Ga naar inhoud

Plantenbak in ren


karin777

Aanbevolen berichten

Het nadeel van konijnen vrije toegang tot een plantenbak geven, is dat de plant langzamer groeit dan een konijn eet. Ik zou de planten dus buiten de ren zetten. Eventueel tegen de ren aan, zodat takjes er eventueel wel door heen gaan groeien. Soms kan het echter wel frustratie geven als ze het willen hebben en ze er niet bij kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze stoppen niet met knabbelen tot de hele plant weg is. Geef ze een paar minuten en je plant is weg. Als de bag groot genoeg is, blijven ze er in gaven tot er geen zand meer in zit. Ik zou zo nu en dan een paar blaadjes geven. Werkt goed bij mij. Als ze er net niet bij kubben gaan ze aan de omheining knagen, of hij nou van ijzer is of van hout. Als ze heel heel graag bij de plantjes willen komen, stoppen ze niet met knagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Annasbeestenbende zei:

Is dit een idee? Het is een bloempot + hanging basket voor bloemen. Zo kan de plant blijven leven en als het groeit kunnen de konijntjes het eten.

18B0BEBE-D4CD-4A7D-A4E3-CDD081E00651.jpeg

Die gaten lijken zo groot dat ze het er gewoon doorheen zouden eten hier 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Annasbeestenbende zei:

Is dit een idee? Het is een bloempot + hanging basket voor bloemen. Zo kan de plant blijven leven en als het groeit kunnen de konijntjes het eten.

18B0BEBE-D4CD-4A7D-A4E3-CDD081E00651.jpeg

 

Ooh dat ziet er goed uit! Maar die hanging basket zul je dan wel vast moeten maken, anders wippen de nijnen die er zo uit. En die gaten past een konijn ook wel doorheen denk ik, en dan wordt het onveilig. Maar met een hanging basket met kleinere gaten lijkt me dit er wel een heel leuk idee!

 

Dit idee schiet me nu ook ineens te binnen, een plantenbak/speciekuip en daar kippengaas overheen spannen. Zou dat wellicht een idee zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .