Ga naar inhoud

konijn steeds nog te veel testosteron na castratie?


Lapinnain

Aanbevolen berichten

Ik heb een konijn dat ongeveer twee maanden geleden is gecastreerd, maar hij raakt nog steeds opgewonden en wil de andere konijnen berijden, niet in de zin dat hij wil domineren, maar zich wil voortplanten (hij maakt nog steeds dezelfde geluiden enz. maar valt niemand aan), de enige keer dat ik hem probeerde te bonden met elk van de andere mannetjes (niet allebei samen), en het moment dat hij de andere probeert te benaderen (en natuurlijk maakt hij zijn geluiden dat hij opgewonden is), proberen ze hem aan te vallen, maar zelf doet hij niets terug. (de andere mannelijke konijnen vertonen dit gedrag ook niet naar elkaar toe).
Gisteren zagen we ook dat er een kleine groei was in de vorm van een bal waar zijn testikel was, en voordat hij werd gecastreerd, was een van zijn testikels erg klein, bijna verdwenen en de andere was normaal, toen hij werd gecastreerd haalden ze maar één heel kleine en een normale terug, dus we dachten dat het nu misschien weer een andere testikel (of een gedeelte aangezien die andere bijna verdwenen was, wat zijn gedrag en dat van de anderen ook zou verklaren), maar de dierenarts zei dat het een ontstekingsvloeistof was, maar vond het ook heel vreemd sinds de castratie al 2 maanden geleden was, en ook zijn gedrag vond hij ook vreemd.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring, want ik maak me eigenlijk wel best zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe weet je zo zeker dat het geen rangordebepaling is? Konijnen hebben maar 2 testikels, als die beiden zijn verwijderd kan dat het niet zijn. Ik heb wel een ram gehad die een zwelling/ontsteking kreeg na de castratie. Maar dat was vrij kort op de castratie, niet pas 2 weken later. Kan het zijn dat hij door een van de andere konijnen is gebeten en dat dat is gaan ontsteken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-11-2022 om 00:55, Kolino zei:

Hoe weet je zo zeker dat het geen rangordebepaling is? Konijnen hebben maar 2 testikels, als die beiden zijn verwijderd kan dat het niet zijn. Ik heb wel een ram gehad die een zwelling/ontsteking kreeg na de castratie. Maar dat was vrij kort op de castratie, niet pas 2 weken later. Kan het zijn dat hij door een van de andere konijnen is gebeten en dat dat is gaan ontsteken?

Wel, mijn konijn heeft andere aandoeningen die blijkbaar zeldzaam zijn, dus ik sta er niet van te kijken als hij een abnormaliteit zou hebben met zijn voorplantingsorganen of als hij een incomplete castratie zou hebben gehad aangezien 1 van zijn testikels bijna verdwenen was, hij heeft ook deze inflammatie 2 maanden pas na zijn castratie. Hij zit nog steeds apart van de andere konijnen. Ik weet dat het geen dominantie is omdat hij hetzelfde gedrag vertoont als de andere konijnen toen ze nog niet gecastreerd waren en gewoon willen paren, voor mij is er een duidelijk verschil altijd geweest tussen berijden als ze dominantie willen vs paren, de andere konijnen berijden elkaar nog steeds soms/of proberen het maar het is totaal ander gedrag dan wat hij doet, het is ook niet enkel het berijden dat hij doet, het is ook de geluiden die hij maakt etc etc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .