zo veel mogelijk proberen te voorkomen. Zeker voor lange tijd. Naast niet handig kunnen eten kunnen ze zichzelf ook niet wassen. Het is behoorlijk ingrijpend voor een konijn. Dat soort dingen geven heel veel stress.  Is het echt zo lang nodig? Zit hij zoveel aan de bult op zijn heup? Is het een optie om het bijv. alleen een deel van de dag om te doen? Zodat er uren zijn dat hij wel kan wassen en eten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze wilden hem eigenlijk zo'n rompertje doen, maar dat kwam niet over de plek heen. Ik moet het zo lang mogeljk doen vertelde ze me net. Wel evt onder supervisie eventjes af doen om te eten maar nu nog niet. Het is idd erg sneu dat het moet maar aan de hechtingen gaan zitten is nog erger. Ik hoop dat het snel geneest en dat evt eerder de hechtingen eruit kunnen en ook het kraagje af. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een "zwembandje" geen alternatief? Wij hebben een hond gehad die helaas met regelmaat een kap op moest, en zo een lampenkap was echt heel onhandig met eten, maar ook omdat ze overal tegen stootte. Wij hebben toen een opblaasbare band besteld voor rond de nek. Volgens mij bestaan die ook voor konijnen. Daarmee kon ze wel gewoon nog eten en stotte ze veel minder (en had ze er minder last van als ze dat wel deed). Volgens mij bestaan die ook voor konijnen.  Geen ervaring mee, bij konijnen, of het ook echt praktisch is. 

 

Edit: er bestaan meerdere soorten van, als je via google zoekt op zenpet pro collar, buster inflatable collar en/of trixie opblaasbare beschermkraag dan zie je er voorbeelden van. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de tips. Ik ga morgen even overleggen met de dierenarts. Hij heeft hem net ook afgekregen. Geen idee hoelang die af is geweest. Kan 45 min zijn maar ook 5 min. Hij zat gelijk aan de wond. Vorige keer was hij vastgemaakt met soort van wattenslinger, gelukkig had ik dat in huis dus net maar om gedaan en hopelijk blijft het nu zitten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .