Marjoleink Geplaatst: 27 november 2022 Delen Geplaatst: 27 november 2022 1 uur geleden, Jonna zei: Ik denk dat het grootste deel van Nederland geen problemen heeft met katten die buiten leven. Als dat kleinere deel er wel moeite mee heeft dan moeten ze hun tuin maar zo inrichten dat er geen katten in kunnen komen Ik ben het hier toch niet mee eens. De katten van de buren komen gelukkig zelden in mijn tuin, maar als ze in mijn tuin gaan zitten schijten verwacht ik toch dat de buren met een oplossing komen. Het zijn dan hun katten die voor overlast zorgen, het zou wel heel raar zijn als ik me dan moet aanpassen. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 27 november 2022 Delen Geplaatst: 27 november 2022 3 minuten geleden, Marjoleink zei: Ik ben het hier toch niet mee eens. De katten van de buren komen gelukkig zelden in mijn tuin, maar als ze in mijn tuin gaan zitten schijten verwacht ik toch dat de buren met een oplossing komen. Het zijn dan hun katten die voor overlast zorgen, het zou wel heel raar zijn als ik me dan moet aanpassen. Helemaal mee eens @Marjoleink. De eigenaar hoort overlast te voorkomen, van honden, katten, kippen, whatever. Tenzij de klacht evidente onzin is, maar dat is in dit geval niet. Helaas lijkt dit tegenwoordig een beetje de mentaliteit: alles moet maar kunnen, als ik er zelf maar geen last van heb. En als anderen er wel last van hebben, is dat hun probleem. De wereld op z'n kop zou ik zeggen. Misschien de kat een keer op laten halen door de Dierenambulance? Dan mag de eigenaar betalen om hem terug te krijgen, misschien dat hij dan beseft dat dit niet ok is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 27 november 2022 Delen Geplaatst: 27 november 2022 1 uur geleden, Marjoleink zei: Ik ben het hier toch niet mee eens. De katten van de buren komen gelukkig zelden in mijn tuin, maar als ze in mijn tuin gaan zitten schijten verwacht ik toch dat de buren met een oplossing komen. Het zijn dan hun katten die voor overlast zorgen, het zou wel heel raar zijn als ik me dan moet aanpassen. Nee, ik ook niet. Ik vind het vooral heel vervelend dat ze in onze tuin poepen en de vogels wegjagen. Maar het is zo normaal in Nederland dat katten buiten los rondlopen dat het weinig zin heeft om de eigenaar erop aan te spreken. Denk ik tenminste. Ik jaag ze weg als ik ze zie en heb eerder wel korrels gestrooid maar je blijft ermee bezig. Vies vind ik het wel, kattenpoep in je tuin. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jonna Geplaatst: 27 november 2022 Delen Geplaatst: 27 november 2022 (aangepast) Ik ga mijn kat indd niet opsluiten omdat iemand anders dat wil. Dat vind ik dus juist de omgekeerde wereld. Ik snap dat sommige dingen vervelend kunnen zijn maar dat hoort er nou eenmaal bij. Ik zou daar in ieder geval niet de kat of een baas van een kat op afrekenen 27 november 2022 aangepast door Jonna Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jonna Geplaatst: 27 november 2022 Delen Geplaatst: 27 november 2022 Als het op een simpele manier opgelost kan worden tuurlijk met alle liefde voor mijn buren. Maar er mag ook wel ergens een grens getrokken worden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jonna Geplaatst: 28 november 2022 Delen Geplaatst: 28 november 2022 6 uren geleden, Suus1978 zei: Helemaal mee eens @Marjoleink. De eigenaar hoort overlast te voorkomen, van honden, katten, kippen, whatever. Tenzij de klacht evidente onzin is, maar dat is in dit geval niet. Helaas lijkt dit tegenwoordig een beetje de mentaliteit: alles moet maar kunnen, als ik er zelf maar geen last van heb. En als anderen er wel last van hebben, is dat hun probleem. De wereld op z'n kop zou ik zeggen. Misschien de kat een keer op laten halen door de Dierenambulance? Dan mag de eigenaar betalen om hem terug te krijgen, misschien dat hij dan beseft dat dit niet ok is. Haha sorry hoor mag ik even lachen🤣🤣 welke dierenambulance gaat een kat meenemen omdat ie naar konijnen zit te loeren? Het moet niet gekker worden. Het is eerder nalatig als je je konijnen geen veilig verblijf geeft dus dat zal eerder een reden zijn om de konijnen mee te nemen maargoed Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 28 november 2022 Delen Geplaatst: 28 november 2022 Zojuist, Jonna zei: welke dierenambulance gaat een kat meenemen omdat ie naar konijnen zit te loeren? Als je niet weet van wie die is, kan het een zwerfkat zijn en die nemen ze wel mee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jonna Geplaatst: 28 november 2022 Delen Geplaatst: 28 november 2022 Zojuist, To van de Veluwe zei: Als je niet weet van wie die is, kan het een zwerfkat zijn en die nemen ze wel mee. Ze hebben het hier over de kat van de buren waarvan ze dus weten van wie die is. Maar die zou dan meegenomen moeten worden om de eigenaar een lesje te leren 😯 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 28 november 2022 Delen Geplaatst: 28 november 2022 Ho ho....ik heb dat nooit gezegd. Maar nu je er toch over begint....bij mij in de buurt woont iemand die zijn krolse kat 's avonds de straat op schopt. Met als resultaat dat dus de hele buurt ervan wakker ligt. Ik weet niet wie het is, maar die kat zou de dierenambulance van mij mogen meenemen. Niet dat de kat er iets aan kan doen, maar als je willens en wetens overlast veroorzaakt, is dat gewoon asociaal en dat mag van mij consequenties hebben. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 28 november 2022 Delen Geplaatst: 28 november 2022 8 uren geleden, Jonna zei: Ik ga mijn kat indd niet opsluiten omdat iemand anders dat wil. Dat vind ik dus juist de omgekeerde wereld. Ik snap dat sommige dingen vervelend kunnen zijn maar dat hoort er nou eenmaal bij. Ik zou daar in ieder geval niet de kat of een baas van een kat op afrekenen Ik begrijp dat je dit zegt maar ik denk dat je je ook moet realiseren dat jij als kattenbaasje geen last hebt van dingen waar anderen wel last van hebben. Zoals poep in je tuin. Want katten doen het altijd bij een ander in de tuin. Ik kan het de kat moeilijk kwalijk nemen maar baal er wel van. En ik baal er ook van als er geen vogels meer in mijn tuin zouden durven komen want er zijn nogal wat katten hier in de buurt. Maar om in te gaan op de vraag waarmee het topic begon, waarom zou je je kat geen belletje omdoen als je zo je buren tegemoet kan komen. Omdat de kat dat niet fijn vind, vind ik wel een beetje slap excuus. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 28 november 2022 Delen Geplaatst: 28 november 2022 Ik ben zelf ook een kattenbaasje, maar mijn katten zijn nooit buiten mijn eigen tuin gekomen. Je kan een kat best een bepaalde mate van vrijheid geven, zonder overlast te veroorzaken. Ik snap dat het van oudsher op een bepaalde manier is gegaan en mensen eigenlijk standaard verzet hebben tegen dingen die veranderingen. Ik ben geloof ik toch wel echt dierenliefhebber 😉 Maar ik heb zelf echt overlast van kattenstront in mijn voortuin en stinkende kattenpies bij de voordeur. En dat is echt niet van mijn eigen kat. Ik vraag mij dus wel af of in de wereld die we nu hebben, met hoe dichtbevolkt Nederland is, hoeveel druk er is op de balans in de natuur, of het nog wel kan op deze manier. Maar misschien is dat meer een discussie voor het overige dierenforum. 8 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jonna Geplaatst: 28 november 2022 Delen Geplaatst: 28 november 2022 34 minuten geleden, Bunny566 zei: Ik begrijp dat je dit zegt maar ik denk dat je je ook moet realiseren dat jij als kattenbaasje geen last hebt van dingen waar anderen wel last van hebben. Zoals poep in je tuin. Want katten doen het altijd bij een ander in de tuin. Ik kan het de kat moeilijk kwalijk nemen maar baal er wel van. En ik baal er ook van als er geen vogels meer in mijn tuin zouden durven komen want er zijn nogal wat katten hier in de buurt. Maar om in te gaan op de vraag waarmee het topic begon, waarom zou je je kat geen belletje omdoen als je zo je buren tegemoet kan komen. Omdat de kat dat niet fijn vind, vind ik wel een beetje slap excuus. Ik snap best dat je je kat geen belletje om wil doen. Bovendien zou dat helemaal niks oplossen in dit geval. Wel of geen bel de konijnen zullen er toch last van hebben als de kat op de kooi gaat zitten. En al helemaal als de ren open is want de konijnen weten dat ook dat de kat er dan zo in kan komen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 28 november 2022 Delen Geplaatst: 28 november 2022 Hier ook heel veel overlast van katten. Ik denk dat minstens de helft van de straat, zo niet meer, 1 of meerdere katten heeft... het gros loopt buiten. Ik vind inderdaad wel eens dode vogels in de tuin, wat een kat heeft gedaan en dan heb ik het nog niet eens over alle schijt. Schijtziek word ik er van. Er is wel een kat met een belletje van een paar huizen verderop. Het deert de kat niet hoor, het is ook totaal niet zielig. Maar dat voorkomt eigenlijk alleen dat hij op prooien kan jagen. Voor konijnen die nergens naar toe kunnen lost dat niks op. Ik denk heel eerlijk dat er juist heel erg veel mensen zijn die overlast van katten ervaren, maar niet weten waar ze met hun klachten naar toe moeten. Als je een kat niet binnen, of op z'n minst binnen je eigen erf kunt houden, dan is een kat dus geen geschikt huisdier. Maar daar willen ze natuurlijk niet aan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 28 november 2022 Delen Geplaatst: 28 november 2022 Ik heb precies hetzelfde. Lopen steeds katten in de tuin, konijnen worden er niet alleen bang van, maar ze hebben nu al een paar keer een vogeltje gepakt. Er hangt zo’n voederkooi in de boom en dan klimmen ze in de boom en wachten ze op tot ze er naartoe vliegen. Ben ik ze aan het lokken worden ze opgegeten 😞 dan voel ik me ook wel rot. Van de week zo’n leuk boomkruipertje te pakken van de boomstam en vond ook al een dode heggenmus. En dan al die kattenstont in de tuin, ook in het gras waar ik van pluk voor de konijntjes. Rotbeesten. Heb een waterpistool klaarliggen en als Brownie stampt weet ik hoe laat het is en probeer ik ze nat te schieten, wat veelal ook lukt. Van de week zat er 1 klem bij de schuur (loopt dood daar) en die moest dwars door mijn waterlinie terug 😂 Maar het weerhoudt ze er niet erg van. Kattenschrik werkt voor geen meter (na de regen weg) en al die dingen die geluid maken zijn een beetje sneu voor de konijnen, dus ik heb ook geen oplossing. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 28 november 2022 Delen Geplaatst: 28 november 2022 Hier zit er ook steeds een kat bovenop de ren trouwens of naast de ren ze uit te dagen. Brownie had een poos terug een bloedlip, ik denk dat ik ook wel weet hoe dat kwam. Terwijl ik toch volièregaas heb. Mijn man is zo pissig dat hij stroomdraad wil spannen, maar dat vind ik dan ook wel sneu. Maar ik geloof dat mijn waterpistool methode hem ook niet gaat worden. Dus als iemand hier een oplossing heeft hoor ii het graag 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 28 november 2022 Delen Geplaatst: 28 november 2022 Ik heb een topic aangemaakt voor een katten, los of niet? Discussie: Dan kunnen we dit topic verder voor tips houden om je konijnen veilig te houden tegen katten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 28 november 2022 Delen Geplaatst: 28 november 2022 4 uren geleden, BaasjevanBrownie zei: Hier zit er ook steeds een kat bovenop de ren trouwens of naast de ren ze uit te dagen. Brownie had een poos terug een bloedlip, ik denk dat ik ook wel weet hoe dat kwam. Terwijl ik toch volièregaas heb. Mijn man is zo pissig dat hij stroomdraad wil spannen, maar dat vind ik dan ook wel sneu. Maar ik geloof dat mijn waterpistool methode hem ook niet gaat worden. Dus als iemand hier een oplossing heeft hoor ii het graag 😉 In dat geval snap ik je man wel. Heb je geen schutting waar je zo'n rol of strip met kunststof puntjes op aan kunt brengen ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 28 november 2022 Delen Geplaatst: 28 november 2022 53 minuten geleden, Bunny566 zei: In dat geval snap ik je man wel. Heb je geen schutting waar je zo'n rol of strip met kunststof puntjes op aan kunt brengen ? Nope allemaal heggen. We wilden graag een groene tuin 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 28 november 2022 Delen Geplaatst: 28 november 2022 En gelijk heb je maar het maakt het wel wat lastiger idd. Maar hoe komen ze jullie tuin dan binnen, niet over de heggen lijkt me? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 28 november 2022 Delen Geplaatst: 28 november 2022 Ze kruipen er gewoon tussendoor. Zie het bij de buren bij de vuurdoren zelfs gebeuren en dat is toch een prikheg. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 28 november 2022 Delen Geplaatst: 28 november 2022 9 uren geleden, BaasjevanBrownie zei: Mijn man is zo pissig dat hij stroomdraad wil spannen, maar dat vind ik dan ook wel sneu. Waarom zou je geen schrikdraad mogen gebruiken? Dat doen ze voor koeien toch ook? Wij hebben ook schrikdraad. Een hond die de koeien op wilde jagen heeft dat maar één keer geprobeerd...... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 29 november 2022 Delen Geplaatst: 29 november 2022 19 uren geleden, Bunny566 zei: En gelijk heb je maar het maakt het wel wat lastiger idd. Maar hoe komen ze jullie tuin dan binnen, niet over de heggen lijkt me? Hihi nee we hebben ook een tuinhek tussen ons huis en een paal. Dus ja, daar kunnen ze dan ook nog door. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 29 november 2022 Delen Geplaatst: 29 november 2022 Mmm, lastig, ze kunnen altijd wel ergens langs hé. Dan maar door met het waterpistool of toch schrikdraad 😬 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 29 november 2022 Delen Geplaatst: 29 november 2022 Voor schrikdraad zijn er wel regels waar je je aan moet houden. De belangrijkste regels zijn een bordje met schrikdraad erop er aan en dat het 50cm uit de grens met de publieke ruimte moet zijn. Hoe dat met erfgrens en buren zit weet ik niet. Als je zoiets overweegt dus wel even goed informeren hoe en wat. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 29 november 2022 Delen Geplaatst: 29 november 2022 Ik vond dit: Elektrische afrasteringen aangrenzend aan toegankelijke wandelpaden vereisen om de 50m waarschuwingsbordjes (verplicht is 200mm x 100mm met lettergrootte 25mm) Hier buitenaf is veel schrikdraad maar nergens zie je bordjes. Dat komt denk ik omdat er tussen de rijweg een berm zit. Dat is niet echt een wandelpad want je loopt op de openbare weg. Wij hebben ook geen bordjes (meer). Maar ik neem aan dat het hok ook bij de erfscheiding vandaan staat. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten