HappyLin Geplaatst: 22 oktober 2022 Delen Geplaatst: 22 oktober 2022 Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier, dus even voorstellen. Heb vroeger altijd konijntjes gehad, en nu na lange tijd weer een konijntje in huis. We hebben hem (of eigenlijk haar) gehaald in een dierenwinkel (ik weet inmiddels dat ik beter bij een opvang had kunnen kijken, maar wil hem niet meer kwijt dus toch blij met ons uh.. dametje). We hebben haar gekocht als mannetje, en hem Balou genoemd. Na een dierenartsbezoek zijn we erachter dat Balou een dametje is. Ze is zo’n lieverd, en een heel rustig van karakter. Balou heeft / had bultjes op haar oren, vooral langs de randen. Ik vermoed dat het myxomen zijn. (Ondanks inenting). De bultjes zijn korstjes geworden, en eraf gevallen. Nu heeft ze “hapjes” uit haar oren bij de randen waar eerst bobbeltjes zaten. Door hierover te googelen ben ik hier terecht gekomen. Leuk forum! Dit is Balou ❤️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 22 oktober 2022 Delen Geplaatst: 22 oktober 2022 En krijgt Balou nog een lief vriendje? Dan kun je nog veel meer genieten. Twee is meer dan dubbel zo leuk. En als je een gecastreerd rammetje haalt (is goedkoper dan een gecastreerde voedster) bij een konijnenopvang dan kun je daar gelijk laten koppelen. Trouwens van harte welkom. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 22 oktober 2022 Delen Geplaatst: 22 oktober 2022 Wat een liefie! Welkom op BunnyBunch! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HappyLin Geplaatst: 22 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2022 9 minuten geleden, To van de Veluwe zei: En krijgt Balou nog een lief vriendje? Dan kun je nog veel meer genieten. Twee is meer dan dubbel zo leuk. En als je een gecastreerd rammetje haalt (is goedkoper dan een gecastreerde voedster) bij een konijnenopvang dan kun je daar gelijk laten koppelen. Trouwens van harte welkom. Ik was me inderdaad aan het inlezen over koppelen. Schijnt nog niet zo makkelijk te zijn begreep ik? Balou is nog heel jong (10 weken). Alleen nu met die bultjes zijn we even aan het afwachten wat dit nu precies is, en of het niet besmettelijk is. De dierenarts weet het namelijk niet. Dankjulliewel! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 22 oktober 2022 Delen Geplaatst: 22 oktober 2022 Welkom bij Bunnybunch. Is je dierenarts konijnkundig? De meesten zijn dat namelijk niet, want in de opleiding komen konijnen amper aan bod. Je zou eventueel hier kunnen kijken voor een konijnkundige dierenarts: https://www.bunnybunch.nl/informatie/lijst-met-konijnkundige-dierenartsen Koppelen kan vanaf ongeveer 16 weken. Als je het jezelf makkelijk wilt maken kies je voor een koppelvakantie bij een konijnenopvang. Dan blijft je konijn een dag of 5, en komt terug met een partner. Dat scheelt je heel veel stress, want het is inderdaad niet makkelijk, en een konijn accepteert niet ieder ander konijn als partner. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 23 oktober 2022 Delen Geplaatst: 23 oktober 2022 Welkom! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wim Geplaatst: 23 oktober 2022 Delen Geplaatst: 23 oktober 2022 Welkom! Je konijn is nog jong, dus je kan alle kanten met hem op. Konijnen vragen veel aandacht als ze alleen zijn. Als je hem in een buitenhok gaat houden word hij heel zielig en eenzaam, tenzij je bij hem intrekt. Jij lijkt me niet de type voor dat. Als je hem binnen gaat houden, verwacht dan dat je veel aandacht zal moeten geven en veel zal moeten schoon maken. Denk maar niet dat je met een tweede konijn daar vanaf bent. Konijnen zijn echte gezelschap dieren en willen het liefst niet opgetild worden, en hoeveel vriendjes hij heeft, jij bent altijd nummer een. Veel plezier met je schattige aanwinst. Laat je niet gek maken door alles wat je vind op het internet, trek je eigen plan en bedenk wat het beste is voor je schatje. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 23 oktober 2022 Delen Geplaatst: 23 oktober 2022 Welkom op Bunnybunch! 🙂 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 23 oktober 2022 Delen Geplaatst: 23 oktober 2022 Welkom op bunnybunch!😁😀🙂 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HappyLin Geplaatst: 23 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2022 19 uren geleden, Marjoleink zei: Welkom bij Bunnybunch. Is je dierenarts konijnkundig? De meesten zijn dat namelijk niet, want in de opleiding komen konijnen amper aan bod. Je zou eventueel hier kunnen kijken voor een konijnkundige dierenarts: https://www.bunnybunch.nl/informatie/lijst-met-konijnkundige-dierenartsen Koppelen kan vanaf ongeveer 16 weken. Als je het jezelf makkelijk wilt maken kies je voor een koppelvakantie bij een konijnenopvang. Dan blijft je konijn een dag of 5, en komt terug met een partner. Dat scheelt je heel veel stress, want het is inderdaad niet makkelijk, en een konijn accepteert niet ieder ander konijn als partner. Ik denk het wel, heb de dierenarts uit de lijst met konijnkundige dierenartsen. (Dierenartsenprakrijk Leuven) Vriendelijke man, heel lief voor Balou en veel ervaring met konijnen. Maar dit had hij nog nooit gezien. Klinkt wel leuk, zo’n koppelvakantie. Maar daar kan ik niet bij blijven begrijp ik? Had ergens iets gelezen over een paar uurtjes en daarna met 2 konijntjes weer naar huis? Zal eens gaan zoeken naar wat de opties zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 23 oktober 2022 Delen Geplaatst: 23 oktober 2022 2 uren geleden, HappyLin zei: ergens iets gelezen over een paar uurtjes en daarna met 2 konijntjes weer naar huis? Dat kan inderdaad ook, dat heet over 't algemeen speeddaten. Maar dat betekent dat het koppelen dan thuis verder gaat. Dat moet dan op neutraal terrein en kan dus niet waar Balou nu zit. 2 uren geleden, HappyLin zei: Klinkt wel leuk, zo’n koppelvakantie. Maar daar kan ik niet bij blijven begrijp ik? Nee, de koppelvakantie is echt alleen voor je konijn. Het voordeel is wel dat je gewoon een koppel konijnen kan ophalen. Thuis zal er wel even weer wat onrust zijn misschien, maar het echt heftige koppelproces heb je niet meer. Je kan altijd een nieuw topic openen bij het juiste onderdeel om je vragen te stellen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 24 oktober 2022 Delen Geplaatst: 24 oktober 2022 Welkom. Er staat heel veel informatie op BunnyBunch. En er zijn hier veel ervaringsdeskundigen. Ik (nog) niet want heb pas sinds juni van dit jaar konijnen😊 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Des1 Geplaatst: 1 november 2022 Delen Geplaatst: 1 november 2022 Op 22-10-2022 om 23:03, HappyLin zei: Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier, dus even voorstellen. Heb vroeger altijd konijntjes gehad, en nu na lange tijd weer een konijntje in huis. We hebben hem (of eigenlijk haar) gehaald in een dierenwinkel (ik weet inmiddels dat ik beter bij een opvang had kunnen kijken, maar wil hem niet meer kwijt dus toch blij met ons uh.. dametje). We hebben haar gekocht als mannetje, en hem Balou genoemd. Na een dierenartsbezoek zijn we erachter dat Balou een dametje is. Ze is zo’n lieverd, en een heel rustig van karakter. Balou heeft / had bultjes op haar oren, vooral langs de randen. Ik vermoed dat het myxomen zijn. (Ondanks inenting). De bultjes zijn korstjes geworden, en eraf gevallen. Nu heeft ze “hapjes” uit haar oren bij de randen waar eerst bobbeltjes zaten. Door hierover te googelen ben ik hier terecht gekomen. Leuk forum! Dit is Balou ❤️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Des1 Geplaatst: 1 november 2022 Delen Geplaatst: 1 november 2022 Wat n knapperd😍 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 2 november 2022 Delen Geplaatst: 2 november 2022 Welkom ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.