mammafelina Geplaatst: 20 oktober 2022 Delen Geplaatst: 20 oktober 2022 Wij hebben boven in de slaapkamer van mijn dochter 2 cavia’s (zeugjes). Ze worden 2x per week verschoond, maar na een dag begint het hok alweer te stinken naar urine. Ik gebruik als bodembedekking houtkorrels met daaroverheen houtvezel. Nu vroeg ik me af of Beaphar geurstop zou werken tegen de urine lucht. Of heeft misschien iemand andere tips tegen de stank? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 21 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 Ik heb om te proberen zo’n bus gekocht. Net de caafjes weer verschoond, dus ben benieuwd ☺️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 21 oktober 2022 Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 Ik heb het zelf nooit gebruikt, maar hoor er van klanten wel positieve verhalen over. Met buitenkonijnen is dat toch minder snel nodig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 21 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 Nee, inderdaad voor de buiten konijnen niet nodig. De cavia’s kunnen ondanks 2x per week verschonen flink stinken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 22 oktober 2022 Delen Geplaatst: 22 oktober 2022 Is het verblijf en de kamer voldoende geventileerd? En is het hok misschien te klein voor 2 cavia's? Ik had een draadkooi (soort standaard konijnenhok idee met plastic onderbak en daarboven traliewerk). Ik had twee ongecastreerde beren en bij dat ik tov de kennis die ik nu heb ontzettend veel fout heb gedaan bij ze, stonken ze niet. Ik maakte het verblijf 1 keer per week schoon. Er zijn ook van die plastic kooien met alleen een roostertje bovenin. Die gaan veel sneller broeien en zodoende stinken, zeker als het warm is in de ruimte waar de kooi staat. Ik had ze toen ook op mijn slaapkamer overigens. Ik zou dan ook sneller kijken naar de oorzaak dan de geur proberen te maskeren. Onze konijnen in huis ruik ik ook pas tegen de tijd dat het verblijf schoongemaakt moet gaan worden. Tot die tijd hooguit wat hooi. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 22 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2022 Ik heb ook zo’n konijnenhok met een tralie bovenkant. Het hok is 140x60. In de kamer staat dag en nacht een raam open. Daar lijkt het dus niet aan te liggen. Ik zou niet weten waar ik de oorzaak moet zoeken. Beide cavia’s maken ook geen zieke indruk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 22 oktober 2022 Delen Geplaatst: 22 oktober 2022 Misschien de bodembedekking? Houtkorrels en houtvezel heb ik beide nooit geprobeerd, maar ik heb wel verschillende soorten geprobeerd en het maakt wel degelijk uit voor de geur vind ik. Fleece vond ik niks, de plas bleef er op liggen (werd later wel minder) waardoor pootjes nat werden en het ging vrij snel stinken. Back2Nature vond ik wel heel prettig spul, ik vond persoonlijk wel dat de grijze kleur er niet mooi uitzag, en het heel prijzig was. Hooi werd gauw vies, maar vonden ze wel lekker om in te scharrelen op zoek naar het lekkerste sprietje. Hennepvezel vond ik top omdat het totaal niet stonk, maar het ging wel gauw over de rand van de bak heen. Bij hennepvezel is het wel echt opletten waar je het koopt, ik had een flinke baal in de schuur, aubiose van de ranzijn. Ik had ook eens minihemp, dat was precies hetzelfde maar veel duurder. Op het moment heb ik badmatten (en in het toilet Back2Nature) en die vind ik ideaal. Niet heel duur bij de zeeman, stinkt echt niet snel, is ook heel zacht. Misschien een idee om eens te experimenteren met de bodembedekking? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 22 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2022 Ik heb badmatten gehad, maar dat stonk ook heel erg. Dagelijks had ik wel een zeiknatte badmat, mijn caafs doen hun plasjes door het hele hok en helaas niet op 1 plek. Ik vond het schoonmaken van de badmatten veel te veel werk, en mijn wasmachine was er ook niet zo blij mee. Verder al fleece met daaronder puppy pads gehad. Alleen hennepvezel zou ik nog kunnen proberen. Back to nature vind ik te duur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 22 oktober 2022 Delen Geplaatst: 22 oktober 2022 Je hebt ook nog dat spul wat ze in paardenstallen gebruiken. Vlas? Die koop je vaak voordelig in met een groot pak en kun je lang mee doen. Is misschien ook nog een optie? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 23 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2022 8 uren geleden, Deeskuh88 zei: Je hebt ook nog dat spul wat ze in paardenstallen gebruiken. Vlas? Die koop je vaak voordelig in met een groot pak en kun je lang mee doen. Is misschien ook nog een optie? Dank. Hier ga ik ook naar kijken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wim Geplaatst: 23 oktober 2022 Delen Geplaatst: 23 oktober 2022 (aangepast) Ik ga deze week eens kattengrit van Catsan proberen. Daar heb ik goede ervaring mee gehad toen mijn kat nog leefde. 23 oktober 2022 aangepast door Wim Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 23 oktober 2022 Delen Geplaatst: 23 oktober 2022 4 uren geleden, Wim zei: Ik ga deze week eens kattengrit van Catsan proberen. Daar heb ik goede ervaring mee gehad toen mijn kat nog leefde. Voor je konijnen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wim Geplaatst: 23 oktober 2022 Delen Geplaatst: 23 oktober 2022 25 minuten geleden, Marjoleink zei: Voor je konijnen? Ja, ik heb geen kat meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 23 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2022 5 uren geleden, Wim zei: Ik ga deze week eens kattengrit van Catsan proberen. Daar heb ik goede ervaring mee gehad toen mijn kat nog leefde. Ik weet niet of dat handig is. Dit soort kattengrit klontert vaak samen. Als de konijnen dit onverhoopt binnen krijgen zijn de gevolgen niet te overzien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wim Geplaatst: 23 oktober 2022 Delen Geplaatst: 23 oktober 2022 5 minuten geleden, mammafelina zei: Ik weet niet of dat handig is. Dit soort kattengrit klontert vaak samen. Als de konijnen dit onverhoopt binnen krijgen zijn de gevolgen niet te overzien. Ja, dat is waar. Ik haalde de klonten er altijd uit en ik doe er een dikke laag hooi overheen. Dat Die bedding die ik eerst had stonk voor de dag voorbij was. Het is iets goedkoper en bij mijn kat stonk dat nooit. zelfs niet na drie dagen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 23 oktober 2022 Delen Geplaatst: 23 oktober 2022 Catsan is niet geschikt voor konijnen, geen enkel kattengrit, alleen de houtkorrels zijn geschikt. Zoek alsjeblieft een andere optie. Hennepvezel kun je in balen van 14 kg kopen. Voor nog geen 15 euro, 12 euro bij petsplace. Ik doe daar met mijn 2 konijnen best lang mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wim Geplaatst: 23 oktober 2022 Delen Geplaatst: 23 oktober 2022 10 minuten geleden, Kolino zei: Catsan is niet geschikt voor konijnen, geen enkel kattengrit, alleen de houtkorrels zijn geschikt. Zoek alsjeblieft een andere optie. Hennepvezel kun je in balen van 14 kg kopen. Voor nog geen 15 euro, 12 euro bij petsplace. Ik doe daar met mijn 2 konijnen best lang mee. Okay, dan probeer ik dat. Back-2-Nature stinkt. Dat merk je meteen al je binnen konijnen hebt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 oktober 2022 Delen Geplaatst: 23 oktober 2022 2 uren geleden, Wim zei: Okay, dan probeer ik dat. Back-2-Nature stinkt. Dat merk je meteen al je binnen konijnen hebt. Back 2 nature? Dat vind ik echt bijna niet stinken, alleen als het er langer in zit en aan verschoning to is. Apart dat ervaringen er in toch echt kunnen verschillen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wim Geplaatst: 23 oktober 2022 Delen Geplaatst: 23 oktober 2022 36 minuten geleden, Evee zei: Back 2 nature? Dat vind ik echt bijna niet stinken, alleen als het er langer in zit en aan verschoning to is. Apart dat ervaringen er in toch echt kunnen verschillen. Ik verschoon dat elke dag, ik vind het niks. Alleen als ik mijn luchtreiger heb aanstaan ruik ik niks. In de ochtend is alles dicht hier, en misschien te weinig ventilatie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 27 oktober 2022 Delen Geplaatst: 27 oktober 2022 Ik gebruik al 10 jaar sinds we konijnen hebben back2nature en ik vind het fantastisch spul. Dat ruik je echt niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 7 november 2022 Delen Geplaatst: 7 november 2022 Toen de vorige buitenkonijnen stro in het hok hadden, rook je wel een bepaalde lucht als je bij het hok kwam. Nu zitten ze in een overdekte ren en niet meer op stro. Wel in de catcubes ligt een hennepvezelmat (al in stukken getrokken) met stro maar de catcube bevuilen ze niet. Ik weet dat jullie er tegen zijn maar in de toiletbak= PeeWeebak heb ik houtvezel. En de Peeweebak verschoon ik twee keer per week. In de onderste dus houtvezel en een klein beetje in de bovenste maar dat wordt al gauw bedekt door hooi uit de ruif. En ik moet zeggen: ik ruik nooit meer iets in de ren. Dat verbaast me maar ik ben er wel blij mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 8 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2022 Het spul van Beaphar werkt onwijs goed. Eindelijk geen vieze luchtjes meer in de slaapkamer van mijn dochter. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.