mammafelina Geplaatst: 11 december 2022 Delen Geplaatst: 11 december 2022 Sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 19 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2022 Vandaag hebben we onze lieve Dunya laten inslapen. De dierenarts kwam aan huis. Dunya lag lekker in haar catcube te chillen en had een goede dag vandaag. Ze heeft goed gegeten (relatief) en ik mocht haar de hele dag knuffelen, wat ze eerder echt niet meer fijn vond. Toen de dierenarts kwam heb ik haar een zetje gegeven om haar uit de catcube te lokken en zonder stress is ze naar het toiletje gelopen. Daar is ze lekker naast Siem gaan liggen die er al heerlijk in lag. Dierenarts en ik in de ren en terwijl ze heerlijk lag te chillen tegen Siem aan is ze in slaap gebracht. Gelukkig kreeg ze geen epilepsie, daar was de dierenarts een beetje huiverig voor door haar slechte hart. Ze lag dus heerlijk te slapen tegen Siem (die haar lag te wassen) toen ze de tweede injectie kreeg. Echt zo mooi, Siem is de hele tijd bij haar blijven liggen, het was dus compleet ontspannen. Het duurde helaas wel heel lang en ze moest bijprikken, omdat ze oppervlakkig bleef ademen. Ook toen de ademhaling gestopt was, bleef haar hart nog wat doen en dat duurde langer dan gewoonlijk. Ze heeft tot de laatste seconde gestreden ;). Dag lief moppie, wat mis ik jou ❤️ Dunya ~ Doennie ~ Poennie ~ Poentje ~ Dunya de poenja ~ Doennie de Poennie ~ Pannenkoek ~ Doentje van kapoentje ~ The Queen 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 19 december 2022 Delen Geplaatst: 19 december 2022 Ach Evie, ik durfde het topic eigenlijk niet meer te openen, bang dat Dunya er niet meer zou zijn. 😢 Ze is een wereldkonijntje geweest en we hebben, denk ik, allemaal genoten van je verhalen en meegeleefd met je zorgen om haar gezondheidsproblemen. Gelukkig is haar einde niet akelig geweest, ook voor jullie en Siem, maar dat maakt het missen niet minder. Sterkte, hoor. 😢 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 19 december 2022 Delen Geplaatst: 19 december 2022 Ik heb gewoon tranen in mijn ogen bij het lezen van je bericht. Wat heb je mooi omschreven hoe het is gegaan en wat “fijn” dat het op deze manier kon. Dunya was een bijzonder konijn, vanaf dag 1 heb ik meegeleefd met jullie avonturen, de leuke en mooie dingen, maar ook met alle zorgen om jullie moppie. Dunya had geen beter thuis kunnen treffen dan bij jullie ❤️ Heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van jullie meisje 😘 1 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 19 december 2022 Delen Geplaatst: 19 december 2022 Wat verdrietig! Heel veel sterkte! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 19 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2022 Dank jullie wel. Ze is echt een wereldkonijn geweest en ze heeft me echt levenslessen geleerd. We begraven haar zo in de tuin, gelukkig is de grond niet bevroren. Vrijdag ga ik weer koppelen. Ik vind het vreselijk, maar Siem is echt niet geschikt om alleen te zijn. We nemen moeilijk plaatsbaar beestje met rode oogjes als het klikt. Geen medische kneusjes meer ;). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 19 december 2022 Delen Geplaatst: 19 december 2022 Heel veel sterkte @Jamesthebunnybutler Ik was er al een beetje bang voor, maar toch hopen dat het weer wat beter zou gaan. Wat is ze eigenlijk mooi ingeslapen. Verwacht je niet van een beestje met een zwak hart dat dat dan nog zo blijft kloppen! Een bikkel tot het eind. Dapper dat je Siem gaat koppelen, hopelijk gaat een langzitter een mooi leventje met jou en Siem tegemoet! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 19 december 2022 Delen Geplaatst: 19 december 2022 Heel veel sterkte! Je hebt echt tot het eind je best gedaan voor Dunya, laatst nog dat hele eethuisje etc. en nu mocht ze vredig inslapen. Hopelijk troost dat wat. Echt heel mooi dat je, ondanks je pijn, Siem vrijwel meteen al een nieuw dametje laat uitzoeken en een langzittertje een tweede kans wil geven. Nogmaals sterkte. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 19 december 2022 Delen Geplaatst: 19 december 2022 Heel veel sterkte met het verlies van sterke, lieve Dunya! ❤️ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 19 december 2022 Delen Geplaatst: 19 december 2022 Heel veel sterkte met je verlies! Echt super hoe je voor haar hebt gezorgd en alles hebt gedaan om haar leven te verrijken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 19 december 2022 Delen Geplaatst: 19 december 2022 Heel veel sterkte! 😢 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 19 december 2022 Delen Geplaatst: 19 december 2022 (aangepast) Wat moet dat moeilijk zijn om mee te maken, je hart breekt om die keuze te moeten maken. Maar zoals je het omschrijft klinkt het als het zo mooi mogelijke einde voor een konijn. Ontspannen, in haar eigen omgeving met haar maatje (en baasje) erbij. Wat bijzonder dat dat zo kon en de dierenarts aan huis kwam en je het zo sereen kon laten verlopen. Maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk om mee te maken. Heel veel sterkte en gecondoleerd. 19 december 2022 aangepast door BaasjevanBrownie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 19 december 2022 Delen Geplaatst: 19 december 2022 Heel veel sterkte! Ook voor vrijdag, voor de koppeling van Siem. Knap dat je zoveel oog hebt voor wat hij nodig heeft, ook al ben je daar zelf nog niet aan toe. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 20 december 2022 Delen Geplaatst: 20 december 2022 heel veel sterkte met het verlies van Dunya ❤️ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 20 december 2022 Delen Geplaatst: 20 december 2022 Heel veel sterkte gewenst. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 20 december 2022 Delen Geplaatst: 20 december 2022 Veel sterkte, ook voor vrijdag. Kan me voorstellen dat je daar nog niet echt aan toe bent. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 20 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2022 Dank jullie wel voor de lieve woorden. Ik ben dankbaar voor dit forum en mensen die begrijpen hoeveel verdriet je van een konijn kan hebben. Mijn hart voelt echt alsof het in kleine stukjes gebroken is. Vandaag moest ik werken, maar eigenlijk heb ik geen aandacht voor mijn werk. We hadden kerstontbijt en plotseling maakten we een rondje met leuke en minder leuke dingen die we dit jaar privé hebben meegemaakt. Ik heb het niet zelf over de konijnen gehad, maar opeens zei een collega: oh, ik dacht dat je over zieke konijnen zou beginnen. Auw, nee, daar wilde ik het niet over hebben, zeker niet omdat ik niks over Dunya had verteld en omdat het in de kerstperiode altijd over Flappie gaat. Siem weer koppelen is moeilijk, maar we doen het gewoon. Doordat ik in de opvang vrijwilliger ben ken ik het konijn al. Dat helpt wel iets. Siem heeft vanmorgen ook heel lang over zijn eten gedaan, arm ding. 7 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 20 december 2022 Delen Geplaatst: 20 december 2022 Ach wat naar ook dat er geen begrip is op je werk. Maakt het nog even extra pijnlijk zo’n opmerking. Moeilijk is dat he? Rouwen om een kat of hond snappen mensen wel, maar een konijn lijkt nog steeds niet mee te tellen. Vervelend ook zo rond wat een feestperiode moet zijn 😢 Ik snap dat je hoofd niet naar een nieuw konijn staat, want op dit moment kan geen enkel ander konijn op tegen Dunya. Lijkt mij ook heel moeilijk. Hopelijk scheelt het als je Siem iig weer ziet opleven. Arme beestje snapt er natuurlijk ook niks van. Mijn vroegere konijn heet trouwens ook Dunya, denk ik nog steeds met weemoed aan terug iedere keer als ik haar naam bij jou lees. Ze houden altijd een plekje in ons hart en hopelijk voelen ze hoeveel we om ze gegeven hebben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 21 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2022 Zeker! Overigens is rouwen om een hond of kat in het algemeen ook not done en onbegrepen hoor. Dat is wat ik vaak hoor en merk in ieder geval. Mijn eerste konijntje heb ik met kerstavond moeten laten inslapen, dat was ook niet leuk. Maar ik heb niks met feestdagen hoor, ik heb er zelfs een beetje een hekel aan. Ahhh ik vind Dunya een geinige naam. Ze heette zo al in de opvang en ik heb dat gehouden, het paste haar ook goed. Pfoe ja, alle konijnen die je hebt gehad houden en plekje in de hart. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 23 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2022 Vandaag was koppeldag voor Siem. Het is Felicia geworden, een jong albino konijntje met pluis. Ging best goed vandaag. Siem snapt niks van konijnentaal, dat is soms lastig. Zij rijdt flink en hij haalt soms dan even kort uit, maar gaat ook tegen haar aan liggen. Ik laat ze lekker samen en slaap in de kamer bijna naast ze. Ook wel heel raar om Siem nu met een ander konijn te zien. Ik vind haar heel leuk hoor, maar zoals verwacht is het voor mij niet makkelijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 23 december 2022 Delen Geplaatst: 23 december 2022 1 uur terug, Jamesthebunnybutler zei: Het is Felicia geworden Ze lijkt wel van adel, zo'n mooie naam. Ik vind het nog steeds lastig dat de vorige konijnen opgepeuzeld zijn. Dus ik begrijp je helemaal. Je moet ook weer een band opbouwen. Het komt vast wel weer goed! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 23 december 2022 Delen Geplaatst: 23 december 2022 Sterkte in deze emotioneel rommelige situatie. Siem wordt zo te lezen gelukkig met Felicia, dat is hartstikke fijn voor hem. Je zult Dunya nog lang pijnlijk missen, omdat je brein en gevoel eraan gewend zijn dat ze er is en je er -tig keer per dag tegenaan loopt dat dit helaas niet meer zo is. Felicia krijgt ook een plekje in je hart over een tijdje, je hart is groot genoeg. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 24 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2022 Zeker! Vannacht waren ze erg onrustig en begon Siem te rijden ipv Felicia. Ze hebben nog even tijd nodig. Ik hoop dat ik het morgen aandurf om ze de hele dag alleen te laten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 24 december 2022 Delen Geplaatst: 24 december 2022 Het is wrang maar alles in het belang van Siem en een geredde Felicia uit de opvang. Ik wens je veel sterkte de komende tijd. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 24 december 2022 Delen Geplaatst: 24 december 2022 9 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei: begon Siem te rijden ipv Felicia. Hij weet wel hoe het hoort 😏 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten