Ga naar inhoud

Tralie knagen


puckster

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Sinds een week hebben wij een jonge Vlaamse reus. 10 weken. Sinds vandaag valt het mij op dat hij aan de tralies van het hok knaagt. Hij heeft best veel verschillende speeltjes. Zowel verschillende kauwspeeltjes als balletjes, een tunnel en een stapeltoren waar hij gek van is. Verder heeft hij behalve een nachthok ook een ren waar hij 24/7 in kan en ook lekker in rent. Kan iemand mij helpen om hem te helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Miekmoek zei:

Dat kan verschillende dingen betekenen, in dit artikel kan je er meer over lezen; https://www.bunnybunch.nl/informatie/gedragsproblemen-bij-konijnen

 

Hoe groot is de ren? En wordt hij gecastreerd zodra dat mag zodat hij een vriendinnetje kan krijgen? 

 

 

Het hok is nu 1.5 meter bij 2.20 meter. Het is de bedoeling om hem te gaan free roamen, maar eerst proberen we m zindelijk te krijgen. We willen hem inderdaad laten castreren uiteindelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, puckster zei:

Het hok is nu 1.5 meter bij 2.20 meter.

Voor een volwassen Vlaamse reus is dat inderdaad wel klein, maar ik denk voor een 10 weken oud konijn wel prima. Castratie kan als de balletjes zijn ingedaald. Ben je al bij de dierenarts langs gegaan om te checken of het inderdaad een mannetje is? 

 

Lukt het met zindelijk maken? Ook hier is een artikel met handige tips voor; https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-zindelijk-maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Mijn ervaring is dat tralieknagen niet meer stopt, ook niet als je een groot verblijf hebt. Ik heb twee van die tralieknagers gehad en ze bleven dat de rest van hun leven doen, ondanks voldoende verrijking en een zeer ruim verblijf etc. 

 

Fluffy was een enorme tralie knager, gek werd ik er van.

Sinds hij in een groot verblijf buiten zit met Pip heeft hij het niet meer gedaan.

Misschien geluk, maar het kan dus stoppen 😊

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Miekmoek zei:

Voor een volwassen Vlaamse reus is dat inderdaad wel klein, maar ik denk voor een 10 weken oud konijn wel prima. Castratie kan als de balletjes zijn ingedaald. Ben je al bij de dierenarts langs gegaan om te checken of het inderdaad een mannetje is? 

 

Lukt het met zindelijk maken? Ook hier is een artikel met handige tips voor; https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-zindelijk-maken

We zijn nog niet bij de dierenarts zelf geweest, maar de fokker zelf wel. Daar is hij ook ingeënt. Ik moet op dit moment echt veel minder keutels van m ruimen dus ik heb het idee dat het echt de goede kant op gaat. Dan hopen we hem zo snel mogelijk te kunnen gaan free roamen. We willen hem namelijk echt zo veel mogelijk ruimte gaan geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op dat fokkers niet altijd goede informatie geven. Dus gelukkig ben je op BunnyBunch gekomen 😊 Wij verdienen niets anders dan het geluk van jouw konijn door informatie te delen. Fokkers hebben natuurlijk altijd ook geld in gedachten. 

 

Ik lees uit je berichtjes dat een konijnenvriendin er niet in zit? 

 

Een laatste artikel voor je om nog eens rustig door te kunnen lezen als nieuw konijnenbaasje;

https://www.bunnybunch.nl/informatie/tips-voor-beginnen-aan-konijnen

 

Schroom niet om al je vragen hier te stellen! Zoals ik al zei, we hebben alleen maar het beste met je konijn voor! 😊

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook eens welke inentingen hij bij de fokker gehad heeft? Voor tentoonstellingskonijnen worden andere eisen gesteld. Wij enten hier op het forum in tegen RHD1 en RDH2 en Myxomatose. Ik meen dat fokkers alleen RDH 1 doen. In ieder geval niet alle drie.

Een een vrouwtje t.z.t is wel een must. Hier op de site schrijft iemand over hun twee Vlaamse reuzen. Zulke leuke foto's

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 25-10-2022 om 16:24, Jamesthebunnybutler zei:

Oja, dat linkje van @Miekmoek is wel een goeie. Een vriendinnetje is wel een basisvoorwaarde en als die er nog niet is, heb je wel kans dat het gedrag nog af te leren is. Als aan alle basisvoorwaarden voldaan wordt en ze blijven het doen, dan is het vaak niet meer haalbaar om af te leren. 

Punky is vroeger ook echt te klein gehuisvest geweest (door mij jammer genoeg), en is toen ook beginnen met tralieknagen. Ik kwam hier terecht, hij kreeg een veel groter verblijf, betere voeding, meer verrijking maar het tralieknagen bleef. Bess kwam er bij en zij nam de enige slechte gewoonte van Punky over. Twee tralieknagertjes hier dus. Ik heb erg mijn best gedaan om het ze af te leren, maar ondertussen opgegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook twee tralieknagers zitten. Ik gebruik ze gewoon als wekker:) Voorheen zaten ze in een groot buitenhok met kippengaas en daar knaagden ze nooit aan. Als ze met de flexibele ren los mochten (dan kon ik er lekker bij gaan zitten), gingen ze accuut aan die tralies knagen. Het binnenhok waar ze nu in zitten is met het hekwerk van de flexibele ren gemaak, dus ik had het kunnen weten...

Zolang het ze het alleen gebruiken om mijn aandacht te trekken en het niet om half vier 's nachts doen, vind ik het prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .