Zona Geplaatst: 14 oktober 2022 Delen Geplaatst: 14 oktober 2022 (aangepast) Wij zijn op zoek naar een volière als buitenhok voor 2 konijnen. Ik vond bv deze site boerenwinkel.be Zou dan gaan voor maasbreedte 19 op 19 mm en draaddikte 1.45 mm. Eigenlijk zouden fijnere mazen en dikkere draad nog beter zijn, maar dat vind ik niet direct. Iemand tips ? 15 oktober 2022 aangepast door Evee link verwijderd, zie forumregels Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 @To van de Veluwe heeft laatst een hele mooie volière ren gemaakt. Volgens mij is daar ook een topic over gemaakt. Ik zal eens zoeken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 Gevonden; Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zona Geplaatst: 15 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 @To van de Veluwe ik zag inderdaad je volière 🙂 van waar komt hij (als dat mag op het forum)? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 Bedrijfsnamen noemen mag gewoon, een schermafbeelding plaatsen is ook prima, maar linken mag niet. Ik heb de link ook even uit je eerste post verwijderd. Ik heb vroeger wel een voliere gehad, maar heb die panelen toen bij een handelaar gekocht die een flinke partij volierepanelen had ingekocht. Dat was dus op is op en is niet meer beschikbaar. Nu hebben we rennen onder een soort carpoort idee, wat ik wel heel fijn vind voor de oudere en zwakkere konijntjes want het is een stuk meer beschutting. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 53 minuten geleden, Evee zei: meer beschutting. Bij mij dus ook overdekt en aan één lange en één korte zijde open. Gisteravond was de hele vloer nat. 18 m2. Dus eigenlijk wonen ze bij mij buiten. Kunnen wel schuilen onder het hok, in de buis of de catcubes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 1 uur geleden, Miekmoek zei: Gevonden; 19 x 19 is de maaswijdte bij jullie en de dikte van het gaas is 14.5. Omdat wij het helemaal marterproef wilde hebben hebben wij Ook een maaswijdte van 19x19 maar een gaasdikte van 2.05 omdat een 14.5 doorgebeten zou kunnen worden. Maar of dat ooit gebeurd is??? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 1 uur terug, Zona zei: ik zag inderdaad je volière 🙂 van waar komt hij (als dat mag op het forum)? Hij komt vandaan bij 'dierenverblijf op maat'. Gevestigd in Gemert. De man denkt goed met je mee en is erg toegankelijk. Heeft een website en hij neemt snel contact op. Ook per app. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zona Geplaatst: 15 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 @To van de Veluwe ondertussen je post helemaal gelezen, Fijn dat je het zo goed hebt uitgezocht! Ik ga ook eens kijken naar dierenverblijf op maat. Bij jou is het dan volledig overdekt? Was me nog aan het afvragen of een stuk niet overdekt leuk is voor hen bij mooi weer. @Evee ik zal er in het vervolg rekening mee houden om geen links te posten, sorry daarvoor. Wat voor rennen heb je nu? Wij hebben namelijk ook al naar hondenrennen gekeken maar kleinste opening die we vinden is 5 op 5 cm. Of heb je ze zelf gemaakt met gaas? Nog een vraagje, waar zetten we het verblijf best? Vinden ze het leuk om ergens te zitten waar wij ook vaak in de tuin zitten en de kindjes spelen, of net liever rustig? We zouden het aan de zijkant van de tuin kunnen zetten achter een muurtje, goed beschut tegen zon en wind, maar daar zitten we nooit (zouden natuurlijk wel elke dag naar de konijntjes gaan) dus dat lijkt misschien wat eenzaam. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 11 minuten geleden, Zona zei: lijkt misschien wat eenzaam Dat lijkt misschien wel, maar zolang de konijnen elkaar hebben als beste maatjes, hebben ze verder geen gezelschap nodig hoor! Dan is de mens alleen nodig voor schoonmaken, eten langsbrengen en gezondheid checken etc. Dus voor de konijntjes is zo'n afgezonderd rustig plekje misschien zelfs fijner. Maar er is natuurlijk ook wat voor te zeggen om de ren zo te plaatsen dat jullie er meer naar kunnen kijken en jullie meer contact met ze kunnen hebben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 Ik heb nu dit: Op pagina 9 van het topic zie je de uiteindelijke foto's van hoe het geworden is. Wij hebben het zelf gemaakt, met gaas. Ik zou zelf voor het rustige en beschutte plekje kiezen, waar ze zomer koel zitten en in de winter beschut. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 Onze ren is overdekt maar regen komt er door de zijkanten wel naar binnen. Ik weet dan ze sneeuw ook lekker zullen vinden. Maar je kunt ook voor het gaas 's winters wat plexiglas doen. Ik zou het helemaal overdekt doen. Scheelt hier ook harde eikels die vallen en op hun koppies zouden komen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zona Geplaatst: 15 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 @Evee wauw, het harde werk heeft geloond, super mooi! @To van de Veluwe inderdaad wel een voordeel van volledig overdekt 🙂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten