Boefje Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 9 minuten geleden, JokeC zei: En dit is wél een aardige positieve reactie op een zachte manier???? 😲 Aanvallen is iets heel anders dan kritisch zijn of informatie geven die misschien niet goed uitkomt maar nog steeds correct is. Iets met de boodschapper om zeep helpen? Iedereen gunt Mammafelina en haar gezin het allerbeste, daarom wordt er ook meegedacht en gewaarschuwd met onderbouwing voor risico's, anders kon iedereen gewoon gedachteloos meejuichen met alles wat iedereen doet of laat. Nergens over nadenken en geen gedoe. Het is ook niet altijd makkelijk als je met een enthousiast idee komt, niet persé op het forum maar gewoon in het algemeen, en dat dan niet iedereen even enthousiast mee staat te klappen, maar het is wel dé manier om erachter te komen of je enthousiaste idee wel klopt of dat er van buitenaf (je weet wel, die beste stuurlui die aan wal staan en dat een buitenstaander er misschien objectiever naar kijkt en niet door jouw heel begrijpelijke roze bril) andere gezichtspunten aangebracht kunnen worden die je verder kunnen helpen. Volgens mij heeft Mammafelina, mede na alle informatie van dit forum, precies het goede gedaan om Fluffy aan Pip te laten koppelen bij de opvang, hen een mooi verblijf te geven en een gelukkig konijnenleven dus toen hebben de inspanningen van haar en de forummers heel goed uitgepakt voor het dierenwelzijn van Fluffy (die was er toch als eerste?) en het plezier van het gezin met Fluffy en Pip samen. Dat is jammer genoeg niet gelukt blijkbaar met het helpen bij een vergelijkbare keuze maken voor een hondje voor het gezin. Maar dat neemt niet weg dat de hoop op een fijn gezond hondje in stand blijft. Ik val niemand persoonlijk aan toch? Zo'n gevalletje als de schoen past zo lijkt me. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 Zullen we hierover ophouden? @mammafelina heeft een beslissing genomen, daar kun je het wel of niet mee eens zijn maar dat heeft nu geen zin meer om dat uit te spreken. Resultaat is een puppy, Ollie, waar ze hopelijk veel plezier van gaat hebben. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 54 minuten geleden, Boefje zei: k val niemand persoonlijk aan toch? Zo'n gevalletje als de schoen past zo lijkt me. Nee, gevalletje vals bezig zijn, omdat je je gedekt voelt (terecht of niet) door anderen? Jacyntha beschuldigen van sarcasme en zelf gemeen uit de hoek komen? Toppie gedaan, dapper ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 Jongens, of eigenlijk dames, blijven we een beetje lief voor elkaar?! Respecteer elkaar en elkaars keuzes! Je kunt het niet altijd maar met elkaar eens zijn en discussie mag ook, maar op de persoon aanvallen hoeft echt niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 De regels van een discussie zijn toch vrij duidelijk hier, je mag met argumenten een ander overtuigen van jouw gelijk, maar je valt mensen niet op de persoon aan. Gebeurt dat wel dan krijg je een waarschuwing. Bij te veel waarschuwingen krijg je een ban. Waarschuwingen worden niet openbaar uitgedeeld, maar privé. Ik ga dus niet vertellen wie er wel en niet allemaal een waarschuwing krijgen voor een bericht. Vanaf nu graag ontopic. Discussies mogen, persoonlijke aanvallen niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 16 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2022 Vandaag nog een aantal foto’s van Ollie gehad, ook van toen hij nog wat jonger was. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 16 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2022 Precies over 2 weken mogen we hem ophalen 🥳 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 16 oktober 2022 Delen Geplaatst: 16 oktober 2022 Da’s al snel joh! Ik vind Ollie trouwens een leuke naam. 😄 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 16 oktober 2022 Delen Geplaatst: 16 oktober 2022 Dat het allemaal zo snel en makkelijk gaat, daar krijg ik toch twijfels van. Maar jij zal je er vast meer in verdiept in hebben dan ik. Helemaal mee eens dat Ollie een leuke naam is! Minder gebruikelijk voor een hond maar het klinkt wel vrolijk. Past ook bij hem, met dat lieve ondeugende snuitje. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 16 oktober 2022 Delen Geplaatst: 16 oktober 2022 Ik vind het een super schattige naam! Past wel goed bij zo'n klein bolletje. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 16 oktober 2022 Delen Geplaatst: 16 oktober 2022 4 uren geleden, Pablo&Lola zei: Ollie trouwens een leuke naam Haha als hij straks puber is, wordt het vast Mollie. Dan heeft hij de boel gesloopt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Newby1981 Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 Oh, wat een schatje ❤️ Heel veel plezier met Ollie! Ik vind het ook een leuke naam, juist omdat het niet zo'n typische hondennaam is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 Wat grappig dat iedereen dat zegt. Ik vind het wel een typische hondennaam en ben in mijn leven al meerdere honden tegengekomen met deze naam. Maakt hem niet minder leuk! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 17 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 Vanmiddag lekker aan het shoppen geweest voor Ollie 🛍️🛒😊 Het voelt net alsof ik weer een hele baby uitzet aan het verzamelen ben, zo leuk! Op internet staat overal dat ik voor Bench maat S moest gaan voor een hondje van het formaat dat Ollie wordt straks. Bij action toevallig zo’n bench zien staan (in de doos) dus gelijk meegenomen. Later bij Intratuin zag ik de benches opgebouwd staan en toen schrok ik me rot van de afmeting van maat S 🫣 Zo klein! Daar wil ik mijn hond niet in opsluiten, dat voelt niet goed. Dus maat grotere bench besteld en de mini van action weer terug gebracht. Verkoopster was wel een beetje verbaasd over dat ik hem te klein vond, maar kon niet anders dan hem terug nemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 Een bench moet toch juist klein zijn? Ook ivm zindelijkheidstraining, dat ze hun eigen bedje niet bevuilen maakt het gemakkelijker dacht ik. In een grotere bench moet je dan in het begin een stuk afzetten heb ik begrepen. Yula had een bench waar ze in kon staan en languit in kon liggen, dat zou goed zijn. Maar hier ligt die al tijden in de schuur, Yula vindt het niet fijn en het was niet nodig. Maar met een puppy, als het goed is aangeleerd, kan het erg helpend zijn, zowel voor jullie als Ollie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 17 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 1 uur terug, Eefje zei: Een bench moet toch juist klein zijn? Ook ivm zindelijkheidstraining, dat ze hun eigen bedje niet bevuilen maakt het gemakkelijker dacht ik. In een grotere bench moet je dan in het begin een stuk afzetten heb ik begrepen. Yula had een bench waar ze in kon staan en languit in kon liggen, dat zou goed zijn. Maar hier ligt die al tijden in de schuur, Yula vindt het niet fijn en het was niet nodig. Maar met een puppy, als het goed is aangeleerd, kan het erg helpend zijn, zowel voor jullie als Ollie. Ja, dat klopt. Ik wil hem echter ook nog kunnen gebruiken als Ollie groter is en in die kleine zou hij dan niet languit kunnen liggen. In het begin verkleinen we hem dus een beetje om de zindelijkheidstraining te bevorderen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 17 oktober 2022 Delen Geplaatst: 17 oktober 2022 Wij hebben dat in het begin ook gedaan. Onze bench was ook te groot. We hebben er toen een doos ingezet en het zindelijk maken ging vrij snel. Wat ik me nog kan herinneren is dat we de pup de eerste week in een doos naast ons bed gezet hebben. Ideaal. Geen gejank. Als hij wakker werd en wat onrustig, ging ik snel even naar buiten. Overdag in de bench. En af en toe uitlaten en wat laten spelen en dan weer in de bench. Dus daar was hij zo aan gewend en na één week of twee 's nachts ook in de bench beneden. Nooit een jankende hond gehad 's nachts. en snel zindelijk. Toen hij goed zindelijk was, kon hij er overdag ook uit, behalve als we even weggingen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 18 oktober 2022 Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 Ik denk dat dat meer aan de hond ligt, dan aan dat je de bench bij je bed zet hoor. Het karakter van een hond kan echt verschillen. Wij hebben wel een wat grotere bench, ik vind dat juist wel prettig, ze moeten er een beetje in kunnen draaien en bewegen hoor. Zindelijkheidstraining is voor mijn idee meer een kwestie van goede timing en regelmatig naar buiten in het begin, ik heb niet het idee dat een kleine bench daar nou echt verschil in maakt. De keren dat namu een ongelukje had zijn echt heel weinig, en lag echt aan onze eigen timing. In het begin gewoon vaak naar buiten (na spelen, na eten, na slaapje). Bench bij je bed wordt afgeraden tenzij je wil dat de hond uiteindelijk ook op je slaapkamer slaapt. Wij hebben de bench / ren altijd op de plek gehad waar de honden uiteindelijk ook verblijven en zijn er zelf de eerste nacht / eerste nachten bij gaan slapen. Daarna de wekker zetten om er elke keer even uit te gaan naar de tuin. En dat steeds minderen tot de hele nacht gaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 18 oktober 2022 Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 Ik heb inderdaad ook de eerste nachten op de bank geslapen. Anders gaat de hond van gezellig naast jullie bed ineens in zijn eentje beneden in een ruimte waar hij eerder nog niet de nacht doorbracht. Was hier zeker janken geworden als we het zo zouden hebben gedaan. Nu heeft ze gewoon geslapen, ook nooit gepiept in de nachten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 18 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 8 uren geleden, Eefje zei: Ik heb inderdaad ook de eerste nachten op de bank geslapen. Anders gaat de hond van gezellig naast jullie bed ineens in zijn eentje beneden in een ruimte waar hij eerder nog niet de nacht doorbracht. Was hier zeker janken geworden als we het zo zouden hebben gedaan. Nu heeft ze gewoon geslapen, ook nooit gepiept in de nachten. Zo wil ik het ook doen. Heb Ollie liever niet in de slaapkamers. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 18 oktober 2022 Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 Wij hadden ook of grotere benches, of gewoon geen bench, maar alle honden waren snel zindelijk. Nu hoeft dat natuurlijk niets te betekenen, maar ik denk inderdaad dat als je vaak naar buiten gaat en het daar behoefte doen beloont, dat het dan snel gaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 18 oktober 2022 Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 13 uren geleden, Evee zei: Bench bij je bed wordt afgeraden Er stond geen bench bij ons bed. Die stond beneden in de kamer. De pup zat in een doos naast ons bed. Dat werd indertijd aangeraden. Zo hebben we het met drie honden - en met succes - gedaan. En de overgang naar de bench 's nachts inde kamer ging van een leien dakje. Die omgeving kende hij omdat hij er overdag al zat. Kijk, als het de eerste keer lukte, doe je het de tweede keer ook en als het weer goed gaat de derde keer weer. En een vierde keer zou ik het weer doen. Never change a winning team. Maar dat geldt dus voor onze situatie en kan voor een ander anders uitpakken. Ik kan alleen onze situatie uitleggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 18 oktober 2022 Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 4 uren geleden, mammafelina zei: Zo wil ik het ook doen. Heb Ollie liever niet in de slaapkamers. Nee ik wil dat ook niet. Yula komt helemaal niet boven, tenzij ze een douche nodig heeft, maar dat is tot nu toe niet nodig geweest, dus ze is nog nooit boven geweest. Heb haar 1 keer gewassen nadat ze in een rotte vis had liggen rollen en verschrikkelijk stonk, maar toen was het nog warm en kon het in de tuin. Gelukkig, want dat wil je ook liever niet in je badkamer, dan stinkt die naar warme rotte vis🤣. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bammyflurry Geplaatst: 18 oktober 2022 Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 Ha, ha, welkom in de hondenwereld! Zoveel baasjes, zoveel meningen! Ik ben geen voorstander van het opsluiten van jonge puppy's in kleine/verkleinde benches om ze zindelijk te krijgen/te voorkomen dat ze hun slaapplek vervuilen. Bedenk dat jonge hondjes fysiek nog niet in staat zijn om hun plasje lang op te houden. Waarom zou je ze, door ze klein op te sluiten, hier dan toe dwingen? Ik maak mij niet zo druk om een ongelukje, neem mijn 'verlies' en maak er geen punt van. We staan de eerste weken heel veel keren buiten en zo komen er al even zo vele plasjes/poepjes op de juiste plaats terecht. Mijn puppy's zijn steeds in enkele weken al goed zindelijk. Zelfs mijn Cairntje, terwijl de fokker ons waarschuwde dat het bij kleine hondjes vaak langer duurt dan bij de grotere. Wij zeggen altijd dat vooral het baasje zindelijk moet zijn... Wij nemen een puppy de eerste 2-3 weken 's nachts mee naar de slaapkamer (hoewel ik het ook oké vind om beneden bij de pup te slapen hoor). Na die tijd zijn ze vaak inmiddels al zo gewend in de woonkamer waar ze overdag ook al veel slaapjes doen, dat ze daarna op een gegeven moment ook 's nachts in de woonkamer blijven. Dat gaat heel natuurlijk en geleidelijk, op gevoel. De volwassen honden komen eigenlijk niet meer boven, inderdaad, tenzij ze in bad moeten of zo. Niet elke pup heeft standaard een bench nodig vind ik. En als ik al een bench gebruik, dan alleen met een rennetje er aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 18 oktober 2022 Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 Ik heb met kleine puppies zelf geen ervaring. Ons werd toen vanuit de stichting aangeraden om een bench te gebruiken, omdat het een veilig plekje zou zijn. Daar was Yula het niet mee eens, ze vindt het een rotding en haar veilige plekje is een hoekje van de bank. Bench heeft er 2 weken gestaan en sindsdien in de schuur. Prima, ik had er zelf ook wel weerstand tegen. Maar ik ken ook honden die het juist heel fijn vinden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.