Ga naar inhoud

Herkent iemand deze witte slijmerige stukjes op keutels?


Suus1978

Aanbevolen berichten

Ik denk dat ik wel kans maak op de prijs voor het meest smerige onderwerp van het jaar 😄

 

Ik zorg tijdelijk voor een konijn met zes baby's (ze is zwanger gevonden, inmiddels zijn de baby's peuters). Het gaat hartstikke goed met ze, maar ik zag iets geks op de keutels van moederkonijn: witte slijmerige sliertjes/wormpjes. Het zit op de keutels, niet erin en het beweegt niet. Ze zijn te dik en te kort voor pinwormen, haar kont is schoon, dus geen maden, ze zijn te kort, te rond en te glad voor een lintworm en niet slijmerig genoeg voor gewoon slijm. Kortom: ik vind het een raadsel! Ze eet heel goed, is vrolijk en lijkt nergens last van te hebben. De baby's ook niet gelukkig. Woensdag worden de keutels en de sliertjes door de da onderzocht, maar misschien herkent iemand dit. Ik voeg wat foto's bij.

Spoiler


 

thumbnail.jpg

thumbnail1.jpg

thumbnail2.jpg

thumbnail3.jpg

 

aangepast door Evee
spoiler ingevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de da denkt een lintworm. Op basis van mijn eigen internetzoektocht (bij Google sta ik nu te boek als gekkie vrees ik) dacht ik dat ook al. Lintwormen blijken uit stukjes te bestaan die loslaten. Die stukjes lintworm kunnen zelf naar buiten kruipen (iiieeuww!) maar deze stukjes lijken al dood aangezien ze aan de keutels geplakt zitten. Maar ja, in het hooi en op een beige kleed zijn opgedroogde stukjes moeilijk te zien. Lang verhaal kort: mama en baby's krijgen panacur zodat alle wormen vermoord worden en ze binnenkort kerngezond naar een nieuw baasje kunnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .