Ga naar inhoud

Welke volière?

Zona

Aanbevolen berichten

Wij zijn op zoek naar een volière als buitenhok voor 2 konijnen.

Ik vond bv deze site boerenwinkel.be 

Zou dan gaan voor maasbreedte 19 op 19 mm en draaddikte 1.45 mm. Eigenlijk zouden fijnere mazen en dikkere draad nog beter zijn, maar dat vind ik niet direct. Iemand tips ?

aangepast door Evee
link verwijderd, zie forumregels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedrijfsnamen noemen mag gewoon, een schermafbeelding plaatsen is ook prima, maar linken mag niet. Ik heb de link ook even uit je eerste post verwijderd. 

Ik heb vroeger wel een voliere gehad, maar heb die panelen toen bij een handelaar gekocht die een flinke partij volierepanelen had ingekocht. Dat was dus op is op en is niet meer beschikbaar. Nu hebben we rennen onder een soort carpoort idee, wat ik wel heel fijn vind voor de oudere en zwakkere konijntjes want het is een stuk meer beschutting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@To van de Veluwe ondertussen je post helemaal gelezen, Fijn dat je het zo goed hebt uitgezocht! Ik ga ook eens kijken naar dierenverblijf op maat.

Bij jou is het dan volledig overdekt? Was me nog aan het afvragen of een stuk niet overdekt leuk is voor hen bij mooi weer.

@Evee ik zal er in het vervolg rekening mee houden om geen links te posten, sorry daarvoor. Wat voor rennen heb je nu? Wij hebben namelijk ook al naar hondenrennen gekeken maar kleinste opening die we vinden is 5 op 5 cm. Of heb je ze zelf gemaakt met gaas?

Nog een vraagje, waar zetten we het verblijf best? Vinden ze het leuk om ergens te zitten waar wij ook vaak in de tuin zitten en de kindjes spelen, of net liever rustig? We zouden het aan de zijkant van de tuin kunnen zetten achter een muurtje, goed beschut tegen zon en wind, maar daar zitten we nooit (zouden natuurlijk wel elke dag naar de konijntjes gaan) dus dat lijkt misschien wat eenzaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Zona zei:

lijkt misschien wat eenzaam

Dat lijkt misschien wel, maar zolang de konijnen elkaar hebben als beste maatjes, hebben ze verder geen gezelschap nodig hoor! Dan is de mens alleen nodig voor schoonmaken, eten langsbrengen en gezondheid checken etc. Dus voor de konijntjes is zo'n afgezonderd rustig plekje misschien zelfs fijner. Maar er is natuurlijk ook wat voor te zeggen om de ren zo te plaatsen dat jullie er meer naar kunnen kijken en jullie meer contact met ze kunnen hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu dit:

Op pagina 9 van het topic zie je de uiteindelijke foto's van hoe het geworden is. 

Wij hebben het zelf gemaakt, met gaas. 

Ik zou zelf voor het rustige en beschutte plekje kiezen, waar ze zomer koel zitten en in de winter beschut. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .