mammafelina Geplaatst: 18 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 1 uur terug, Eefje zei: Nee ik wil dat ook niet. Yula komt helemaal niet boven, tenzij ze een douche nodig heeft, maar dat is tot nu toe niet nodig geweest, dus ze is nog nooit boven geweest. Heb haar 1 keer gewassen nadat ze in een rotte vis had liggen rollen en verschrikkelijk stonk, maar toen was het nog warm en kon het in de tuin. Gelukkig, want dat wil je ook liever niet in je badkamer, dan stinkt die naar warme rotte vis🤣. Warme rotte vis 😂 bah! 🤢 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 18 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 12 minuten geleden, Eefje zei: Ik heb met kleine puppies zelf geen ervaring. Ons werd toen vanuit de stichting aangeraden om een bench te gebruiken, omdat het een veilig plekje zou zijn. Daar was Yula het niet mee eens, ze vindt het een rotding en haar veilige plekje is een hoekje van de bank. Bench heeft er 2 weken gestaan en sindsdien in de schuur. Prima, ik had er zelf ook wel weerstand tegen. Maar ik ken ook honden die het juist heel fijn vinden. Het verschilt denk ik heel erg per hond. De hond van mijn beste vriendin ziet de bench echt als haar veilige plekje. Gaat daar ook steeds in liggen om te slapen of als ze rust wil. Kinderen hebben daar ook geleerd om de hond met rust te laten als ze in de bench ligt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 18 oktober 2022 Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 Ja dat is super fijn, dat had ik ook wel gewild voor haar, dat het echt een rustplek zou zijn. Maar ze was het niet gewend en dat ze zo lang in zo'n ding op transport heeft gezeten zal niet erg geholpen hebben. Ik overweeg om het op een later moment nog eens te proberen. Eigenlijk alleen zodat ze later misschien toch eens met een uitlaatservice mee kan, of als ze eens iets medisch krijgt en benchrust nodig heeft. Dan is het wel fijn als ze er goed mee om kan gaan. Maar dan ga ik het wel pas doen als ze veel stabieler is, al vraag ik me af of ik er dan aan denk om het nog eens te proberen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 19 oktober 2022 Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 4 uren geleden, mammafelina zei: De hond van mijn beste vriendin ziet de bench echt als haar veilige plekje. De 5-jarige hond van onze overburen die uit Spanje komt, slaapt altijd in de bench. Als de familie eet, moet hij ook in de bench om bedelen te voorkomen. Het gaat altijd super en ondanks zijn afkomst een probleemloze hond. Zo zie je dat overal weer uitzonderingen op mogelijk zijn. Als ze overdag weg zijn, mag hij gewoon in de kamer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 19 oktober 2022 Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 Namu houd van beschutting om te rusten en vond de bench in de auto gelijk al heel fijn. In de loods ging het na wat training ook goed in de bench. In huis wilden we meer ruimte voor haar, dus een ren, maar uiteindelijk toch ook zo een bench gezet omdat dat haar wel rust lijkt te geven. Maar wij hebben niet zo een standaard draadbench, die vind ik gevaarlijk, zeker met een hond als Namu. Ze kan er uit ontsnappen, klem komen te zitten, stikken. Wij hebben een bench met twee dichte kanten en vanboven dicht, die stevige talies heeft aan één zijkant en de deur. Ik heb er wel een hekel aan dat ze best wat tijd in een bench zit, dat was met onze andere honden niet nodig. Bij 1.55 min zie je hoe ze uit een standaard bench komen: En ik heb er ook gezien die zich door een hoek of aan de zijkant van de deur wringen. En af en toe zit er één klem en stikt, fijn als je niet thuis bent😭 1 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nina en Hazel Geplaatst: 19 oktober 2022 Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 Op 14-10-2022 om 21:36, mammafelina zei: Mag ik jullie voorstellen aan onze pup Ollie? Ollie is geboren op 6 september 2022. Hij is het enige reutje uit een nestje van 6 pups en heeft dus 5 zusjes. In de eerste week van november mag Ollie het nest verlaten, hij is dan 8 weken oud. De mamma is een Maltezer leeuwtje en de pappa is een Shih Tzu. Wat een schatje 🥰 Goed dat je alvast nadenkt over hoe je alles gaat aanpakken. Heb je al een hondenschool op het oog voor de puppycursus? Ik heb vroeger herders en jack russells gehad en ze nooit in een bench gezet. Ik moet toegeven dat m´n jack russell wel het een en ander heeft gesloopt in het begin, maar daarna was het ook helemaal over. Ik kon ze altijd met een gerust hart thuis laten. We hebben hele energieke honden gehad. Wij waren in die tijd zeer actief en hadden nog geen kinderen, dus we waren dagelijks uren met de hond op pad. De hond ging ook altijd mee op reis en dan maakten we o.a. bergtochten me ze. Thuis speelde ik spelletjes met ze van Nina Ottosson. We hebben meerdere cursussen met ze gedaan op de hondenschool, waarbij we ook bekers wonnen (wat me altijd verbaasd heeft met een jack russell 😂). En na de hondenschool, ging ik op speurles. Dat was erg leuk! Maar ik heb al best lang geen hond meer. Toen m´n gezondheid achteruit ging en ik niet meer elke dag genoeg kilometers met ze kon maken, heb ik besloten om geen hond meer te nemen. Maar je kunt dus hartstikke veel leuke dingen met ze doen en ik kan me voorstellen dat het net zo voelt als inkopen doen voor een nieuwe baby 😀 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 19 oktober 2022 Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 6 uren geleden, To van de Veluwe zei: Het gaat altijd super en ondanks zijn afkomst een probleemloze hond. Zo zie je dat overal weer uitzonderingen op mogelijk zijn. Er zijn heel veel probleemloze buitenlandse honden, gelukkig zijn dat geen uitzonderingen. Meestal is vooral de beginperiode lastig, maar dat is met puppies ook zo, maar dan op een andere manier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 19 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 Ik heb Ollie en mijzelf ingeschreven voor de puppy cursus van Martin Gaus hier in Zoetermeer. Er staat op de site dat de cursus zich richt op positief leren en niet op leren door straffen. Dinsdagavond 8 november is onze eerste les. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 19 oktober 2022 Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 1 uur geleden, mammafelina zei: Dinsdagavond 8 november is onze eerste les. Is dat niet te vroeg voor Ollie? Hoeveel weken moeten de puppy's zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 19 oktober 2022 Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 Ik zou eerst 14 dagen thuis wennen zonder bezoek en gekke uitstapjes, dan pas met puppy cursus starten. Ik weet niet wanneer je haar ophaalt, maar 8 november klinkt wel heel vroeg. Wij zijn daarna zelf begonnen met privé puppy lessen en dat was al prikkels genoeg voor Namu. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 19 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 De puppy cursus is voor pups vanaf 7 weken. Ollie is 9 weken als we starten. We mogen hem op 30 oktober ophalen, hij is dus een goede week bij ons voor start puppy cursus. Op 3 november heeft hij een afspraak staan bij de dierenarts voor de tweede vaccinatie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 19 oktober 2022 Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 2 uren geleden, mammafelina zei: De puppy cursus is voor pups vanaf 7 weken. Ollie is 9 weken als we starten. Ach, het lijkt me geen kwaad te kunnen. Het is gewoon wat spelen en wennen aan andere honden. Mijn herinneringen aan de puppycursus zijn best positief. Ze mochten spelen en dan ineens moest je je hond roepen. Dan is het leuk om te zien wat ze doen. De een kijkt om zich heen, de ander komt en een ander speelt door. En netjes aan een lijn lopen, moet je al vroeg leren. Het echte 'werk' komt later wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 19 oktober 2022 Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 Leuk dat jullie een puppycursus gaan doen! Je ziet vaak bij zulke kleine honden dat er amper of helemaal niks aan opvoeding wordt gedaan. Dan schieten ze aan de riem alle kanten op en vliegen op mensen en andere honden af en wordt het maar weggelachen. Ok, het is meestal minder erg dan wanneer een grote hond datzelfde doet, al kan een klein hondje ook lelijk bijten, zeker bij kinderen, maar ik kan me daar gruwelijk aan ergeren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 19 oktober 2022 Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 Dat wil echt niet zeggen dat er niets aan opvoeding gedaan wordt hoor. Jonge honden kunnen zich gewoon lang niet altijd zo keurig gedragen, net zomin als jonge kinderen. Je kunt ze niet alles tegelijk leren, je moet keuzes maken en prioriteiten stellen. Alles wat je ermee doet valt op een later moment op de plek. Een jonge hond netjes laten lopen aan de riem is niet even geleerd, zeker als ze gaan puberen is de hele wereld super veel interessanter. Ze moeten ook de ruimte hebben om dingen te ontdekken. Wat niet wil zeggen dat je ze tegen mensen op moet laten springen, ik vind dat honden die niet goed onder controle staan te allen tijde aan de lijn moeten buiten, zodat ze zichzelf niet in de problemen brengen en anderen zo min mogelijk lastigvallen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 19 oktober 2022 Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 Dat snap ik hoor, maar je ziet vaak aan de reactie van het baasje of die er mee bezig is of alles wel best vindt omdat het’toch maar een klein hondje is en dat dan allemaal niet nodig is’. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 19 oktober 2022 Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 Ah ja, ik heb dat juist andersom. 'WAT een lief HONDJE! Mag ik even aaien?' 'Nou, liever niet, ze gaat heel erg springen.' 'Aaah geeft niet ze is nog jong en maar klein.' *duiken op mijn hond af* 🤬🤬 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 19 oktober 2022 Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 6 uren geleden, Lienappelsien zei: Dan schieten ze aan de riem alle kanten op En het ergste van jongen honden vind ik dat ze tegen je opspringen. Je zit gelijk onder de modderpoten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 21 oktober 2022 Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 Ik had nog niet gereageerd op de puppycursus, omdat ik zelf geen ervaring heb met zulke kleine puppies. Maar ik ben net bij detectie geweest, zij is ook gedragsdeskundige. Zij heeft heel veel honden in behandeling die ernstige gedragsproblemen hebben opgelopen bij puppycursussen vanwege flooding. Het lijkt leuk, maar het kan voor een hond ontzettend intens zijn. Die honden zitten bij haar in heel intensieve trajecten om maar een klein beetje normaal met andere honden om te leren gaan. Ik zou je toch echt willen aanraden om hiermee te wachten tot je weet hoe je puppy is en je weet hoe snel hij herstelt van spannende dingen. Zodat je kunt inschatten of hij het wel aankan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wim Geplaatst: 21 oktober 2022 Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 Op 16-10-2022 om 20:34, mammafelina zei: Precies over 2 weken mogen we hem ophalen 🥳 Ik zou geen twee weken kunnen wachten. Dat worden 14 slapeloze nachten. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 21 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 2 uren geleden, Eefje zei: Ik had nog niet gereageerd op de puppycursus, omdat ik zelf geen ervaring heb met zulke kleine puppies. Maar ik ben net bij detectie geweest, zij is ook gedragsdeskundige. Zij heeft heel veel honden in behandeling die ernstige gedragsproblemen hebben opgelopen bij puppycursussen vanwege flooding. Het lijkt leuk, maar het kan voor een hond ontzettend intens zijn. Die honden zitten bij haar in heel intensieve trajecten om maar een klein beetje normaal met andere honden om te leren gaan. Ik zou je toch echt willen aanraden om hiermee te wachten tot je weet hoe je puppy is en je weet hoe snel hij herstelt van spannende dingen. Zodat je kunt inschatten of hij het wel aankan. Vooralsnog lijkt Ollie vooral alles leuk te vinden. Vandaag is hij naar de dierenarts geweest voor de eerste vaccinatie en de chip. Als we hem volgende week ophalen zal ik zeker goed kijken naar hoe hij dat ervaart en natuurlijk hoe hij reageert op de hele verhuizing. Als ik zie dat hij daar op welke manier dan ook moeite mee heeft of last van heeft wordt de puppy cursus uitgesteld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 23 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2022 Nog even wat puppy spam 🥰 Nog 7 nachtjes slapen tot de grote dag.. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 23 oktober 2022 Delen Geplaatst: 23 oktober 2022 Hihi, ik vind die foto op dat stoeltje eigenlijk vreselijk (ik hou niet van dieren die moeten poseren), maar het is toch ook te schattig. Spannend! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 25 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 Weet iemand of een snuggle safe indien nodig ook gebruikt kan worden voor honden? Of bestaan er voor honden weer andere (veiligere) varianten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 25 oktober 2022 Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 Volgens mij kan dat wel, lijkt me alleen niet zo nodig? Honden zijn minder gevoelig qua temperatuur en zijn vaak dik tevreden onder een lekker dekentje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 25 oktober 2022 Delen Geplaatst: 25 oktober 2022 De snugglesafe kan ook voor honden. En katten. En kippen, en je eigen voeten. De producent maakt hetzelfde product in verschillende verpakkingen 😉 Ik moest altijd opletten dat ik de konijn/knaagdier versie bestelde. Maar er is dus ook een hond/kat verpakking. Wel exact dezelfde schijf er in hoor! Wij hebben het nooit gebruikt bij de honden, hebben we ook niet het type hond voor. Maar het kan dus wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.