Jamesthebunnybutler Geplaatst: 2 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2022 Herkennen jullie dat, dat een konijn wel hooi en groente eet, maar niet tot nauwelijks brok? Dunya heeft na haar gebitsbehandeling wel even wat brokken gegeten, maar weigert dat nu. Groenvoer en hooi gaan er wel goed in. Irritant, want ze is al vel over been en dit zet geen zoden aan de dijk. Ja, erwtenvlokken wil ze wel, maar die geef ik al flink als ze geen brok wil en dat is natuurlijk ook niet goed. Ik heb uiteraard contact met de dierenarts, maar dit is toch gek? Er zat een abces/ontsteking in de want, maar mijn ervaring met een abces in de bek is dat ze dan juist geen hooi en groente kunnen eten en wel brok. Raar konijn. Ik geef haar maar weer wat pijnstiller en misschien wat darmstimulans om te checken of ze niet wat verstopt zit, keutels zijn klein. Anders na het weekend maar weer op controle. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 2 november 2022 Delen Geplaatst: 2 november 2022 1 uur geleden, Jamesthebunnybutler zei: Herkennen jullie dat, dat een konijn wel hooi en groente eet, maar niet tot nauwelijks brok? Dunya heeft na haar gebitsbehandeling wel even wat brokken gegeten, maar weigert dat nu. Groenvoer en hooi gaan er wel goed in. Irritant, want ze is al vel over been en dit zet geen zoden aan de dijk. Ja, erwtenvlokken wil ze wel, maar die geef ik al flink als ze geen brok wil en dat is natuurlijk ook niet goed. Ik heb uiteraard contact met de dierenarts, maar dit is toch gek? Er zat een abces/ontsteking in de want, maar mijn ervaring met een abces in de bek is dat ze dan juist geen hooi en groente kunnen eten en wel brok. Raar konijn. Ik geef haar maar weer wat pijnstiller en misschien wat darmstimulans om te checken of ze niet wat verstopt zit, keutels zijn klein. Anders na het weekend maar weer op controle. Ik heb een tijdje een pleegkonijn gehad, omdat hij al lang in de opvang zat. Was een langharig konijn waar blijkbaar geen interesse in was. Toen kwam hij naar mij voor een andere omgeving, meer ruimte en wat extra aandacht. Maar die at inderdaad ook heel slecht brokken. Heb verschillende soorten voer geprobeerd wat dan een aantal dagen goed ging en daarna weer minder, dus weer een ander merk voer geprobeerd. Uiteindelijk heb ik gewoon alle 4 de merken die ze bij de opvang hadden door elkaar gemixt, dan ging het bakje meestal wel half leeg. Uiteindelijk is hij intern in de opvang gekoppeld omdat hij intussen al wel erg lang alleen zat, en dat heeft het hele probleem verholpen, nu komt hij met zijn vriendin vrolijk aanrennen. Weet niet hoe dat voor Dunya gaat helpen behalve misschien ander merk brokken proberen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 2 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2022 Hmm... Langharen zijn sowieso altijd een beetje truttig met vanalles. Dunya heeft eigenlijk nooit echt goed brokken gegeten, maar ze at altijd wel wat. Ik heb al veel verschillende merken geprobeerd en beaphar ging het beste. Nu dus niet. Echt een miepje is ze, ik mix het nu, maar eigenlijk pakt ze niks. Het wisselt normaal ook per dag wat ze het liefst eet hoor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 9 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2022 Dunya eet nog steeds geen brokjes. Wel hooi en groente. Daarom net op controle geweest om te checken of er niet een abces aan het groeien is. Er is iig geen pus meer en geen abces zichtbaar of voelbaar, wel alweer puntjes zichtbaar op de kiezen en scheef afgesleten. Buik voelt ok, lijkt niet meer benauwd dan normaal. Wat dan? Even gevoeld aan het kaakgewricht, daar geeft ze veel pijn aan. Vermoeden is kaakartrose, gewrichten in de rug en heupen leken ook pijnlijk. Kaakartrose is op een röntgenfoto slecht te interpreteren, dus we doen het met een waarschijnlijkheidsdiagnose. Balen dit, maar het verklaart wel waarom ze snel haken heeft en scheef afslijt. Ze gaat op de pijnstiller en ik ga synopet proberen, met pijnstiller at ze afgelopen weken ook geen brokjes. En ik ga haar, heel slecht, op een beetje gemengd voer zetten om te kijken of ze dat wel pakt en zo op gewicht kan blijven Ben benieuwd. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 9 november 2022 Delen Geplaatst: 9 november 2022 Ach gossie, je dametje heeft het niet gemakkelijk. hè. Lastig dat het ene probleem het andere veroorzaakt. Veel sterkte met uitvogelen wat ze wel wil eten, hopen maar dat je iets kunt vinden wat ze lekker vindt en weg kan krijgen. Zet 'm op, Dunya! 🤞 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 10 november 2022 Delen Geplaatst: 10 november 2022 Ai wat verdrietig weer. Sterkte. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 10 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2022 Dit dametje heeft al twee jaar bonustijd. Dat besef ik heel goed. Er komt een moment waarop het klaar is, maar ik heb het idee dat ze nog zo onwijs vrolijk is dat ik nog alles voor haar wil doen. Ze heeft mij ook veel geleerd, dus misschien vind ik het zelf ook gewoon moeilijk om dat wijffie los te laten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 10 november 2022 Delen Geplaatst: 10 november 2022 Sterkte ! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 10 november 2022 Delen Geplaatst: 10 november 2022 Sterkte 🙂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 19 november 2022 Delen Geplaatst: 19 november 2022 Hé, ik zie dit topic nu pas! Stoer van Dunya dat ze het luikje zo snel door had, op haar moment 😉 Maar ze is nu dus met nog meer dingen aan het kwakkelen. Echt balen en lastig. Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt, je hebt al zoveel met haar meegemaakt en haar er steeds doorheen geholpen. Hoe gaat het eten nu? Want de laatste post in dit topic is alweer van meer dan een week geleden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 9 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2022 Vanmorgen moest ik met Goofy en Kyra naar de dierenarts voor vaccinaties. Het gaat met het eten van Dunya nog steeds niet goed, dus ik had haar ook meegenomen voor o.a. een röntgenfoto om te checken wat er nu aan de hand is. Die röntgenfoto zag er goed uit, dus besloten om bloed af te nemen. Daaruit bleek dat ze nierfalen heeft. In combinatie met haar hartfalen maakt dat dat het einde in zicht is. Dat verklaart waarom ze geen brokjes wil eten. Ik moet nu dus gaan nadenken wanneer ik vind dat het genoeg geweest is en dat ik haar moet laten gaan. Voor nu krijgt ze er Semintra bij om toch nog wat te ondersteunen. Mijn arme mopje, wat een problemen. Ik ga haar de komende tijd heel veel knuffelen en langzaam afscheid van haar nemen. Goed nadenken wanneer ik haar wil laten gaan, ze oogt nu nog heel goed en vrolijk. 6 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 9 december 2022 Delen Geplaatst: 9 december 2022 Ahh arme kleine Dunya. Maak de tijd die je nog met haar hebt om mooie en liefdevolle herinneringen te maken ❤️ heel veel sterkte met langzaam afscheid nemen. Wat ga je met Siem doen als Dunya komt te overlijden? Ik meen me vaag iets te herinneren dat je weleens gezegd hebt dat je ze beide zou laten gaan. Of heb ik dat mis? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mitty Geplaatst: 9 december 2022 Delen Geplaatst: 9 december 2022 Arm beestje, heel veel sterkte met deze laatste fase. Dat Dunya nog vrolijk is, geeft hoop ik nog wel een goed gevoel. Ik hoop dat je nog een mooie tijd met haar hebt. Dat helpt zoveel bij het afscheid nemen. Mijn hond is afgelopen weekend overleden. Zij was tot het laatst vrolijk, maar had het wel opgegeven. Toen ik het telefoontje kreeg en naar huis was geraced, begon ze te kwispelen toen ik binnenkwam. Terwijl ze eigenlijk al niets meer kon. Dat laatste moment heeft mij zo veel geholpen. 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 9 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2022 Dank jullie wel! Komt goed. De dierenarts wil gelukkig thuis komen. Klopt @mammafelina, dat heb ik toen gezegd. We hebben Siem al 10x opgegeven. Inmiddels is het helemaal anders, hij is zo ongelooflijk vrolijk en doet het super. Ik kan hem dus niet laten gaan nu. Ik overweeg om een poging te doen om een drietal met die andere twee te vormen, maar dat is natuurlijk wel een risico en kleine kans dat het lukt. Gaat dat niet dan komt er gewoon een langzitter bij en hou ik er vier. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 9 december 2022 Delen Geplaatst: 9 december 2022 Heel veel succes en sterkte de komende tijd! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 9 december 2022 Delen Geplaatst: 9 december 2022 @Jamesthebunnybutler fijn dat Siem het nu zo onwijs goed doet! Jullie andere 2 konijnen zijn buiten konijnen toch? Overweeg je dan om Siem na ijs heiligen ook buiten te huisvesten of verhuizen Goofy en Kyra naar binnen? Nou ja, eigenlijk zijn dat problemen voor later. Nu eerst nog lekker genieten van en met Dunya ❤️ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 9 december 2022 Delen Geplaatst: 9 december 2022 Wat een naar nieuws over Dunya. Dan komt het toch ineens wel heel dichtbij. Sterkte met deze moeilijke beslissing. Wel mooi om te lezen dat Siem het zo goed doet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 10 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2022 6 uren geleden, mammafelina zei: @Jamesthebunnybutler fijn dat Siem het nu zo onwijs goed doet! Jullie andere 2 konijnen zijn buiten konijnen toch? Overweeg je dan om Siem na ijs heiligen ook buiten te huisvesten of verhuizen Goofy en Kyra naar binnen? Nou ja, eigenlijk zijn dat problemen voor later. Nu eerst nog lekker genieten van en met Dunya ❤️ Ja echt super voor Siem! Hoewel het bij hem ook in een keer klaar kan zijn als de bacterie opspeelt en antibiotica niks mee doet. Maar voor nu gaat het echt fantastisch. We overwegen dan om Goofy en Kyra naar binnen te halen. Ik denk dat Siem buiten niet zo lekker gaat. Of dat hem na ijsheiligen buiten doen en voor de winter binnen halen, of ook de schuur tot een gedeelte van het verblijf gaan omtoveren ofzo. Maargoed, de kans dat ik een stabiel drietal van ze kan maken is natuurlijk niet groot, dus er zal er wel eentje bij komen vermoed ik. @Kolino dank je wel. Het komt ineens erg dichtbij en de kans is groot dat ik de beslissing voor haar moet maken. Ik had gehoopt dat haar hart het op een dag plotseling zou begeven, maar dat gebeurt natuurlijk helemaal niet vaak. Ze is wel een bikkel hoor, al twee jaar met een heel flink hartprobleem nog zo goed functioneren en al die narcoses doorkomen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 10 december 2022 Delen Geplaatst: 10 december 2022 Ik wil je heel veel sterkte wensen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 10 december 2022 Delen Geplaatst: 10 december 2022 Veel sterkte! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 10 december 2022 Delen Geplaatst: 10 december 2022 Sterkte de komende tijd! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 11 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2022 Ik ga maandag bellen voor een afspraak denk ik. Na de afspraak van vrijdag lijkt ze een klap te hebben van de stress en het eten wordt minder. Ook de lekkere dingen laat ze nu heel lang liggen. Ik vind het zo naar dat ze nog zo vrolijk oogt met haar oren rechtop en een alerte blik, maar ik denk dat ze gewoon onwijs misselijk is. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kimie Geplaatst: 11 december 2022 Delen Geplaatst: 11 december 2022 Heel veel sterkte! Knuffel haar nu nog maar goed. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 11 december 2022 Delen Geplaatst: 11 december 2022 Heel veel sterkte ermee! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 11 december 2022 Delen Geplaatst: 11 december 2022 Sterkte! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten