Ga naar inhoud

Helaas weer e.c.


mies75

Aanbevolen berichten

Ons vorige vriendje Blue (franshangoor) had de strijd met e.c. verloren op 3.5 jarige leeftijd.

 

Sinds vanochtend vroeg kwamen wij erachter dat onze huidige Fransoos Diesel ook getroffen is door deze vreselijke ziekte.

 

Vanochtend aangetroffen met een halve verlamming, scheve kop en heen en weer trillende ogen.

 

Kan niet meer lopen of staan.

 

Meteen naar de spoedarts gegaan.

 

Dexamethason en vitamine b injectie gehad, Metoclopramide, Hydrocobamine en voor thuis panacur Suspensie 2.5 % en voor als de darmen stil vallen emeprid.

 

Verder nog critical care.

 

Diesel is op dit moment erg onrustig en knarst met zijn tanden(pijn?) 

 

Echt vreselijk en hartbrekend om te zien 😞

 

Ik lees Over een dubbelle dosis panacur voor minimaal 2 weken.

 

Nu hebben wij dus de panacur Suspensie met 2.5% per ml.

hij weegt 5.5 kg en er ia 2x daags 4ml voorgeschreven, klopt dit wel?

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf niet te zeggen of de dosering klopt maar wil je wel heel veel sterkte wensen. Het is idd een rotziekte. Zo te lezen heb je geen pijnstiller meegekregen maar heeft je konijn dat eigenlijk wel nodig. Maar dat zul je vast alsnog kunnen krijgen. Nogmaals sterkte en hopelijk knapt Diesel weer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pijnstiller mag niet tegelijk met die injecties. Dus dat klopt. Moet je nog terugkomen voor extra injecties? Als die zijn afgerond mag je beginnen met pijnstiller.

 

Als ik het zo snel even opzoek zou het 25mg per ml moeten zijn. 20mg per kilo, dus 110mg= 4ml en een beetje. Even snel uit mijn hoofd gerekend, komt het dus aardig in de buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pijnstilling mag niet met Dexamethason worden gecombineerd idd.

 

Ik ga vragen om een 3 daagse Dexamethason kuur en daarna beginnen met pijnstilling

 

Klopt het dat ik ongeveer 200ml aan criticalcare moet geven?

 

En is dat dan 200ml bereid met water of 200ml aan droog spul?

 

Kost heel veel tijd om 1 bereiding van 2 schepjes a 35ml plus water erin te krijgen.

 

Denk wel 45 minuten 

aangepast door mies75
Aanpassen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb ik voor vandaag wel genoeg gegeven denk ik ?

 

Zondag 16/10

12:00 uur

30ml critical care icm 60ml water

4ml panacur

 

13.00 uur

7ml water

 

15.00 uur

30ml critical care icm 70ml water

 

19.30

30 ml Critical Care icm 70ml water 

4ml panacur

10ml water

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws!!

Zo slecht als onze vriend er gister aan toe was zoveel beter gaat het nu.

 

Zijn ogen schieten niet meer van links naar rechts, zijn kop hangt een stuk minder scheef, hij huppelt alweer door de kamer heen, nog niet helemaal soepel maar toch, verder begint hij weer met zijn hooi te eten e  probeert hij zelf wat te drinken.

 

Vanochtend bij de da. Weer een Dexamethason en vitamine b injectie gehad en oogzalf.

 

Hij laat nog wel zijn urine lopen en hij tandenknarst nog en hij ligt heel veel. 

 

Maar in 24 uur zo een verschil had ik echt niet verwacht.

 

Hopelijk blijft het herstel zo doorzetten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren de 3e en laatste Dexamethason en vitamine e b12 injecties gehad.

 

Hij doet het tot nu toe hartstikke goed.

Krijgt nog steeds elke 4 uur dwangvoer en extra water.

 

Tussendoor eet hij zo af en toe al een sprietje hooi.

 

Zijn biks en waterfles laat hij nog links liggen.

 

Heb om pijnstilling gevraagd en als na 2 dagen de Dexamethason uit zijn lijf is dan wil ik dit ook toedienen.

 

Ik hoop dat wanneer de Dexamethason uit zijn lijf is dat hij weer wat meer energie krijgt en zelfstandig wat meer gaat eten en drinken.

 

Wat is jullie ervaring met het verloop na evt. De Dexamethason?

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Evee zei:

Eén van mijn konijnen, Joris, had in 2019 EC (en eerder dit jaar weer, maar toen niet zo heftig als de eerste keer). Maar hij is er wel goed van opgeknapt, zijn verhaal lees je hier: 

 

 

Vreselijke ziekte om door te maken voor die pluize bolletjes.

 

Onze vriend zit er af en toe zo stil en hopeloos bij en dan elke keer dat dwangvoer....

 

Het breekt echt je hart, maar gezien de verbetering die hij in de korte periode hebben mee gemaakt hebben we er wel vertrouwen in.

 

Wat voor kruiden zijn (extra) goed om te geven?

 

Hij krijgt al kruiden hooi en af en toe verse paardebloem blad buiten de 5x daags 15-22 ml Critical Care.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update!

 

Vandaag precies een week geleden dat Diesel werd getroffen door e.c.

 

We geven hem elke dag nog 2x 4ml panacur,2x 1.6ml novacam,3x 2.5ml emiprid,3x daags cavasan Oogzalf,15ml water bij elke voedings beurt en 15ml critical care.

 

Sinds een paar dagen de emiprid omdat hij op een gegeven moment minder dan 15 keutels legde in 24 uur.

 

Wellicht door de emiprid is hij nu meer hooi en kruiden gaan eten en vandaag tot mijn verbazing zelfs weer zijn biks!

 

Hele grote vooruitgang dus!

Onze ouwe reus doet het echt super goed.

 

Zijn hoofd staat nog wel scheef en tijdens het voeden ligt hij op zijn zij.

Hij valt met enige regelmaat nog om en heeft een grote afwijking naar links met lopen.

 

We hebben echt goede hoop dat hij er  weer bovenop komt.

 

Hoe hij eruit komt is natuurlijk nog de vraag maar dit ziet er al veelbelovend uit.

 

Ik heb overigens een kruidenmix gekocht online, super mix, met daarin paardebloemblad, weegbree,frambozen blad, aardbeien.blad, goudsbloem en wilgenlaan en daar gaat hij helemaal los op.

 

Echt een aanrader.

  • Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-10-2022 om 12:32, Wim zei:

1 euro voor zondag consult, dat is het zeker en wel waard. Veel sterkte met Diesel. Het komt vast allemaal weer goed. Hij is in goede handen.

Lol...ik zie nu pas wat je bedoelt.

Het was geen 1 euro maar "aantal" 1

 

Ik kon daar 320 euro afrekenen.

 

De dagen erna nog een paar honderd euro extra aan injecties en verdere medijcijnen.....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, mies75 zei:

Lol...ik zie nu pas wat je bedoelt.

Het was geen 1 euro maar "aantal" 1

 

Ik kon daar 320 euro afrekenen.

 

De dagen erna nog een paar honderd euro extra aan injecties en verdere medijcijnen.....

 

Ja, mijn hoofd doet vaak rare dingen met gegevens. Het euro tekentje staat voor het getal, niet er achter 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, mies75 zei:

Lol...ik zie nu pas wat je bedoelt.

Het was geen 1 euro maar "aantal" 1

 

Ik kon daar 320 euro afrekenen.

 

De dagen erna nog een paar honderd euro extra aan injecties en verdere medijcijnen.....

Er is een adres te lezen op deze factuur.. Als dit iets is wat je niet wil, dan kunnen de moderators dat voor je aanpassen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Miekmoek zei:

Er is een adres te lezen op deze factuur.. Als dit iets is wat je niet wil, dan kunnen de moderators dat voor je aanpassen. 

op een afbeelding kan ik dat niet aanpassen. TS kan wel de foto verwijderen zelf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .