Ga naar inhoud

Geen gras


Muisie

Aanbevolen berichten

Triest he? Dat sommige konijnen gras niet meer eten terwijl dat hun hoofdvoedsel is. Konijnen die het kennen van klein af aan eten het met smaak. Het is zo ontzettend belangrijk om van jong af aan te starten met goede voeding. Meestal zijn het namelijk konijntjes die vanaf de start de volle voerbak gekregen hebben en nooit hooi en grassen hebben leren eten.

 

Maar dat zie je ook met de mensen. Kinderen die opgroeien met junkfood, cola, chips en zoetigheden willen ook geen spruitjes, spinazie of bloemkool eten. Ik verbaas mij er soms echt over hoe weinig groenten sommige mensen tegenwoordig eten.

  • Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch de moed niet opgeven. Toen wij ons konijnenkoppel haalden, zei Kaatje Keutel dat Rosie geen groentjes at. Zij waren in een pleeggezin geplaatst en toen ik aangaf dat ik dit koppel wilde, zijn ze een paar dagen terug naar Kaatje gegaan. Zij zag dat dus snel. En inderdaad, hij = zij keek er niet naar om. Maar ja als je 's avonds niets anders krijgt dan alleen hooi en je ziet je maatje lekker eten dan ga je dat ook doen. Misschien kwam het ook door de vele soorten groenvoer die ik aanbood. Maar nu eet ze alles wat ze voorgeschoteld krijgt. Het kan dus verkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .