Ga naar inhoud

boos - kat buren bij konijnenren

Sjenien88
 Delen

Aanbevolen berichten

• 1 maand later...

Wat een reacties, ik zie ze nu pas. 
Wegens prive omstandigheden niet meer toegekomen om eerder te reageren.

De buren heb ik laatst nog een keer aangesproken op hun gedrag.

Helaas is 1.5 week geleden onze lieve Thea overleden. 

• Verdrietig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze buren, gelijk naast ons, hebben een kat, die in het verleden veel bij ons boven op het hok lag te slapen. Hier deden de konijnen niets op uit. Was heel normaal voor ze en voor ons ook. 

Juist om de kat van deze buren, en de honden die de buren hebben willen wij geen maatregelen nemen als kattenschrik enzo. Geen idee hoe de konijnen daar ook op zouden reageren. Maar ik wil mijn tuin voor deze kat toegankelijk houden. 
Zelfs de hond van de buren is gek met ze, ze hebben afgelopen zonder regelmatig tussen de schutting door aan elkaar staan snuffelen en elkaar bekeken. Dit gaat helemaal prima. 

De buren van de kat die wel aanvalt hebben we gewaarschuwd. Mochten mijn kinderen hun kat een keer een schop verkopen of wat dan ook doen, dan is dat hun risico. Ik wil het normaal niet hebben, maar hun kat is gewoon een terrorist.
Wat ze er mee doen is aan hun, maar ik ben er klaar mee.

We hebben hun kat daarna weinig gezien. Of ze hem echt binnen houden, dat denk ik niet. Maar achter het huis heb ik hem in elk geval niet meer gezien. 

Daarnaast het hok afsluiten, ik wil niets over de ren heen doen. We hebben een duur hekwerk geplaatst afgelopen zomer. Mooi zwart en netjes. Dit wil ik graag zo houden. We hebben hier verder geen last van andere rovers, waardoor hij zou moeten worden afgesloten.

• Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Sjenien88 zei:

Wat een reacties, ik zie ze nu pas. 
Wegens prive omstandigheden niet meer toegekomen om eerder te reageren.

De buren heb ik laatst nog een keer aangesproken op hun gedrag.

Helaas is 1.5 week geleden onze lieve Thea overleden. 

Ach wat rot zeg, heel veel sterkte. Waaraan is ze overleden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, BaasjevanBrownie zei:

Ach wat rot zeg, heel veel sterkte. Waaraan is ze overleden? 

Niet door de kat van de buren gelukkig, ze kwam niet naar mijn zoon om een koekje te halen. 
Toen ik ging kijken was ze net dood, ze was nog warm. Durf niet met zekerheid te zeggen wat de oorzaak is geweest.

Misschien toch een combinatie van de kou met de snot waar ze al een langere tijd last van had.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Sjenien88 zei:

Niet door de kat van de buren gelukkig, ze kwam niet naar mijn zoon om een koekje te halen. 
Toen ik ging kijken was ze net dood, ze was nog warm. Durf niet met zekerheid te zeggen wat de oorzaak is geweest.

Misschien toch een combinatie van de kou met de snot waar ze al een langere tijd last van had.  

Gezien je topic was ik even bang voor invloed van de kat 😉

Fijn dat dat niet het geval (scheelt extra wrok), al blijft het natuurlijk altijd verdrietig het verlies van een dier. Heel veel sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, BaasjevanBrownie zei:

Gezien je topic was ik even bang voor invloed van de kat 😉

Fijn dat dat niet het geval (scheelt extra wrok), al blijft het natuurlijk altijd verdrietig het verlies van een dier. Heel veel sterkte.

Nee, gelukkig is dat niet het geval. 
Wel was Thea helaas degene die er het meeste last van had als de kat kwam jagen, want ze werd er gewoon weer zieker van. 
Dus ben wel blij dat het niet dat als reden heeft. 
Maarja, zuur is het wel. We hebben ons best gedaan, ze heeft veel antibiotica en pijnstillers gehad afgelopen jaar. Maar het heeft dus niet mogen baten. We gaan haar missen. Mijn zoon vraag de laatste dagen steeds: gaan we Thea ophalen. 
Ze zal hier niet snel worden vergeten.

• Vind ik leuk 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
Op 1-2-2023 om 16:26, Sjenien88 zei:

Onze buren, gelijk naast ons, hebben een kat, die in het verleden veel bij ons boven op het hok lag te slapen. Hier deden de konijnen niets op uit. Was heel normaal voor ze en voor ons ook. 

Juist om de kat van deze buren, en de honden die de buren hebben willen wij geen maatregelen nemen als kattenschrik enzo. Geen idee hoe de konijnen daar ook op zouden reageren. Maar ik wil mijn tuin voor deze kat toegankelijk houden. 
Zelfs de hond van de buren is gek met ze, ze hebben afgelopen zonder regelmatig tussen de schutting door aan elkaar staan snuffelen en elkaar bekeken. Dit gaat helemaal prima. 

De buren van de kat die wel aanvalt hebben we gewaarschuwd. Mochten mijn kinderen hun kat een keer een schop verkopen of wat dan ook doen, dan is dat hun risico. Ik wil het normaal niet hebben, maar hun kat is gewoon een terrorist.
Wat ze er mee doen is aan hun, maar ik ben er klaar mee.

We hebben hun kat daarna weinig gezien. Of ze hem echt binnen houden, dat denk ik niet. Maar achter het huis heb ik hem in elk geval niet meer gezien. 

Daarnaast het hok afsluiten, ik wil niets over de ren heen doen. We hebben een duur hekwerk geplaatst afgelopen zomer. Mooi zwart en netjes. Dit wil ik graag zo houden. We hebben hier verder geen last van andere rovers, waardoor hij zou moeten worden afgesloten.

Sorry hoor maar als het mijn kat was en jij zegt dat tegen mij, dan zou ik zeggen goh als ik jou kinderen dan een schop terug zou verkopen hoef je ook niet te komen klagen. Al zou ik jou dan  beter een schop kunnen verkopen aangezien jij degene bent die daar toestemming voor zou geven. Wat een domme reactie zeg!! Het is een kat dat beest volgt z'n instinct. En als jij geen moeite wilt nemen  jou beesten te beschermen, sorry maar dat is toch echt jou verantwoordelijkheid. Dan heb je pech gehad! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat het niet de kat van de buren was, maar hun hond. En dat die hond los loopt, bij Sjenien in de tuin komt, waar haar kinderen spelen, en die hond valt aan. Zelfde scenario, maar met een hond ipv een kat. Zou je dan ook zeggen 'Dat beest volgt gewoon zijn instinct?' Waarschijnlijk niet.

Mocht jouw konijn/kind/geliefde worden aangevallen, wanneer puntje bij paaltje komt, dan ben ik zeker dat je even goed jouw dierbaren met hand en tand verdedigt, desnoods ten koste van het aanvallende dier.

Punt is: jouw dier, jouw verantwoordelijkheid. Neem jij die verantwoordelijk niet, dan zal iemand anders die wel nemen. 

Trouwens wanneer jij in iemands anders tuin, op iemands anders eigendom, iemands kinderen gaat aanvallen, dan ben jij het die niet spoort. 😂😂 

(En nee, ik ben geen kattenhater, maar ik krijg 't 💩 van baasjes die de verantwoordelijkheid afschuiven op een ander. )

• Mee eens! 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mystique zei:

Stel dat het niet de kat van de buren was, maar hun hond. En dat die hond los loopt, bij Sjenien in de tuin komt, waar haar kinderen spelen, en die hond valt aan. Zelfde scenario, maar met een hond ipv een kat. Zou je dan ook zeggen 'Dat beest volgt gewoon zijn instinct?' Waarschijnlijk niet.

Mocht jouw konijn/kind/geliefde worden aangevallen, wanneer puntje bij paaltje komt, dan ben ik zeker dat je even goed jouw dierbaren met hand en tand verdedigt, desnoods ten koste van het aanvallende dier.

Punt is: jouw dier, jouw verantwoordelijkheid. Neem jij die verantwoordelijk niet, dan zal iemand anders die wel nemen. 

Trouwens wanneer jij in iemands anders tuin, op iemands anders eigendom, iemands kinderen gaat aanvallen, dan ben jij het die niet spoort. 😂😂 

(En nee, ik ben geen kattenhater, maar ik krijg 't 💩 van baasjes die de verantwoordelijkheid afschuiven op een ander. 

Katten mogen loslopen in Nederland! Je kunt het er niet mee eens zijn maar je hebt je zou je er toch op moeten aanpassen. Bovendien valt de kat haar kinderen niet aan de kat zat alleen te loeren naar de konijnen wat ik van haar verhaal begreep. En ze wil zelf niks doen ertegen ja sorry dan is dat jou probleem. Ik vind het onvoorstelbaar dat jullie het allemaal norma schijnen te vinden dat iemand dan zegt dat diegene pech heeft als de kinderen die kat een schop zullen verkopen. Ga lekker je kinderen leren dieren te mishandelen.

Dat ik de enige ben die hier überhaupt wat van zegt vind ik dus ook niet normaal 🙄🙄🙄🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mystique zei:

(En nee, ik ben geen kattenhater, maar ik krijg 't 💩 van baasjes die de verantwoordelijkheid afschuiven op een ander. )

En trouwens, wanneer het een jachthond zou zijn en geen kinderen maar konijnen bijv, ja dan volgt de hond zijn instinct en kan de hond daar niks aan doen. En als van de Nederlandse staat honden los mogen lopen maar jij hebt niet de moeite genomen om jou beesten hiertegen te beschermen dan is het jou schuld dat ze doodgebeten zouden worden en van niemand anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan nog iets, het gaat om een kat dat is een klein beest. Er zijn veel manieren om die weg te jagen zonder de kat een schop te geven (daar zou de kat zelfs lichamelijke schade van op kunnen lopen). Dus als je dat zou doen gaat het helemaal niet over verdedigen maar meer om wraak. Dat ik dit überhaupt moet uitleggen jeetje 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Katten mogen eigenlijk NIET loslopen, staat in de Europese wetgeving... Echter is het te moeilijk om te handhaven en te implementeren in de Nederlandse wetgeving, dat er nu niks tegen gedaan wordt. Jij als kattenbaas bent overigens wel aansprakelijk voor wat je kat uitvreet. Doet hij het konijn wat aan dan draai jij op voor de kosten. Ik zou geloof ik een camera plaatsen, om bewijsmateriaal te verzamelen. Je huisdier mag namelijk geen overlast veroorzaken (zie plaatselijk APV's).

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Jonna zei:

Ik vind het onvoorstelbaar dat jullie het allemaal norma schijnen te vinden dat iemand dan zegt dat diegene pech heeft als de kinderen die kat een schop zullen verkopen. Ga lekker je kinderen leren dieren te mishandelen.

Dat ik de enige ben die hier überhaupt wat van zegt vind ik dus ook niet normaal 🙄🙄🙄🙄

Dat we niet reageren wil niet zeggen dat we het er allemaal mee eens zijn. Misschien hebben we andere dingen te doen of hebben we geen zin in verhitte discussies.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Marjoleink zei:

Dat we niet reageren wil niet zeggen dat we het er allemaal mee eens zijn. Misschien hebben we andere dingen te doen of hebben we geen zin in verhitte discussies.

Misschien als meer mensen er wat van zeggen dat de boodschap beter overkomt ipv dat jullie met z'n allen degene verdedigen die dit soort uitspraken erop nahoud. Sorry hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Jonna zei:

Misschien als meer mensen er wat van zeggen dat de boodschap beter overkomt ipv dat jullie met z'n allen degene verdedigen die dit soort uitspraken erop nahoud. Sorry hoor

Volgens mij is dat precies wat ik net zeg. We verdedigen helemaal niet met zijn allen degene die dit soort uitspraken doet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Marjoleink zei:

Volgens mij is dat precies wat ik net zeg. We verdedigen helemaal niet met zijn allen degene die dit soort uitspraken doet. 

Ok jij dus niet maar degene die net met kritiek op mijn reactie reageren wel. En soms moet je dingen zeggen als je het er niet mee eens bent omdat het zo belachelijk is dat diegene dat best mag weten ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met je eens dat je een ander dier geen pijn mag doen en dat je kinderen niet moet leren dat andere dieren pijn doen onder bepaalde omstandigheden geoorloofd is.

Verder vindt ik dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen huisdier. Voor mij betekend dat, dat mijn konijnen in een roofdier proof ren zitten, omdat ik dat een fijn gevoel vindt en er natuurlijk nog meer roofdieren zijn dan katten. Mijn tuin is in zoverre afgesloten dat mijn hond er niet zonder hulp uit kan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, mammafelina zei:

Ik ben het met je eens dat je een ander dier geen pijn mag doen en dat je kinderen niet moet leren dat andere dieren pijn doen onder bepaalde omstandigheden geoorloofd is.

Verder vindt ik dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen huisdier. Voor mij betekend dat, dat mijn konijnen in een roofdier proof ren zitten, omdat ik dat een fijn gevoel vindt en er natuurlijk nog meer roofdieren zijn dan katten. Mijn tuin is in zoverre afgesloten dat mijn hond er niet zonder hulp uit kan. 

Dan zijn we het daarover met elkaar eens. Voor mij betekend dat ook dat mijn hond niet zomaar zou kunnen ontsnappen en dat mijn konijnen in een afgesloten ren zitten. En mijn kat kan naar buiten en naar binnen daarover maak ik me minder zorgen als wanneer mijn hond zou ontsnappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, mammafelina zei:

Voor mij betekend dat, dat mijn konijnen in een roofdier proof ren zitten, omdat ik dat een fijn gevoel vindt

Ik ben het helemaal met je eens. Dat geeft mij ook een heel fijn gevoel als ik eens een dag weg ben. Niemand kan erin of eruit. Ik zei dat pas thuis nog. Wat een fijn idee dat als er straks weer jonge vossen of jonge marters hier rondlopen ze er niet bij kunnen. Mijn konijnen zijn wel angsthazen want als onze kat voorbij de ren loopt en de konijnen totaal negeert (zag ik vandaag nog) vliegen ze de buis in of gaan in stokstaartjeshouding zitten. Letterlijk: Angsthazen.

Niet voor jou bedoeld hoor Mammafelina maar laten we deze discussie maar stoppen. Anders ontaardt het en dat hebben we vaker gezien. Ieder reageert anders op een kat in zijn tuin. En de kat wordt al minder gezien. Kennelijk zijn er maatregelen getroffen door de eigenaar.

Laten we onze energie in andere dingen steken. Er zijn groter problemen in de wereld. 

aangepast door To van de Veluwe
  • Mee eens! 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .