Jamesthebunnybutler Geplaatst: 25 oktober 2022 Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 Aangezien ik de slowchat weer aan het vervuilen ben, maak ik even een nieuw topic aan over Dunya (en Siem). Dunya heeft na haar gebitsbehanding bij ons op de slaapkamer gezeten in een traliekooi en vanmorgen heb ik haar weer terug gezet. Ze heeft vannacht met name hooi en wat groente gegeten, de draak. Vanmorgen heb ik haar meteen met haar kop bij het kattenluikje gezet om de chip op te laten slaan. Dat is gelukt. Dunya meteen in de speelgoedkist natuurlijk. Ze kon er niet meteen uit en raakte een beetje in paniek, maar al snel had ze door dat ze gewoon moest duwen. Nu nog leren om er op die manier in te gaan. Ze is helemaal obsessed met dat ding. De hele tijd gaat ze ervoor zitten en hoor ik dat het luikje van het slot gaat. Zij snapt het vervolgens niet, wordt kwaad en begint als een achterlijke te graven in het luikje. Soms duwt ze ook even en gaat het luikje wat open, maar ze snapt nog niet dat ze er dan in kan. Hilarisch tafereel. Ik mag ook niet bij haar komen om te helpen, dan is ze meteen weg. Ik hoop dat ze straks gaat snappen hoe het werkt en dat ze niet de hele dag lekker frustratie op gaat zitten bouwen als ik naar mijn werk ben 😆 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wim Geplaatst: 25 oktober 2022 Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 Konijnen en techniek, bijna niet te verenigen. Misschien als Siem er door gaat dat Dunya het ook gaat snappen. Misschien als het deurtje een tijdje open staat dat ze vanzelf gaat duwen als het later dicht is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 25 oktober 2022 Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 (aangepast) Je gaat te snel, je denkt dat als Dunya de ene kant op snapt dat ze dan ook de andere kant op snapt, maar dat zijn 2 verschillende dingen! 🙂 Je zult haar moeten helpen ook de heen weg te leren. Dus jij houdt het luikje helemaal open naar binnen toe, Dunya gaat op de lucht van heel weinig maar wel heel lekkers af of je lokt haar (jij weet het beste wat nodig is bij haar) en is in de kist. Jij doet zachtjes het luikje dicht. Mjammie mjammie. Ze weet hoe ze er weer uit moet komen en als ze dat doet, krijgt ze weer een heel klein iets lekkers. Dan herhaal je dit een paar keer zo lang als ze fanatiek blijft. Zie je minder enthousiasme dan stop je voor deze sessie. Je mag pas een stapje verder gaan als je heel zeker bent dat ze het stapje vol vertrouwen maakt. Dan ga je uitbouwen door het luikje steeds een heel klein beetje meer naar beneden te houden, zodat Dunya leert dat ze er onder door kan. De moeilijkste stapjes worden als ze het luikje op haar rug voelt (dat doe jij voorzichtig) en daarna als ze het luikje weg moet duwen met haar koppie. Dus daar is jouw trainersoog zeker belangrijk bij. Kleine stapjes dan breekt het lijntje niet! Ik denk dat Dunya het snel op zal pakken als je het zo aanleert. Succes! Als je er niet bij mag zijn van Dunya dan zul je misschien iets met een touwtje aan het luikje moeten verzinnen, want een gefrustreerd konijn leert niet. Is Dunya altijd weg als je dichtbij komt? 25 oktober 2022 aangepast door JokeC aanvulling Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 25 oktober 2022 Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 1 uur geleden, Wim zei: Misschien als Siem er door gaat Het is juist de bedoeling dat Siem er niet door kan 😅 Zo krijgt Dunya extra eten zonder zelf bij te hoeven voeren. Succes met aanleren! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 25 oktober 2022 Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 (aangepast) Dat is alvast positief bericht. Geduld kan weleens het sleutelwoord zijn. Ineens hebben ze het door. Mijn ene kat ,waarvan ik dacht dat duurt wel een week of langer, had het in 1 dag door. Mijn andere kat, waarvan ik dacht...., heeft er een jaar (echt waar) over gedaan maar hij is ook wel een typische kat van: ik heb toch personeel dus waarom al die moeite😅Ben er zelf debet aan geweest uiteraard😁 25 oktober 2022 aangepast door bobbyonthefloor 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 25 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 @JokeC klopt helemaal, zo wilde ik het ook precies gaan aanpakken. Vanmorgen wilde ik gewoon even fixen dat het luikje haar chip zou herkennen. Mocht ze het dan snappen is het fijn, maar dat werkt niet, dus ik ga het haar leren. Ik denk idd met een touwtje, want mijn gand bij dat luikje accepteert ze niet. Wat bij haar nog extra lastig is, is dat ze niet altijd wil eten, ook niet als het een snackje is. Belonen werkt op die manier dus maar af en toe. Hoewel erwtenvlokken en lijnzaadbrokjes er meestal wel in gaan, maar dat is van het kaliber waar je niet te veel van wil geven. Als het luikje helemaal open staat snapt ze iig al dat ze erin kan. Komt wel goed. Dunya heeft hier niet voor niets de bijnaam 'The (spreek uit als da) Queen'. Alles moet op haar manier. Aaien heerlijk, maar wel op de plek waar het op dat moment gewenst is, anders komt er een sneer. Ze is hilarisch. @Wim Siem mag er idd juist niet in en hij kan er inmiddels ook niet meer in, omdat aeen de chip van Dunya erop werkt. Sneu, ik zie hem op de camera soms beteuterd voor dat ding zitten wachten haha. @bobbyonthefloorJa, geduld is nodig. Maar ik wil wel snel gaan aanleren, want nu is ze woedend aan het graven en frustratie zorgt er natuurlijk voor dat ze straks niet meer naar het luikje wil. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 25 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 Dit geloof je niet. Ik kwam net thuis en dronk even iets beneden. Toen ging ik naar boven om met Dunya te oefenen. Ik hoorde een herrie... Zie ik Siem beteuterd voor de speelgoedkist zitten en hoor erin allemaal gerommel en gegooi met een voerbak. Ja hoor, het was mevrouwtje gelukt om naar binnen te gaan. Arme Siem 😆 7 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 25 oktober 2022 Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 Ook weer opgelost dus. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 25 oktober 2022 Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 Is ze er ook alweer zelfstandig uit gekomen? Inderdaad arme Siem, gaat z'n vriendin ineens zonder hem de beest uithangen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 25 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 1 uur terug, Kolino zei: Is ze er ook alweer zelfstandig uit gekomen? Inderdaad arme Siem, gaat z'n vriendin ineens zonder hem de beest uithangen. Zeker, heel smooth. Ze heeft er alleen nog niet gegeten, maar dat komt vast als ze meer trek krijgt. Haha tsja die dikkop is inmiddels 2800 gram en ik vind 2400 gram goed voor hem... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 26 oktober 2022 Delen Geplaatst: 26 oktober 2022 14 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei: Dit geloof je niet. Ik kwam net thuis en dronk even iets beneden. Toen ging ik naar boven om met Dunya te oefenen. Ik hoorde een herrie... Zie ik Siem beteuterd voor de speelgoedkist zitten en hoor erin allemaal gerommel en gegooi met een voerbak. Ja hoor, het was mevrouwtje gelukt om naar binnen te gaan. Arme Siem 😆 Gevalletje: Elk voordeel...... wat fijn dat Dunya het zo snel doorheeft. Nu doorzetten Dunya! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 26 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2022 Dit is ook leuk. Vanmiddag wilde Dunya weer in het huisje en dat lukte. In plaats van dat ze lekker gaat eten gooit ze de voerbak met al het lekkers dat erin zit door die hele speelgoedkist heen. Eten? Nee hoor. Ze wil nog weinig eten. Hooi gaat er goed in, wat groenten ook. Brokjes en snacks nog niet helaas. Dat maakt het lastig om met haar te trainen, ze wil gewoon te weinig eten. Ze zal het zichzelf dus de komende dagen moeten aanleren zo lang ze alleen maar af en toe iets wil eten. Ik leg er wat groenvoer in nu om haar te lokken, maar dat kan je natuurlijk niet zo lang laten liggen. Monster! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 28 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2022 Het is gelukt, Dunya snapt hoe het kattenluik werkt en weet nu ook dat er eten te vinden is! Sinds gisteren gaat ze er meerdere keren per dag heel gemakkelijk in en eet dan wat van de brokken die erin liggen (yes, eindelijk eet ze ook weer wat brok!). Heel relaxed, hoef ik niet meer als een bezetene bij te gaan voeren. 8 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 28 oktober 2022 Delen Geplaatst: 28 oktober 2022 Fijn zeg ! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 28 oktober 2022 Delen Geplaatst: 28 oktober 2022 Pak van je hart! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 28 oktober 2022 Delen Geplaatst: 28 oktober 2022 Wat fijn! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 28 oktober 2022 Delen Geplaatst: 28 oktober 2022 Werkt dat dan op de chip waarmee ze geregistreerd kunnen worden? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 28 oktober 2022 Delen Geplaatst: 28 oktober 2022 8 minuten geleden, To van de Veluwe zei: Werkt dat dan op de chip waarmee ze geregistreerd kunnen worden? Jup. Je hebt voor katten dit principe veel. Voerbakjes die op chip open gaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 28 oktober 2022 Delen Geplaatst: 28 oktober 2022 7 minuten geleden, Miekmoek zei: Jup. Je hebt voor katten dit principe veel. Voerbakjes die op chip open gaan. Nooit geweten. Wat ontzettend handig. Ik houd het in mijn achterhoofd mocht het ooit nodig zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 29 oktober 2022 Delen Geplaatst: 29 oktober 2022 Wat een fijne oplossing! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 29 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2022 Het werkt heel goed en ze hebben het snel door. Enige dat nog een dingetje is, is dat het luikje snel op de chip reageert. Als Dunya in de buurt ligt van dat ding en Siem ook, zou Siem er ook opeens naar binnen kunnen. Gelukkig heeft hij dat nog niet door. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 29 oktober 2022 Delen Geplaatst: 29 oktober 2022 1 uur geleden, Jamesthebunnybutler zei: Gelukkig heeft hij dat nog niet door. Probleem voor later 😉 Kan je niet de afstand bepalen waarin hij open kan? En als Dunya erin is, is het luikje dan ook open? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 30 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2022 Nee dat kan helaas niet. Als Dunya erin gaat, klapt het luikje gelukkig direct achter haar dicht en volgens mij gaat het dan op slot! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 30 oktober 2022 Delen Geplaatst: 30 oktober 2022 Ik denk dat dat is omdat de oudere chips vaak gingen zwerven. Ik had toen ik nog drie katten had voerbakken op Chip, maar bij Isis zat de chip veel te ver naar achteren, dan ging de voerbak dus niet open. Toch vervelend als je specifiek een voerbak op chip koopt. Met een kattenluikje ook. Dus best kans dat ze de gevoeligheid dat het luikje op een chip reageert om die reden toch wat ruim zetten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 30 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2022 Ja, dat zal het wel zijn denk ik. Is ook lastig, want een grotere kat heeft ook een grotere kop en daardoor is de afstand al anders. En de plek waar het precies gezet is kan natuurlijk ook verschillen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten