Ga naar inhoud

Veranderingen in de ogen bij oude konijnen


Kolino

Aanbevolen berichten

Ik zit de laatste dagen te twijfelen of een van mijn konijnen een waas in zijn oog (of ogen) krijgt. Net, een beetje sneu voor ze, bij beiden in de oogjes gelicht met een klein lampje. Ik zie geen verschil tussen de twee konijnen. Dus nu weet ik nog niks zeker. Of ze hebben beiden een waas, of het is gewoon normaal. Ze zijn allebei 8+. Behalve de darmproblemen van laatst is er niks geks met ze aan de hand. Ze huppelen gewoon vrolijk rond, geen tekenen van E.C. verder. Maar het zit me niet lekker. Hebben jullie het idee dat de ogen van oude konijnen slechter worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat kan zeker. Als het wat is, dan is het 100% zeker staar. Maar staar kan verschillende oorzaken hebben, waaronder E.C. en dan denk ik, beter dan een kuurtje met panacur. Alleen zie ik geen andere tekenen die daar op wijzen, dus ik vraag me af of meer konijnenbaasjes dit zien, zonder dat er sprake is van E.C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor nu kan ik nog in het oog kijken en lijkt het een lichte waas. Wat mij dwars zit is dat de E.C. bij een van mijn eerdere konijnen zo begon. Maar goed te horen dat het normaal is dat het oog doffer wordt en dat ik dus niet meteen van het ergste uit hoef te gaan. Uiteraard worden ze goed in de gaten gehouden de komende tijd. ik vraag het sowieso wel na bij de dierenarts als ze voor hun check-up en inentingen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .