mammafelina Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 Zouden jullie hier jullie recepten of tips voor een gezonde kong vulling willen delen? Ik wil voor Ollie graag een puppy Kong kopen en zoek dus inspiratie voor een gezonde, lekkere vulling. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 Ik gebruik natvoer (de kuipjes biologische van de Jumbo of ah), of tonijn op water, kook wat pompoen en wortel stukjes, of wat ik verder in huis heb wat honden mogen en prop dat er in, dan in de diepvries. Ik maak er altijd 5 tegelijk, kan je wel aanraden om er meerdere te kopen. Zeker als je het zoals wij gebruikt bij alleen thuisblijven of als er bezoek komt is het handig om altijd wat in de diepvries te hebben liggen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 15 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 Thanks! Dat wordt dus even opzoeken wat honden allemaal mogen. Geef je zo’n ding dan bevroren aan Yula? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 Ik kook meestal kip met groenten en prop dat er in als basis. Het vlees hoeft niet gekookt, maar vind ik zelf wel prettig. Groente koken is wel aan te raden. Verder vul ik het aan met wat we in huis hebben. Bijvoorbeeld: kip met pompoen kip met sperziebonen kip met wortel Ik heb er ook wel eens broccoli ingestopt, omdat ik een boek heb waar in staat dat het mag, maar toen kreeg ik hier te horen dat het niet mag 😉 Ik vond later als uitleg dat niet alle honden er tegen kunnen en soms last van hun buik er van krijgen. Maar Namu had er gelukkig geen last van. Verder stop ik er restjes bij van wat wij eten. Zo zit er soms een heel klein beetje rijst er bij. Heel soms een klein beetje yoghurt ( als mijn man dat toevallig gekocht heeft, want ik eet dat zelf niet). Ik heb er ook een paar keer een beetje smeerkaas in gedaan aan de uiteindes, dat was ook wel een succes 😄 Dat is alleen wat minder gezond, maar daar kun je de onder en bovenkant wel mee dichtsmeren, en dan doet ze er langer over om de inhoud er uit te krijgen. Rundergehakt stop ik er ook wel eens in, ipv kip. Namu is geen fan van vis, dat is hier dus geen succes. Je kan er ook ei in stoppen (ik doe dat wel met gekookt ei). Fruit zoals banaan is er ook wel goed in te proppen, appelblokjes gaan ook prima. Namu is ook wel echt een fruit fan, dus fruit er in werkt hier ook wel goed. Je kan er ook natuurlijke "koekjes" in doen zoals runderlong, lamslong enz. Dat doe ik soms als ik er geen in de vriezer heb liggen, maar toch even weg moet. Dan heeft Namu hem alleen wel sneller leeg dan wanneer het een volgepropte ingevroren kong is. Ik heb standaard een aantal kongs in de vriezer liggen omdat het nodig is als Namu alleen thuis moet zijn. Ik geef gewoon bevroren kongs aan Namu. Spoel ze wel even onder de kraan af. Ik maak er meestal 3 tegelijk, maar heb ook redelijk formaat kongs voor namu (de op één na grootste maat). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 Ja, wel even onder de kraan houden voordat je hem geeft, anders plakt de tong vast 😅. Ze moeten het soms wel even leren, dus het beste is om eerst met losse brokjes oid, niet meteen een bevroren kong geven. Het is een soort hersenwerkje en kan frustrerend werken als ze het niet goed snappen en meteen te moeilijk is. Ik ben ook fan van lickimatten, zeker de soother is ze lekker lang mee bezig. Er zijn verschillende varianten, ze kunnen niet allemaal in de vaatwasser, dus even opletten wat je koopt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 15 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 Bedankt voor de tips! Daar kan ik wel wat mee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten