Ga naar inhoud

Puppy Ollie

mammafelina

Aanbevolen berichten

Vanmiddag om 14 uur mochten we dan eindelijk Ollie in onze armen sluiten ❤️

Hij heeft het tijdens de autorit super goed gedaan, heeft lekker liggen slapen.

Eenmaal thuis begon de grote ontdekkingstocht door de woonkamer en hij heeft zelfs al even in de tuin gespeeld. Nu ligt hij lekker in de bench te slapen 🥰

• Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen: zullen we het hier verder over Ollie hebben? Het is niet nodig om elk topic richting herders te trekken. Als jullie daar graag over doorpraten heb ik eerder al wat berichten afgesplitst naar een topic over herders, of het kan in de slowchat. Hier gaat het over Ollie, dat is geen herder 🙂

@mammafelinahoe is de eerste nacht gegaan? 

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, mammafelina zei:

Eenmaal thuis begon de grote ontdekkingstocht door de woonkamer en hij heeft zelfs al even in de tuin gespeeld. Nu ligt hij lekker in de bench te slapen 🥰

Klinkt goed. Veel plezier en volop genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, mammafelina zei:

Fijn!! Ben benieuwd naar de komende week 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste dag zit er bijna op en kleine Ollie doet het echt ongelofelijk goed 😊 ik ben zo trots op mijn kleine baby 😍

Hij geeft het tot nu toe goed aan als hij moet plassen of poepen en gaat uit zichzelf in de bench liggen als hij moe is.

Vanmiddag na zijn slaapje hebben we even geoefend met aan de riem lopen, ook dat deed hij super goed. Alleen moet hij nog wel wennen aan de halsband. Ik wil eigenlijk een tuigje, maar zelfs het kleinste tuigje is nu nog te groot. C92D94A1-B34C-4758-8FF0-634A9D97D25D.jpeg.48396573f2f25c22e09d4a93b1e4b80e.jpeg

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat net even op internet te zoeken over hoe je een pup kan leren luisteren naar zijn naam.

Tijdens mijn zoektocht stuitte ik op de vraag over hoe je je hond het best kunt corrigeren, puur uit nieuwsgierigheid klikte ik er op om de antwoorden te kunnen zien. Bij het lezen hiervan werd ik heel erg verdrietig, dit heeft in mijn ogen niets met corrigeren te maken, maar is pure mishandeling 😢🤬🤬

Zouden mensen dat echt zo doen?

AB834A72-A306-4802-AC09-F2A88964D591.png

• Verdrietig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het luisteren naar haar naam vanzelf gegaan. Blijkbaar gebruiken we hem zo vaak en op een toon waar ze op reageert. Dat is zo ongeveer het enige waar we niet bewust op geoefend hebben. Haar oude naam die ze in Roemenië had kent ze niet meer. Je moet wel opletten dat de naam niet overgebruikt wordt en dan betekenis verliest, ik ken honden waarbij dat is gebeurd. Als wij in huis over Yula praten dan zeggen we 'de hond', of iets dergelijks. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Eefje zei:

Je moet wel opletten dat de naam niet overgebruikt wordt en dan betekenis verliest, ik ken honden waarbij dat is gebeurd. Als wij in huis over Yula praten dan zeggen we 'de hond', of iets dergelijks. 

"Het monster"  zeggen wij 😉 

• Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Eefje zei:

Hier is het luisteren naar haar naam vanzelf gegaan. Blijkbaar gebruiken we hem zo vaak en op een toon waar ze op reageert. Dat is zo ongeveer het enige waar we niet bewust op geoefend hebben. Haar oude naam die ze in Roemenië had kent ze niet meer. Je moet wel opletten dat de naam niet overgebruikt wordt en dan betekenis verliest, ik ken honden waarbij dat is gebeurd. Als wij in huis over Yula praten dan zeggen we 'de hond', of iets dergelijks. 

Als wij thuis over hem praten is het ukkie, de hond, draakje of luilak 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-11-2022 om 10:44, mammafelina zei:

Ik zat net even op internet te zoeken over hoe je een pup kan leren luisteren naar zijn naam.

Tijdens mijn zoektocht stuitte ik op de vraag over hoe je je hond het best kunt corrigeren, puur uit nieuwsgierigheid klikte ik er op om de antwoorden te kunnen zien. Bij het lezen hiervan werd ik heel erg verdrietig, dit heeft in mijn ogen niets met corrigeren te maken, maar is pure mishandeling 😢🤬🤬

Zouden mensen dat echt zo doen?

AB834A72-A306-4802-AC09-F2A88964D591.png

Een stroomschok?!!! 😭

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een halsbandje nodig voor Ollie omdat het tuigje nog wat te groot is.

Hals omtrek gemeten en naar de intratuin. Een medewerker op de dierenafdeling gevraagd of ze zo’n klein halsbandje hadden. Kwam ze terug met zo’n stroomschok ding 😕 duidelijk gezegd dat ik dat soort dingen niet wil voor mijn hond en aangegeven dat ik niet begrijp waarom ze dit soort dieronvriendelijke spullen verkopen.

Antwoordt was dat ze er heel veel van verkopen 😢

• Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .