Ga naar inhoud

Zo verdrietig…

Kirsten79
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

ik ben vroeger veel op dit forum geweest, want ben een enorme konijnenliefhebber. Helaas is nu de tijd gekomen dat ik moet stoppen met deze liefde. 

We hebben onze Pim al bijna 7 jaar, een gecastreerde ram. Hij woont bij ons buiten in een grote ren, waar hij kan rennen, deels betegeld en deels graafmogelijkheden.  Wij hebben hem ooit als jong konijntje geadopteerd vanuit het asiel. Ooit was hij een driekleur en nu hij grijs is een tweekleur (wit met donkergrijs).
Hij heeft altijd een vrouwelijk maatje gehad, waarbij hij flink wat pech heeft gehad. Zijn eerste vrouwtje is gegrepen door een roofvogel, waarna de konijnenren is aangepast met een dak erop…
Sinds 2 jaar was hij samen met de liefde van zijn leven, een ontzettend lieve voedster, maar zij is dit weekend doodgebeten door een ontsnapte hond die onze tuin was ingerend dwars door het hok heen. 
We zijn zo ontzettend verdrietig, maar nu na twee overlijdens besloten dat we een veiliger plek voor hem moeten zoeken, en een nieuw maatje. Er lopen hier veel honden los en er zijn helaas al meerdere kippen en konijnen in de buurt doodgebeten. Maar wat doet dat pijn! Tegelijk verdriet van het plotse overlijden van de voedster en dat we na al die jaren afscheid gaan nemen van Pim. 

Wat ik wil met dit bericht… vooral een hart onder de riem. Maar ook heel graag goede ervaringen met herplaatsen van een konijn. Ik vind het zo moeilijk om afscheid te nemen na al die jaren. Ik wil voor hem de perfecte plek met veel ruimte en een nieuwe grote liefde. Terugbrengen naar de opvang valt mij nu nog te zwaar, ook gezien zijn leeftijd. Ik hoop nu dat hij gekoppeld kan worden met een ander ouder konijn en hij staat op een senioren matching site. 

• Verdrietig 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is zwaar. Je konijn niet hebben kunnen beschermen tegen een hond. Wij zijn ook door een roofdier onze konijnen kwijt geraakt. En dat voelt wrang.

Ziekte was beter te accepteren geweest. Ik begrijp wat je meemaakt. Er komt vast een nieuwe eigenaar en wie weet kun je dan nog eens gaan kijken. Hier op de site heeft ook iemand een goed tehuis gezocht en gevonden. Het komt vast goed! Sterkte/

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de fijne reacties.

En precies wat jullie zeggen, een ziekte is dan makkelijker te accepteren… Deze voedster was zo’n lief en vrolijk konijn, kwam altijd naar je toe. En dat is ook waarom zij het slachtoffer van de hond was. 
Vreselijk om mijn mannetje nu alleen te zien zitten in het hok. Hij is duidelijk zichzelf niet, zit wat voor zich uit te staren en komt niet meer vrolijk op z’n eten af. Hij eet gelukkig wel nog, maar het enthousiasme is er wel vanaf.

Maak me nu ook zorgen over het koudere weer, hij heeft nu niemand om lekker tegenaan te zitten. 

Ik hoop inderdaad een fijne nieuwe eigenaar en maatje voor hem te vinden, want zo is het allemaal zo verdrietig… 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is heel erg verdrietig ja... Ik snap hoe naar het is om een vrolijk konijn opeens zo somber te zien worden.

Ik hoop dat hij snel een plek mag vinden met een leuk maatje en daardoor weer wat van zijn enthousiasme terug krijgt. Je denkt ieder geval goed om hem door die beslissing te maken.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Kirsten79 zei:

Terugbrengen naar de opvang valt mij nu nog te zwaar

Je kan hem wel alvast op een wachtlijst zetten van een goede opvang in de buurt. Er zijn lange wachtlijsten namelijk, dus als je door de wachtlijst bent, ben je er misschien wel klaar voor. Je kan je plekje altijd nog afstaan of afzeggen als hij gematcht is via de senioren site. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Miekmoek,

Dat is misschien een goed idee. Al begreep ik dat op de lijst van de seniorensite zetten ongeveer hetzelfde werkt, de opvangen zijn daarbij aangesloten. Bij de opvang moet ik afstand doen en word ik denk ik niet op de hoogte gehouden… en dat is juist wat ik wel graag wil. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bizar joh dat die hond dwars door het hok is heen gerend. En dikker/ steviger gaas/ hekwerk is geen optie meer?

Wel bizar dat die honden zoveel “schade” aanbrengen (even zacht uitgedrukt). Kun je daarover ook geen klacht indienen? Kan toch niet zo zijn dat iedereen zijn huisdieren kwijtraakt vanwege de huisdieren van een ander?

Heel veel sterkte met je verlies van je overleden konijntje en het straks afscheid nemen van je andere, ontzettend knap dat je zo in het belang van je konijntje denkt. Meeste mensen die zo gek op hun konijn zijn zouden hem bij hun laten tot het eind. Zonder maatje. En ondanks de pijn die afscheid nemen je doet (bovenop je rouw om je andere konijn) gun je hem toch nog een maatje op zijn oude dag. Dat is pas liefde.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo een incident valt onder de aansprakelijkheidsverzekering, daar kun je dus best achter een kostenvergoeding / schadevergoeding aan. Ik weet niet hoe lang het geleden is natuurlijk. En emotionele schade los je er niet mee op.

Hoe dan ook, wat een rotmanieren om konijnen te verliezen. Ik vind het knap van je dat je kiest in het belang van het konijn, hoe moeilijk dat ook voelt voor jezelf. Ik hoop dat hij een heel fijn maatje gaat vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had juist een heel stevige zware ren. Was er zelf van overtuigd dat er geen hond in zou kunnen. Maar die is zo hard komen aanrennen dat hij erin is gekomen… 

Het is onder de aandacht bij de wijkagent, en je hebt recht op een vergoeding van je konijn. Maar ja… dat dekt natuurlijk totaal niet de emotionele schade…

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Evee zei:

Zo een incident valt onder de aansprakelijkheidsverzekering, daar kun je dus best achter een kostenvergoeding / schadevergoeding aan. Ik weet niet hoe lang het geleden is natuurlijk. En emotionele schade los je er niet mee op.

Hoe dan ook, wat een rotmanieren om konijnen te verliezen. Ik vind het knap van je dat je kiest in het belang van het konijn, hoe moeilijk dat ook voelt voor jezelf. Ik hoop dat hij een heel fijn maatje gaat vinden!

En klopt, de hondeneigenaar heeft ons een schadevergoeding gegeven. Voor mij hoeft dat eigenlijk niet echt, maar het voelde wel als een fijn gebaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank allemaal! Heel fijn alle sterktewensen en het begrip hier op het forum. 

Gelukkig lijkt het met Pim ook wat beter te gaan. Eerst zat hij alleen maar voor zich uit starend in een hoekje van de ren, maar nu zie hem weer meer rondscharrelen en met meer enthousiasme eten. 

Ik zal jullie op de hoogte houden, zit nog heel erg in twijfel wat te doen als ik de komende weken geen nieuwe match voor hem kan vinden. Dan toch naar de opvang brengen, maar hem dan helemaal achterlaten lijkt mij zo moeilijk. 

Hoe lang houden jullie aan dat een konijn alleen kan zijn? Het liefst natuurlijk zo kort mogelijk. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of dat hier mag, maar mocht hier iemand een fijne plek/mogelijke match hebben dan hoor het graag. Helaas weinig reacties gehad op de seniorensite, had zo gehoopt dat er wel lieve konijnen mensen zouden zijn met een fijne plek en vrouwelijk maatje voor hem. Kon er gisteravond slecht van slapen, wat kan je je dan zorgen maken over je huisdier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .