Muisie Geplaatst: 1 november 2022 Delen Geplaatst: 1 november 2022 (aangepast) Mijn hond wybe is 11 jaar. Hij wordt elke dag 5 keer uitgelaten,( in de ochtend, 2x in de middag en in de avond 2x)maar dan loopt hij in de ochtend rustig een uur en dan verder maar een paar minuten, soms nog niet eens 3 minuten. Waarom doet hij dit, want hij komt wel altijd enthousiast aanlopen als we de riem om doen 1 november 2022 aangepast door Muisie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 1 november 2022 Delen Geplaatst: 1 november 2022 Dat kan verschillende oorzaken hebben. Gewrichtsproblemen of spierpijn bijvoorbeeld. Zelf laat ik bij de oudere dieren eens per jaar een seniorencheck doen bij de dierenarts. Dan onderzoeken ze even wat uitgebreider op alle seniorenkwaaltjes. Is dat een idee voor jullie hond? Gaat het wel beter als je de totale wandeltijd beter verdeeld over de dag? Dus geen wandeling van een uur in de ochtend, maar bijv. elke keer 20 minuutjes wandelen? Het enthousiasme zit in honden, ze gaan meestal echt ver over hun grenzen als de baas dat vraagt. Als baas moet je dus wel de beweging en activiteiten aanpassen aan de leeftijd. Als het een senior hond aan het worden is, dan worden op een bepaald punt de lange wandelingen gewoon te veel. Hij wil wel, maar kan niet meer. En als baas moet je daar maat in zien te houden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 1 november 2022 Delen Geplaatst: 1 november 2022 Ik gok ook dat de ochtendwandeling al te veel is.. Sinds wanneer is dit? En hoe loopt Wybe over het algemeen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 1 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2022 Dit is sinds een half jaar, maar hij eet ook slecht dus we gaan hem een keer laten checken alleen de da is laatste tijd erg druk. Hij houdt wel echt van lopen en soms blijft hij ook trekken om verder te gaan, als wij naar huis willen, maar ik zal tegen mijn moeder(die meestal in de ochtend met hem loopt) zeggen dat het te veel is Dankjewel Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 1 november 2022 Delen Geplaatst: 1 november 2022 3 uren geleden, Muisie zei: ik zal tegen mijn moeder(die meestal in de ochtend met hem loopt) zeggen dat het te veel is Het hoeft het niet te zijn he? Maar ik zou inderdaad wel wat dingen uitproberen, want niet willen lopen duidt in mijn ogen wel naar pijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 3 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2022 Ik bedenk me nu ook, het kan ook komen door zijn tuigje. Zijn tuigje is van Tre Ponti en dat zijn volgens mij horizontale tuigjes ofzo Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 3 november 2022 Delen Geplaatst: 3 november 2022 Als een hond niet trekt heeft hij daar in principe geen last van, al zijn het niet de ideale tuigjes. Ik zou zelf een tripje naar de dierenarts maken om wat zaken uit te sluiten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 3 november 2022 Delen Geplaatst: 3 november 2022 Ik heb ook wel zo een tuigje liggen, maar gebruik het weinig. Ik heb het aangeschaft toen Qila best een paar keer een lampekap of zwemband om haar nek moest, het normale tuig kon dan niet aan, en een step-in tuig niet helemaal hetzelfde als deze volgens mij, maar wel ongeveer banden op dezelfde punten, ging dan wel aan. Het tuigje zou niet een oorzaak moeten zijn dat de hond niet meer wil lopen, ik sluit mij aan bij de rest om voor een dierenarts check te gaan. Ik denk dat er iets speelt met de gezondheid. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 3 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2022 Ja dat gaan we ook doen, alleen zoals ik al eerder zei is de da druk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 14 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2022 We zijn vandaag bij de da geweest en die zegt dat het ook kan komen doordat we meestal met wybe in een nieuwbouwwijk wandelen waar ook gras is enzo. Maar er werd daar de laatste tijd veel vuurwerk afgestoken of geheit. Dat zijn knal geluiden en als wybe ergens niet van houdt is dat het wel. Want ook als we ergens in een andere buurt met hem lopen, loopt hij rustig 2 uur( doen we niet ). Dus we gaan nu andere plekken in de buurt zoeken om met hem te wandelen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten