Ga naar inhoud

Welke voerbak is het beste ?


Myrthee

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen ! 

Ik had een vraagje ..

Wat is de beste voerbak voor konijnen ? Ik had zo'n marmeren , maar ik heb het laten vallen en toen lag ie in stukjes ....  ik wilde het voor de zekerheid toch vragen en het nu goed doen . Ik zag zo'n lange marmeren . Ik zet daarvan er wel een foto bij .

Screenshot_2022-11-06-16-45-37.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Myrthee zei:

Ik zag zo'n lange marmeren

Ik heb net zo'n soort voerbak maar volgens mij is die van ons van beton. Loodzwaar en die krijgen ze niet van hun plaats. Ik doe de brokjes niet elke dag in deze bak maar af en toe. Dat doe ik omdat ik ze in het hok wil kunnen lokken voor bijv. een bezoek aan de DA. Maar de meeste keren strooi ik het in de ren en achter de catcube of in een buis. Dan zijn ze een poosje aan het zoeken en zijn ze even bezig. In de natuur moeten ze ook zelf achter hun voedsel aan. Elke ochtend geef ik elk konijn een brokje uit de hand en de rest gooi ik om me heen. 😉.

De groente krijgen ze in een roestvrijstalen hondenbak. Negen van de tien keer mikken ze die uit het hok als hij leeg is. Dat vind ik eigenlijk wel grappig en de bak kan er tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik eigenlijk geen voerbakken meer. Alleen waterbakken, en dat zijn grote stenen hondenvoerbakken. Het eten strooi ik uit in het verblijf, inderdaad gelijk als voedselverrijking en omdat je veel minder voedselnijd ziet bij koppeltjes als het gewoon verspreid ligt en niet in een bakje zit.

 

De groenten doe ik inderdaad ook in RVS hondenvoerbakken voor het "vervoer" naar de ren toe. Als ik het daar in geef, dan gaan ze er wel mee gooien en smijten en maakt dat veel herrie 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Kolino zei:

Het enige waar je met dat soort voerbakken mee op moet passen zijn eventuele rubberen randjes. Voor de rest zou ik niet weten waarom dat niet zou kunnen. Ze gaan er wel mee gooien 😉

Ik dacht namelijk als ze met hun tandjes op dat aluminium komen dat dat pijn zou kunnen doen.

Bedankt voor de tip !

Dat gooien is heel herkenbaar 😂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Myrthee zei:

Zijn die voerbakken voor honden van aluminium??

Nee, roestvrij staal. En pijn zal het niet doen want anders lieten ze dat wel. Onze dochter zei pas ik hoor wel eens 's morgens een gerammel. Wat is dat? Dat bleek de RVS bak te zijn. Het gebeurt dan zo rond 7 uur in de morgen. Ik slaap er doorheen. Soms staat hij nog wel in de PeeWee bak en als hij leeg is, haal ik hem weg. Ik vind RVS materiaal erg hygiënisch.

aangepast door To van de Veluwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .