Ga naar inhoud

Bodem ren

ElliexGust
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op het forum, ik heb twee konijntjes; een voedster (Ellie) van iets ouder dan een jaar en net een ram (Gust) van 6 maanden. Ze zijn net enkele dagen gekoppeld en het gaat heel goed hier. 

Mijn voedster liep altijd los in de living en ging heel goed op haar toilet. Haar hok stond altijd open en dan ging ze er zelf in wanneer ze wou. Nu we Gust hebben, hebben we een grote ren in de living staan. Hij is nog niet zindelijk dus daar wordt aan gewerkt. Ze hebben twee grote toiletten, nu is het enkel zo dat Gust overal plast en zeker net voor het toilet ipv er in 🙈. Om de vloer te beschermen tegen de urine, hebben jullie tips wat ik hier het beste onder leg (of in heel de ren)? Ik kuis het elke keer goed op maar zou toch extra bescherming willen. Ik dacht eerst aan een puppypad maar misschien dat hij er dan juist nog vaker gaat plassen?

Alvast bedankt voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gekoppeld met een ongecastreerde ram? Is Ellie wel gecastreerd?

Met ongecastreerde rammen koppelen is echt niet aan te raden. Ik zou echt adviseren ze uit elkaar te halen en pas in de derde week na de castratie, na 14+ dagen dus, te gaan koppelen.

Er zijn twee belangrijke redenen dat je ram onzindelijk is, niet gecastreerd + bij een voedster zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dan ook handiger om een gecastreerde ram uit de opvang te halen en te koppelen dan een niet gecastreerde ram. 

De hormonen vliegen nu door z'n lijf met een voedster in de buurt. Het gaat dan ook niet lukken om hem nu zindelijk te krijgen. Ik zou ook adviseren om hem voor nu ergens anders te laten verblijven en opnieuw te koppelen nadat hij gecastreerd is. 

Tegen de urine kan je met puppypds werken mits ze daaraan niet gana knabbelen. Anders werkt een stuk goedkoop vinyl vloer ook goed. Ook hierbij moet je zorgen dat ze niet bij de randen komen, want ze knagen ook graag aan de randen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Miekmoek zei:

Ook hierbij moet je zorgen dat ze niet bij de randen komen, want ze knagen ook graag aan de randen. 

Daar weet ik dus alles van. Ze zouden de hele bodem hier opgegeten hebben. Nieuw vinyl gelegd en aan de randen afgedekt met metalen strippen. Het gaat nu prima en is makkelijk schoon te houden. Ze plassen er niet op dus af en toe alleen wat keutels opruimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips! Ik heb ze apart gezet dan momenteel. Heb bij hem dan maar even de puppypads geprobeerd, vandaag was hij redelijk proper al. Hopelijk gaat hij er niet aan knagen, heb wat afleiding in zijn hok gelegd 

aangepast door ElliexGust
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .