Ga naar inhoud

Puppy Ollie

mammafelina
 Delen

Aanbevolen berichten

Het is ook nog wel een klein ieniemienie wezentje. Ik weet het niet. Ik heb nooit nat voer aan onze puppies gegeven. Ik gooide brok in de bak en dat was het. Ook nooit gewogen. Bedoel je dat hij over de hele dag maar 11 gram gekregen heeft in plaats van 56 gram?

Leuke foto's. Net een hondje met konijnenoren. Hahaha. Kijkt lekker eigenwijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook wel wat anders proberen, want dan weet je of het aan de smaak , de brokken ligt, of aan de eetlust.

Wat geef je per dag aan tussendoortjes? Bij zo een klein pupje gaat dat namelijk ook heel snel. Best kans dat hij stiekem via beloningen eigenlijk al meer dan 56 gram binnen krijgt. En daardoor gewoon te vol zit voor brokjes.

Wij halen een deel van de dagelijkse voeding carnibest af, ze krijgt dus een stuk minder dan ze mag (750 gram maar op het moment, terwijl ze 1200 gram zou mogen). Carnibest is versvleesvoeding. Bevat dus veel water, vandaar dat je in gewicht meer geeft van versvleesvoeding dan van brokjes. 

Daarnaast geven wij brokjes van orijen als beloning. Elke dag meet ik in een maatbekertje van 50 gram af van de brokjes, daarvan mag ze 300-400 gram per dag, afhankelijk van activiteit, maar ze krijgt natuurlijk ook al carnibest. 

Daarbij krijgt ze dagelijks nog wel iets van een snack, dat kan een gevulde kong zijn, maar ook dierlijk kauwmateriaal of soms een snack zoals een whimzee. Maar stiekem is dat dus ook best al een aardige hoeveelheid voedsel, zo een grotere snack.

Nou is Namu een rupsje nooitgenoeg als het om eten gaat, die heeft nog niets laten staan. Ze eet wel heel duidelijk met tegenzin als er ergens veel vis in zit, daar is ze niet echt fan van. Dan zie je haar hele bek vertrekken omdat ze het eigenlijk niet lekker vind, maar het is eten, dus ze eet het toch 😂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Eefje zei:

Misschien vindt hij het niet lekker. Ik zou wel wat anders gaan proberen, het is wel belangrijk dat er voldoende in gaat natuurlijk. En op redelijk vaste tijden voeren met weinig tussendoortjes. Edgard en cooper wordt hier juichend ontvangen! 

Natuurlijk niet het belangrijkste, maar stinkt Yula van de Edgar en cooper?

Ollie stinkt heel erg als hij de Royal canin gegeten heeft 🤢

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Evee zei:

Ik zou ook wel wat anders proberen, want dan weet je of het aan de smaak , de brokken ligt, of aan de eetlust.

Wat geef je per dag aan tussendoortjes? Bij zo een klein pupje gaat dat namelijk ook heel snel. Best kans dat hij stiekem via beloningen eigenlijk al meer dan 56 gram binnen krijgt. En daardoor gewoon te vol zit voor brokjes.

Wij halen een deel van de dagelijkse voeding carnibest af, ze krijgt dus een stuk minder dan ze mag (750 gram maar op het moment, terwijl ze 1200 gram zou mogen). Carnibest is versvleesvoeding. Bevat dus veel water, vandaar dat je in gewicht meer geeft van versvleesvoeding dan van brokjes. 

Daarnaast geven wij brokjes van orijen als beloning. Elke dag meet ik in een maatbekertje van 50 gram af van de brokjes, daarvan mag ze 300-400 gram per dag, afhankelijk van activiteit, maar ze krijgt natuurlijk ook al carnibest. 

Daarbij krijgt ze dagelijks nog wel iets van een snack, dat kan een gevulde kong zijn, maar ook dierlijk kauwmateriaal of soms een snack zoals een whimzee. Maar stiekem is dat dus ook best al een aardige hoeveelheid voedsel, zo een grotere snack.

Nou is Namu een rupsje nooitgenoeg als het om eten gaat, die heeft nog niets laten staan. Ze eet wel heel duidelijk met tegenzin als er ergens veel vis in zit, daar is ze niet echt fan van. Dan zie je haar hele bek vertrekken omdat ze het eigenlijk niet lekker vind, maar het is eten, dus ze eet het toch 😂 

Echt tussendoortjes in de zin van snoepjes krijgt hij niet dagelijks. Alleen als we de oefeningen van de puppy cursus doen. Hij heeft wel dierlijk knaag materiaal waar hij dagelijks mee bezig is. Met zo’n knaagstick doet hij dagen.

Orijen is wel een duurdere brok toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, mammafelina zei:

Echt tussendoortjes in de zin van snoepjes krijgt hij niet dagelijks. Alleen als we de oefeningen van de puppy cursus doen. Hij heeft wel dierlijk knaag materiaal waar hij dagelijks mee bezig is. Met zo’n knaagstick doet hij dagen.

Orijen is wel een duurdere brok toch?

Ik bedoel de snoepjes die je geeft bij de training, dat dat best snel oploopt tot een flinke hoeveelheid. Zeker als je hondje maar klein is.

Ja, je hebt ook acana, dat is van dezelfde makers maar iets goedkoper (minder hoog vlees %).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mammafelina zei:

Natuurlijk niet het belangrijkste, maar stinkt Yula van de Edgar en cooper?

Ollie stinkt heel erg als hij de Royal canin gegeten heeft 🤢

Stinken als in huid, adem, of scheten? 

Yula stinkt er niet van. Laat vrijwel nooit scheten en ruikt qua adem en huid gewoon een beetje naar hond, maar niet sterk. Ze doet het hier bijzonder goed op. Prachtige vacht, goede poep. Ik heb eerder de puppybrok gehad en nu de lam. Beide graanvrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Eefje zei:

Stinken als in huid, adem, of scheten? 

Yula stinkt er niet van. Laat vrijwel nooit scheten en ruikt qua adem en huid gewoon een beetje naar hond, maar niet sterk. Ze doet het hier bijzonder goed op. Prachtige vacht, goede poep. Ik heb eerder de puppybrok gehad en nu de lam. Beide graanvrij.

Zijn hele hoofdje stinkt naar dat voer. Wordt er gewoon misselijk van. Verder ruikt hij gewoon, gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ok, dat komt misschien door het langere haar, dat de geur in de snor hangt ofzo? Yula heeft dat nooit. Het voer zelf vind ik wel heel sterk ruiken, en het ruikt niet lekker. Vind ik. Yuul vindt van wel. Maar dan heb je dus wel het risico dat hij daar naar gaat stinken. Ga je dat probleem niet met alle voer hebben? Het ruikt allemaal niet erg lekker.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Eefje zei:

Ah ok, dat komt misschien door het langere haar, dat de geur in de snor hangt ofzo? Yula heeft dat nooit. Het voer zelf vind ik wel heel sterk ruiken, en het ruikt niet lekker. Vind ik. Yuul vindt van wel. Maar dan heb je dus wel het risico dat hij daar naar gaat stinken. Ga je dat probleem niet met alle voer hebben? Het ruikt allemaal niet erg lekker.. 

Dat zou inderdaad best kunnen ja, helemaal niet over nagedacht 🤦🏻‍♀️

Belangrijkste is dat hij het niet echt lekker lijkt te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proefverpakkingen zijn erg duur in productie dus die zie je steeds minder.  Tegenwoordig worden die meestal onder voorwaarde van je persoonsgegevens verstrekt en niet meer zomaar gratis. 

Ik herken het stinken van voedsel niet.

Nou stinken malamutes toch niet snel/ erg in vergelijking met andere honden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig dat deze fabrikant het juist een aanbeveling waard vindt dat er geen granen inzitten.

Ik heb er verder geen verstand van. En dan maar de kleinst mogelijke verpakking kopen en diverse merken proberen. Ik voerde wel eens het allergoedkoopste voer (huismerk) en ter afwisseling eens duurder voer zoals Royal Canin. Alle honden van ons zijn zeer oud geworden. Voor de kat ook het goedkoopste uit de supermarkt. Maar sinds een blaasprobleem geef ik nu superduur voer. Dat vind ik dan niet erg omdat hij het nodig heeft en hij is er nog steeds stapelgek op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook een aanbeveling waard dat er geen graan in zit! Graan doet niet veel goeds voor een hond en ze zijn er vaak ook wat overgevoelig voor. Gelukkig is er steeds meer graanvrij voer te krijgen.

Dit voer ziet er voor mij op het eerste oog zo prima uit. Geenn opvallende dingen en qua samenstelling binnen de marges voor puppys volgens mij. Gewoon proberen en als hij het er goed op doet is dat helemaal prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ollie heeft al 2x zijn bakje brokjes leeg gegeten vandaag 🥳 ik weet niet wat me overkomt.

Hij heeft wel last gehad van zijn vaccinatie van gister. Was erg pieperig. Vandaag is hij weer lekker zichzelf.

De fokker had aangegeven dat ik de brokjes moest weken, dus dat heb ik ook altijd gedaan. Ollie wilde daarnaast alleen niet meer drinken.

Gisteren heb ik het nagevraagd bij de dierenarts en die gaf aan dat het niet meer nodig was om de brokjes te weken. Vanaf vanmorgen dus de brokjes gewoon zo gegeven en nu drinkt Ollie wel gewoon goed zelf.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heeft Ollie afgelopen nacht bij ons in de slaapkamer geslapen 🥰

40112BC9-AAE5-4DF3-8A55-4E0777D2778A.jpeg.1399df8677b5f0532f5370acf2806cdb.jpeg

De afgelopen nachten sliep Ollie bij mijn zoon op bed, maar die gaf aan niet lekker te slapen met de hond.

Mijn man wilde Ollie liever niet op bed, dus hebben we een bedje gemaakt in een wasmand en deze staat op een verhoging zodat Ollie ons kan zien. Afgelopen nacht heeft hij heerlijk liggen slapen van 23:15 uur tot 06:45 uur ❤️

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-11-2022 om 16:29, mammafelina zei:

Het hebben van een pup zet ons leven aardig op z’n kop en ja dat heb ik wellicht een beetje onderschat 😅

Hahaha, ik ben honden gewend, maar ook ik zal het weer onderschatten hoor als we een hond nemen 😅 Gelukkig weten ze zich zo snel in je hart te kruipen dat je het ervoor over hebt 🥰

Leuk om te lezen dat het goed gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .