Ga naar inhoud

konijnenhol simuleren?

Jantine
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Wij hebben 2 hangoor dwergkonijnen die bij ons in huis wonen. Bij ons in de woonkamer staat een groot hok, waarvan de deur dag en nacht openstaat. Ze hebben hun eigen grote vloerkleed in de kamer en er staan altijd minstens 2 verhuisdozen waar ze in kunnen. Maar af en toe vinden ze het ook prettig om onder de bank te zitten. Nu krijgen wij binnenkort een ander bankstel, waar ze niet onder kunnen. Daarom willen wij zelf graag van hout o.i.d. een wat permanentere oplossing dan verhuisdozen maken, wat een beetje een konijnenhol simuleert. Ik heb op internet gezocht maar ik kan nergens zoiets vinden. Dus ik dacht, misschien heeft iemand hier wel al eens zoiets gemaakt of ideetjes daarvoor. Dan ben ik erg benieuwd 😊

En misschien slaan we er ook wel in door en is het overdreven.. Mijn man heeft zelfs al bij de meubelzaak gevraagd of het mogelijk is om ons nieuwe bankstel op blokken te zetten, zodat de diertjes er toch onder kunnen (dat kan).. Maar dat hoeft van mij nou eigenlijk ook weer niet 😅  

Ben benieuwd en groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen dat ik hier (????) ergens op de site ooit gelezen heb, dat konijnen ook onder het bankstel zaten en eraan zijn gaan knagen. Ben je daar niet bang voor met een nieuw bankstel? Je zou haast een fauteuil laten staan voor ze. Met mijn konijnen zou het niet gaan. Ik heb even een paal in de ren gezet - om uit te proberen als het gaat sneeuwen -  om het dak te ondersteunen. We hadden die op maat gezaagd en ik had hem laten staan. Ik dacht: in november kan het gaan sneeuwen,

Mooi dat ze eraan gingen knagen. Dus weggehaald en we gaan het onderste stuk even afdekken met gaas of zoiets.

Hier op het forum heb ik het idee van catcubes opgedaan. Ik heb er meerdere aangeschaft en daar liggen ze best graag in. Het heeft meerdere uit- en ingangen.

Dat lijkt wel wat op onder een bankstel te zitten omdat je dan ook meerdere kanten op kunt. Opzij, naar voren en achteren.

Het zal wel gezellig zijn met de konijnen in de kamer! Ik zie het al helemaal voor me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@To van de Veluwe Ja, knagen aan de onderkant van het bankstel doen ze nu wel. Maar dat is het oude bankstel. Het nieuwe bankstel dat we krijgen, daar kunnen ze simpelweg niet onder, is te laag. Fauteuils hebben we er nu niet bij. We denken er wel aan om 1 of 2 kussens van het oude bankstel te houden, omdat daar ook de bekende geur in zit voor ze. Cat cubes kende ik niet, maar heb ik opgezocht en dat is zeker een goed idee! En gezellig is het zeker 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zitten ook binnen. Ze hebben allemaal verschillende tunnels. Overdag slapen ze daar in gezellig met z'n drieën tegen elkaar in hun tunneltje. Dan ze ik ze soms uren lang niet en is het doodstil in huis. Volgens mij kan je konijnen tunnels zelf maken van pijpen uit grote doe-het-zelf zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Jantine zei:

Cat cubes kende ik niet,

Tweedehands te krijgen op internet en ook een firma biedt ze vrij goedkoop aan. Alles wat erin zit, zoals die krabpalen of bakjes kun je eruit halen en zo'n plastic rondje kun je eruit drukken. Een kant is helemaal open en één kant dicht en er zitten drie uit- en ingangen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Catcubes zijn bij volgens mij alle konijnen zeer geliefd. Bij mijn beide koppels ook. Ze zitten bij mij ook graag op een ikea poppenbedje. Ik heb ook weleens letterlijk een konijnenHOL gezien. Een HOL tafeltje van ikea waar ze dan een gat als opening uitgezaagd hebben. @Dollie heeft er een kattenluikje in gemaakt, maar het kan ook zonder en dan is het een lekker schuilplekje. Die dingen zijn niet meer bij ikea te koop, maar iets anders kan ook. Ik heb bv een speelgoedkist met kattenluikje/opening erin. Vinden ze ook herl fijn, ik denk omdat het donker en beschut is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .