Niek07 Geplaatst: 18 oktober 2022 Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 Hallo, Ik hoop dat iemand het volgende gedrag van mijn cavia's kan verklaren; Ik heb 4 cavia's in een flat, al een tijdje, en dit gaat super goed, ze vechten nooit. Het is een gecastreerde beer en 3 zeugjes. Sinds 3 weken plassen ze echter constant tegen het glas van de flat aan en maken ze steeds vaker dat tjilpende vogeltjes geluid. Iemand een idee hoe dit kan en waarom ze dit doen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 19 oktober 2022 Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 Hoe oud zijn je cavia's? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niek07 Geplaatst: 19 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 3 uren geleden, Bambi&Fendi zei: Hoe oud zijn je cavia's? Bijna 1, bijna 2 en net 2. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 19 oktober 2022 Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 Doe ze nog meer dingen, als bijvoorbeeld achter elkaar aan lopen terwijl ze dat geluid maken? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niek07 Geplaatst: 19 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 1 uur geleden, Kolino zei: Doe ze nog meer dingen, als bijvoorbeeld achter elkaar aan lopen terwijl ze dat geluid maken? Nee als ééntje dat geluid maakt verstijfd de rest en blijven ze zo zitten tot ie stopt met dat geluid maken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 19 oktober 2022 Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 Plassen /sproeien ze allemaal meer dan gebruikelijk? Of is het één cavia die ander gedrag vertoont? Anders zou het medisch kunnen zijn, maar bij allemaal tegelijk is dat wel wat onwaarschijnlijk. Het klinkt hormonaal, maar ik weet niet voldoende van caviagedrag om je hier tips of advies in te kunnen geven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niek07 Geplaatst: 19 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 5 minuten geleden, Evee zei: Plassen /sproeien ze allemaal meer dan gebruikelijk? Of is het één cavia die ander gedrag vertoont? Anders zou het medisch kunnen zijn, maar bij allemaal tegelijk is dat wel wat onwaarschijnlijk. Het klinkt hormonaal, maar ik weet niet voldoende van caviagedrag om je hier tips of advies in te kunnen geven. Ja allemaal inderdaad, kan iedere dag de raampjes poetsen en eerst voldeed 1 keer per week. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 19 oktober 2022 Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 Ik denk ook echt dat het hormonaal is. Weet je ook of ze allemaal plassen/sproeien of dat maar eentje dat doet? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niek07 Geplaatst: 19 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 1 uur terug, Bambi&Fendi zei: Ik denk ook echt dat het hormonaal is. Weet je ook of ze allemaal plassen/sproeien of dat maar eentje dat doet? Allemaal ja. Maar dan wordt het dus raampjes blijven wassen haha. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 20 oktober 2022 Delen Geplaatst: 20 oktober 2022 Op 19-10-2022 om 23:17, Niek07 zei: Allemaal ja. Maar dan wordt het dus raampjes blijven wassen haha. Succes 😁 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 22 oktober 2022 Delen Geplaatst: 22 oktober 2022 Wat voor geluid maken ze precies? Op zich fluiten doen ze als ze iets horen wat ze leuk vinden. Bijvoorbeeld een koelkastdeur die opengaat voor hun groenten. Dat klinkt als een hoog gepiep. Als het een aanhoudend soort ppprrrrrrrr is, is het inderdaad hormonaal. Klinkt een beetje als een soort gepruttel? Kan beide niet echt typeren als vogelgeluid, maar goed. En net als konijnen kunnen cavia's ook sproeien. Dat kan omdat ze bronstig zijn en dus willen paren (dan klinkt dat tweede geluid wat ik omschreef), of dat ze elkaar weg willen jagen. Maar als ze al langere tijd samenzijn en dat is niet eerder gebeurd, lijkt me dat niet heel waarschijnlijk. Echter de eerste keer bronstig kan ik me ook slecht voorstellen. Is er iets veranderd in het verblijf of in de groepssamenstelling? Zitten ze altijd in de flat of mogen ze ook los rondlopen/in een ren? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 22 oktober 2022 Delen Geplaatst: 22 oktober 2022 Het geluid is denk ik het geluid van een waker. Dit geluid maken cavia’s om hun soortgenoten te waarschuwen bij gevaar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 22 oktober 2022 Delen Geplaatst: 22 oktober 2022 Ik vind dit een heel duidelijk filmpje, gaat over wat caviageluiden betekenen. Misschien heb je er iets aan? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten