Ga naar inhoud

Wat is jouw favoriete konijnenkleur?

Evee
 Delen

Vachtkleurtjes bij konijnen  

56 leden hebben gestemd

1. 1. Wat is jouw favoriete konijnenkleur?

• Zwart
      7
    • Wit
      5
    • Bruin (beige / wildkleur / rood / oranje)
      23
    • Grijs (blauw)
      8
    • Bont
      13

Aanbevolen berichten

Ik weet dat het de meeste konijnenbaasjes hier op het forum niet veel uitmaakt welke kleur een konijn heeft, als er maar een goede klik is met de partner.

Maar als je nou echt zelf een keuze zou mogen maken, welke kleurslag konijn zou jij dan kiezen? 🙂 

Omdat er heel veel kleurvarianten zijn heb ik het in de poll een beetje bij de basis gehouden, maar geef gerust meer uitleg in dit topic!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf fan van wildkleur en zwarte konijntjes 🙂

Joris is bruin, fawn heet zijn kleurtje officieel. Brenda is witbont, Harold is japanner met wit, Sofie is witbont. 

Ik vind de wildkleur konijntjes altijd wel gewoon mooi, omdat ze zo gewoontjes, zo natuurlijk zijn qua look. Daar houd ik wel van. Zwarte dieren vind ik ook altijd erg mooi. Wit heb ik minder mee, hoewel ik nu wel twee konijnen heb met heel veel wit in de vacht.

Maar goed, in de poll kan ik maar één kleur kiezen dus dan ga ik voor (wildkleur) bruin.

Ondanks dat er altijd gezegd word dat wildkleur en zwart lang in opvangen blijft zitten, zitten ze naar verhouding denk ik minder vaak in opvangen? Aangezien ik toch bijna altijd op bonte konijntjes uit kom, als ik in de opvang adopteer 😄 Wat op zich wel kan kloppen, want in dierenwinkels zitten ze ook niet veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eigenlijk niet echt een voorkeur qua kleur. Ook geen kleur die ik niet mooi vind. 

Ik zou het wel leuk vinden om ooit een keer een konijn in wildkleur te hebben, of een halfwildje in wildkleur. Maar dat is meer omdat dat meer als een écht konijn voelt of zo. En 1 konijn in die kleur is dan ook weer genoeg, want andere kleuren zijn ook zeker zo mooi.

Jaren geleden vond ik blauw een erg mooie kleur voor een konijn, maar toen ik toen in de opvang was en daar 2 blauwe hangoren zaten (2 konijnen, ieder met 2 hangende oren 😉 ), had ik helemaal geen klik met die konijnen. Heel gek, want ze waren op zich prachtig. 

Wel grappig, ik heb steeds de neiging om te zeggen, maar Rosa was wel heel mooi met grijs/wit en witte hangoren (löffelohr idee zeg maar), en Bonno was grijs met een heel mooi grijs/wit gevlekte buik, en Jerry is zo mooi roodbruin, en, en, … 🤣

aangepast door Lienappelsien
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet kiezen. Mijn eerste voedster Pukkie was een bruin witte Hollander wienst tekening niet helemaal goed was. Dany was een albino, Tyson was een black and tan in de kleurslag zwart otter en hij was werkelijk waar prachtig. Pieter was zwart, Micha is zwart met een paar witte plukjes en Kushi is een Japanner wiens bruintint afhangt van de rui volgens mij. Toen ze bij me kwam wonen had ze een lichtbruin snoetje. Toen kwam ze in de rui en heeft ze heel donker bruin boven haar neus. Op haar jeugdfoto's had ze een zwarte vlek boven haar neus. Het lijkt wel of het lichtbruine van haar koppie heel langzaam veranderd in bruingrijs. 

Heel apart en bijzonder. Weet  nog wel dat Pukkie donkerbruin was in het ene seizoen en in het andere seizoen was ze wat lichter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons eerste konijntje 'Nijntje' was wit met blauwe ogen. Geweldig vond en vind ik zulke konijnen. Wit met rode ogen het minst mooi. Maar nu ik voor de tweede keer een Japanner heb, vind ik die toch wel erg mooi. En toen ik de eerste kreeg, dacht ik bah. Maar smaken veranderen kennelijk.

Dus eigenlijk moet er bij staan: wit met blauwe ogen en wit met rode ogen.

Met wildkleur heb ik nou weer helemaal niets. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor zwart gekozen maar eigenlijk om specifiek te zijn een zwart/witte Hollander. Waarschijnlijk omdat dat het eerste konijn is wat ik heb gezien (wel heel lang geleden) Maar zoals ik van velen ook lees, het maakt mij niet uit. Bobby is wit met grijze accenten en een mooie tekening op z'n hoofd, en Floor grotendeels bruin met zwart op haar oren en hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gekozen voor zwart, maar wildkleur, of nog meer haaskleur vind ik ook erg mooi.
Ik heb allerlei kleuren konijnen gehad, en ze waren allemaal prachtig, maar de donkere kleuren vind ik vaak het mooiste.

Momenteel heb ik een een zwarte en een driekleurige. Ik las dat die laatste kleur officieel zelfs 'koningsmantel' heet. Wel chique hoor!
Ik heb een prachtige haaskleur-bonte middelgrote voedster gehad; Diva. Bij haaskleur zie je vaak van die prachtige wimpers, daar smolt ik echt van, zo mooi! Zij was qua formaat, karakter en kleur voor mij super. Helaas heb ik haar niet zo lang gehad. Ze was ook al wat ouder toen ik haar kreeg.
Eigenlijk is het vooral belangrijk of je een klik hebt met een dier, meer dan kleur of formaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Miekmoek zei:

Ik moet zeggen dat ik minder heb met die zwart witte Hollander konijnen.. Maar ook dat kan vast veranderen als ik er ooit eentje in huis heb. 

Die vind ik ook niet zo mooi, vooral bij kleine konijnen als die dan ook korte oren hebben. Bij grotere konijnen kan ik het wel mooi vinden. Bruin/witte Hollanders vind ik mooier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook gekozen voor zwart. Ik heb echt een zwak voor zwarte konijnen, maar vind de black&tan konijnen ook heel mooi (toch weer zwart) en ik ben verliefd op de japannertekening. Ik wilde ook altijd een zwart paard (en nu heb ik 4 voskleurige paarden en 1 bruin paard). En geen zwarte konijnen. 2 witte met zwarte vlekken en 1 mislukte japannertekening (sorry, Nala). Ergens gaat er iets gigantisch mis met mijn uiterlijke voorkeur. Blijkbaar val ik voor een karakter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch wel echt voorkeur voor wildkleur. Was ook meteen weg van Brownie (al is wildkleur niet echt bruin en klopt zijn naam niet helemaal, maar goed zo heette hij al). 

En verder doet de uitstraling van een konijn ook veel. Dat eigenwijze koppie van hem doet ook een hoop.

En ik heb eigenlijk niks met witte konijnen 🤭 Maar als ik dan Lewis zie op het forum, vind ik hem geweldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig topic wel. Ik heb daar nooit over nagedacht. Zolang de oren rechtop staan en ze niet te groot zijn is het eigenlijk allemaal prima. Kan me niet herinneren dat ik ooit een voorkeur heb doorgegeven qua kleur bij een opvang. Van de konijnen die ik heb gehad vind ik ze allemaal mooi, of leuk om te zien. Denk Gijs, Betsy en Kiki de mooiste, Wilma de geinigste om te zien. Qua kleur Frits (Japanner) wat minder en Milly vind ik ook niet zo mooi. Arme Mil. Ze is net een slagje groter dan mijn voorkeur heeft en vlekjes.. maar ik hou toch wel van haar hoor. En Frits was een soort piraat, dat was hartstikke stoer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh joh, ik heb ook niet zo veel voorkeur voor kleuren. Wel voor haartypes, haha. Ik vind alleen de kleuren van een ruskonijn niet zo, hoewel ik ze toch ook wel weer schattig vind. Bont vind ik leuk, maar ik val ook vaak voor wit. En voor Black&tan en Japanner en zwart en wildkleur en Madagascar en zilver etc etc... 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel grappig! Ik heb eens gehoord dat in opvangen de effen zwarte en wildkleurtjes het langste blijven zitten. Weet niet of dat waar is hoor, maar dan kiezen veel BB-ers juist net wel voor die kleuren...

Maar zwart en zwart is niet altijd hetzelfde. Zwart met een pluizige kraag of een zwarte dwerg met hangoren wordt misschien eerder gekozen dan zwart, kortharig met staande oren en 3 kilo lichaamsgewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .