Ga naar inhoud

Slijm uit achterste


Lappie2

Aanbevolen berichten

Hallo,

Onze Lappie van bijna 8 jaar heeft voor het eerst in zijn leven al 2 dagen bijna tot niks gegeten. Heel piepklein stukje appel en wat water en een hapje van zijn favo komkommer stick gister. En vandaag mini stukje appel, lik van komkommer en net wat dille maar wel flinke slok gedronken.

 

3 uur geleden zag ik wat raars op de bank. Doorzichtige gelei achtige slijm. En ik tilde hem op en zag t een beetje aan zijn staart. 

 

Als ik google zie ik alleen bruin slijm en diaree. Het ruikt naar niks en is transparant.

Spoiler
Spoiler

 

 

 

Is iemand hier bekend mee? Heb voor morgen afspraak met dierenarts om 17.30. 

Mijn dochter (zijn zus) en ik maken ons erge zorgen. 

Heb een foto maar weet niet hoe ik dat moet plaatsen en heb perongeluk een spoiler gedaan ,🤪

 

Groetjes Jikke

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al 2 dagen bijna niets gegeten?! Morgen om 17.30 een afspraak is echt veel te laat! Dan heb je grote kans dat je konijn er niet meer is... 😢 Bij een konijn dat niet eet wil je zo snel mogelijk naar de dierenarts, dat wil zeggen dezelfde dag nog! Kan je niet vanavond nog naar een spoeddierenarts? En als dat echt echt echt niet kan, morgenochtend meteen?? 

 

Als je de nieuwe afspraak hebt gemaakt (echt zsm!) kan je in de tussentijd proberen zoveel mogelijk lekkers aan te bieden in de hoop dat het gegeten wordt. 

 

Dat slijm ziet er heel naar en gek uit, maar kan ik he verder niet mee helpen dan het advies eerder nu dan later naar de dierenarts te gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Lappie2 zei:

Heb het geprobeerd maar het kan echt niet eerder helaas. We wonen in Polen en de dichtsbijzijnde spoed is 100km verderop... 

Hij is nog wel levendig gelukkig en heeft net zelfs zijn bakje heel trots van de bank gegooid.

 

 

Ohh, ja dat zijn andere omstandigheden dan in Nederland inderdaad... Heb je zelf medicatie in huis? Misschien metacam of cisaral? Mocht je dat hebben (met juiste dosering voor jouw konijn) dan kan dat misschien net helpen om door de volgende 24 uur heen te helpen. 

 

Of heb je een spuitje? Heel misschien zou ik met deze omstandigheden zelfs dwangvoeding maken van water en wat gepureerde brokjes... Maar hier heb ik niet veel verstand van en kan je beter van iemand anders tips krijgen @Kolino @Evee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas geen medicatie niks behalve liefde voor deze schat... Heb een thee gemaakt voor hem die koelt nog af en hij heeft net nog flink water gedronken. Verder komt hij om de paar minuten even kijken en wil hij een kroel of komt een kusje geven. Ik zal brokjes in zijn thee doen en dan kijken of hij dat wil eten/slurpen. 

Dankjewel voor de hulp 🤗 we kunnen nog lang niet zonder onze Lap 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terwijl ik die brokken pap maak en denk om misschien toch maar die 100km te rijden hoor ik knabbel knabbel crunch crunch. Zit ie te eten ☺️ Niet zijn normale hoeveelheid maar het is toch iets. Thee vind hij heerlijk. ... 

Hij slaapt vanacht met zus bij mij in bed.  

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken dat slijm wel. Je ziet dat wel eens bij heftige darmproblemen. Als ik moet tippen, verstopping. Wat ook kan is coccidiose. Hoe voelt de buik aan? Dat er iets uitkomt zegt wel dat er nog beweging in de darm zou moeten zitten, maar ik vermoed dat het heel weinig beweging is. Ik ga mee in het advies zo snel mogelijk een dierenarts te raadplegen.

 

Ik vind 2 dagen nauwelijks iets eten ook erg zorgwekkend. Dit kan verschillende oorzaken hebben, misschien iets met het gebit of een verstopping of gas of iets in die richting. Mijn gevoel zegt dus dat er te weinig beweging in de darm zit. Wanneer is het laatst dat je keutels hebt gezien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht in eerste instantie ook aan zijn tanden maar heb gekeken en ziet er netjes uit. Dierenarts had dat laatst ook bekeken en kon toen niks vinden. 

Keutels heeft hij gister nog in zijn kamer rondgestrooid en ook de darm keutels zagen er goed uit. Verder heeft hij wel hooi gegeten gister. Alleen vandaag hier in de woonkamer geen keutels gezien... 

 

Buik is zacht en maakt geluid.

Harde buiken heeft hij vaker gehad en dan laat hij dat ook echt merken. Komt dan heel zielig en gaat op schoot en dan masseer ik zijn harde buikje tot hij zich uitstrekt en dan 

 is het weer goed. Dat gebeurt vaak na spinazie , kool of als hij iets te heftig met zijn snacks is bezig geweest.

 

Nu ligt ie gestrekt met achterpoten en voorpoten languit zoals hij altijd doet als hij ligt te chillen.

 

Als hij dat slijm niet had gehad had ik me geen zorgen gemaakt.  Nog nooit eerder gezien.. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

Het lijkt erop dat het niet uit zijn kont maar uit zijn penis komt. 

 

Vanacht veel gedronken en niks gegeten. Had een spuit met pap gemaakt en gisteravond gegeven.

 

Hok schoon.. geen keutels en geen plas... Om 9 uur is een andere dierenarts open en we gaan er gewoon naartoe zonder afspraak.

 

Hopelijk kunnen ze hem direct helpen.... Hij heeft wel weer een stuk appel gegeten en heeft net een rondje slaap kamer gedaan.

 

Heb gelei drap van Lap in zakje gedaan. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd sperma niet want dat kan niet maar het leek toch echt daar vandaan te komen... Heel gek. 

 

Maargoed ze zal morgen bellen als de bloeduitslag er is en natuurlijk ook als het slechter gaat dan kunnen we nog afscheid nemen maaaarrrr daar gaan we niet van uit natuurlijk. 

 

Dankjullie wel voor het duimen 🤗🤗🤗 en voor alle advies. Volgens haar was het heel goed dat we hem met spuit gevoerd hadden want daardoor had hij toch die 3 of 4 keutels 💪 En echt gedwongen hadden we hem niet hij dan sabbelde het er zelf uit. 

 

Nu bijkomen van alle stres en de lange rit. Ik hou jullie op de hoogte 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arts heeft net bericht gestuurd dat Lap ontzettend sterk is en het goed doet. Hij heeft een lichte infectie. 

Waar precies kom ik niet uit met mijn medische Poolse kennis🤪

 

Hij krijgt morgen een infuus en dan laat ze meer weten. 

Bloed was verder allemaal in orde. 

 

Duimen gaat door 🙏

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net weer bericht gehad...

Infuus maakt hem sterker en hij had alweer streken hihi. Wat hooi gegeten en erg nieuwsgierig naar alles wat er om hem heen gebeurt.

 

Hopelijk morgen de uitslag van de tests en dan kan ze de juiste medicatie gaan geven.

 

Dochter en ik zijn heel blij dat het beter gaat maar we missen hem enorm😟 Die lege kooi en geen keutels om op te zuigen, die gekke momenten met hem als hij weer zijn volle streken heeft,kusjes die hij ineens komt geven..op zijn achterpoten staan om geknuffeld te worden maar als dat te lang duurt al stampend een rondje rennen, pen of telefoon uit je hand trekken omdat het tijd is voor zijn aai... Nooit saai met hem😍

 

Vrijdag is het hier een vrije dag dus duurt nog even voor we hem weer kunnen knuffelen...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update;

Hij is nog wat sterker maar de arts heeft toch nog wat gevonden bij zijn tanden wat de andere dierenarts niet gezien heeft...

 

Ze wacht nog steeds op lab  uitslagen. Ze zei dat ze makkelijk wat aan de tanden kan doen maar pas als ze zeker weet dat hij de narcose aan kan en dat weet ze pas na de uitslagen. Morgen alles dicht dus dat is dan hopelijk zaterdag.

 

Ze heeft goede moed want hij is heel sterk en over het algemeen super gezond. De ontsteking zit idd in zijn darmen. Goed gezien door jullie. 😊 

 

Hij eet nu papjes en krijgt nog steeds infuus om nog meer aan te sterken. 

Mocht zijn hart nou niet sterk genoeg zijn voor het slijpen/knippen dan is het een ander verhaal 😟 maar daar gaan we natuurlijk niet van uit,🙏🙏🙏

 

Precies 6 jaar geleden vandaag was hij ook in de kliniek voor een abces lees giga gat in zijn nek, 17 hechtingen die hij er in 2 dagen tijd gewoon zelf had uit getrokken.. 🤣was allemaal netjes gedicht en hij vond het wel tijd om ze eruit te hebben. Arts toen heel droog ow hij was me al voor chirurg Lap. Gratis en voor niks (Altijd handig dat Facebook) hihi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zat er dik in ja dat de darm ontstoken is, in mijn hoofd had ik dat ook opgeschreven. Maar blijkbaar alleen gedacht 😅 Heel goed dat hij infuus en voeding binnen krijgt, dat is ook belangrijk om een narcose aan te kunnen. Ik zou verder inderdaad even de onderzoeken afwachten. Is er ook een ontlastingonderzoek gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .