Ga naar inhoud

Operatie Bess


Punky punk

Aanbevolen berichten

Hey hey, alweer een hele tijd geleden dat ik hier nog ben geweest. Ik vond er echt gewoon niet de tijd voor. Al zou ik hier liefst elke dag even komen. Nu is het eerder uit noodzaak.

 

Afgelopen vrijdag is Besje geopereerd. Een ontstoken baarmoeder. Ze hebben ineens de eierstokken ermee uitgehaald. Een castratie dus. Ik stelde de castratie telkens maar uit. Aangezien het leek alsof er nooit een geschikt moment was. Afgelopen vrijdag was het dan toch echt, uit noodzaak voor haar gezondheid.

 

Hadden we niets opgemerkt zou ze er waarschijnlijk over een paar maanden niet meer geweest zijn. Gelukkig merkte ik al snel op dat er wat was. Ze was actief, at en keutelde goed. Het enige wat ik kon zien aan haar was dat ze erg gefrustreerd ofzo leek. Een afspraak bij de DA en inderdaad, er was wat mis. Haar baarmoeder was flink ontstoken. Even overleg gehad en het beste leek ons om de baarmoeder te verwijderen. Als er dan toch een operatie bezig was, hebben ze ook de eierstokken eruit gehaald, zodat ze ineens gecastreerd was 

 

Gisterenavond is ze thuisgekomen en wat doet ze het flink! Ze heeft al wat wortelloof op, wat hooi, wat groentjes wat brokjes en natuurlijk een lekker snoepje. Dwangvoederen hoeft dus gelukkig niet als het zo goed blijft gaan. Wel moet ze 1x per dag antibiotica krijgen voor de zekerheid. 

 

Punky en Bess zitten nu in split case. Heerlijk hoe ze naar elkaar toe trekken. Heb al even geprobeerd om ze bij elkaar te laten maar Punky werd dan toch echt te dominant (wat best normaal is natuurlijk).

 

Over 10 dagen is het controle en tot dan moet ze een body aan. Ze vindt het wat onwennig maar oh wat doet ze het goed.

 

Zo trots op haar 🤍

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Punky punk zei:

Ai, net gezien dat ie per ongeluk twee keer geupload is. Zouden ze kunnen samengevoegd worden?

Ik heb het dubbele bericht voor je verborgen.

 

 

Hopelijk knapt ze snel op. Klinkt alsof het al wel redelijk gaat dat ze uit zichzelf al wat eet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, ja dat heb je soms he? Even druk met andere dingen. Ik miste je idd al op het forum!

Maar wat goed dat je opmerkte dat het niet goed met Bess ging aan zulke subtiele signalen en direct hebt gehandeld. Fijn dat je er nu op tijd bij was en dat ze het goed is doorgekomen. Wel een geruststelling dat ze al goed eet 😅 Wat kun je je zorgen maken om zo’n beestje dan he? Ik had ze ook split cage toen, dan zien ze elkaar toch nog, maar kan ze even rustig herstellen zonder opgejaagd te worden. Komt vast weer goed met ze! Succes daar met konijnenzuster spelen 😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een lieve reacties allemaal! Doet me echt deugd. Wat een beetje bevestiging toch al niet kan doen.

 

Ik merk wel dat de split cage een beetje moeilijk is voor beide konijntjes. Ze snappen niet waarom ze niet bij elkaar mogen en dat zorgt voor frustraties. Ik twijfel of ik Punky helemaal moet weghalen. Volgend weekend worden ze sowieso terug 'herkoppeld', ben even aan het kijken of het niet wat vroeger kan aangezien besje het zo goed doet.

 

Ik ben inderdaad erg blij dat ze al zo goed eet. Flinke meid 🤍

 

2 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Wat zag je? Kunnen wij misschien weer wat van leren. Tenminste ik.

Heel erg moeilijk uit te leggen maar ik zal mijn best doen haha. 

Ze leek heel erg op haar hoede. Punky (haar vriendje) moest eigenlijk ook niet te dicht in de buurt komen en al zeker niet aan haar lijfje. Het hoofdje voor een paar likjes kon nog net. Ook was ze een beetje agressief en kon ze nooit echt 100% lekker ontspannen liggen.

Hoop dat je met deze uitleg wat kunt. Als er nog onduidelijkheden zijn laat je het maar weten.

aangepast door Punky punk
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Punky punk zei:

Wat een lieve reacties allemaal! Doet me echt deugd. Wat een beetje bevestiging toch al niet kan doen.

 

Ik merk wel dat de split cage een beetje moeilijk is voor beide konijntjes. Ze snappen niet waarom ze niet bij elkaar mogen en dat zorgt voor frustraties. Ik twijfel of ik Punky helemaal moet weghalen. Volgend weekend worden ze sowieso terug 'herkoppeld', ben even aan het kijken of het niet wat vroeger kan aangezien besje het zo goed doet.

 

Ik ben inderdaad erg blij dat ze al zo goed eet. Flinke meid 🤍

 

Heel erg moeilijk uit te leggen maar ik zal mijn best doen haha. 

Ze leek heel erg op haar hoede. Punky (haar vriendje) moest eigenlijk ook niet te dicht in de buurt komen en al zeker niet aan haar lijfje. Het hoofdje voor een paar likjes kon nog net. Ook was ze een beetje agressief en kon ze nooit echt 100% lekker ontspannen liggen.

Hoop dat je met deze uitleg wat kunt. Als er nog onduidelijkheden zijn laat je het maar weten.

Lastig dan, maar te snel bij elkaar als zij nog niet helemaal de oude is, kan hij haar weer op gaan jagen. Bij mij waren ze ook gefrustreerd dat ze niet bij elkaar konden, maar zodra ik ze samen zette begon het jagen weer. Dus daar kom je snel genoeg achter. Als Bess wegduikt zou ik haar weer apart doen. Ik heb zelf ze geloof ik na een week/2 weken (weet het even niet meer, maar vast nog wel terug te lezen in mijn castratie topic) in een nieuwe neutrale ruimte herkoppelt en dat ging toen goed.

 

Je merkt het idd vaak als ze op hun hoede zijn voor het andere konijn en voor jezelf als baasje. Als ze hier wat hebben duiken ze ook vaak in elkaar van schrik als je aan ze komt. Zo kwam ik ook achter Brownie zijn blaasontsteking toen. 

Maar ik vind het wel heel knap van je hoe jong je al op je gevoel handelt en vertrouwt. Ik had hier al eerder een topic voor gestart 😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kleine update.

Besje heeft het echt ontzettend goed gedaan. De wonde is mooi (aan het) genezen. Vanaf dag 1 at ze flink, keutelde ze goed en was ze lekker actief. Ze heeft de antibiotica, ondanks dat het af en toe een beetje moeilijk ging, goed opgenomen( zeg je dat zo?). De 'herkoppeling' is ook van een leien dakje gegaan. Even de rangorde weer bepaalt en vanaf dan heerlijk weer als van ouds. 

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .