Evee Geplaatst: 7 augustus Delen Geplaatst: 7 augustus Fijn dat het goed is gegaan. Hopelijk was het een fijne vakantie! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 7 augustus Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 4 uren geleden, Evee zei: Fijn dat het goed is gegaan. Hopelijk was het een fijne vakantie! Het was een super fijne vakantie! Nu nog lekker bijna 2 weken thuis. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 8 augustus Delen Geplaatst: 8 augustus Wat leuk! Fijne vakantie in eigen land😃 het weer wordt beter, zegt men😉 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 12 augustus Delen Geplaatst: 12 augustus Op 8-8-2023 om 09:28, bobbyonthefloor zei: het weer wordt beter, zegt men Dan kunnen we in plaats van de paraplu's de icepods weer uit de kast halen. 😉 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 6 september Auteur Delen Geplaatst: 6 september Hiep hiep hoera 🥳 Ollie 1 jaar 🎉 Bij een verjaardag horen natuurlijk cadeautjes 🎁🎁 - een hersen spelletje - een nieuwe riem - kauwbotjes - een lekker warme slaapzak En een verrassingsmaaltijd 🐟😋 Knuffelen in mijn nieuwe slaapzak ❤️ 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 6 september Delen Geplaatst: 6 september Gefeliciteerd! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 10 september Auteur Delen Geplaatst: 10 september Ik heb even jullie hulp nodig. Ollie is gisteren bij de dierenarts geweest voor zijn vaccinatie. Bij de gezondheidscontrole voorafgaand aan de prik bleek dat Ollie aanslag op zijn tanden heeft. Inmiddels heb ik begrepen dat Ollie nog erg jong is om hier last van te hebben en krijg ik van verschillende mensen het advies om over te stappen naar kvv. Een tijdje terug heb ik dit echter geprobeerd met Bibi en Barf menu. Bibi schijnt echter weer slecht van samenstelling te zijn en van Barf menu ging Ollie spugen. Ook vindt ik rauw vlees een stuk minder handig voor op vakantie of een weekend weg. Nu krijgt Ollie alweer een tijdje de Acana highest protein brokken met vis, deze eet hij goed en zijn ontlasting is ook prachtig. Alleen heeft hij nu dus weer aanslag op zijn tanden. Wat moet ik nu doen? Zijn er andere minder rigoureuze oplossingen voor dit probleem? Hoe houden de mensen waarvan de hond brokken krijgt het gebit schoon? Voor het geval een overstap toch beter is, zijn er mensen met ervaring met kvv? - welk merk raden jullie aan? - is dat compleet of niet? - zijn er kleine verpakkingen verkrijgbaar? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 september Delen Geplaatst: 10 september Wat krijgt ollie naast zijn brokken aan snacks / koekjes / aanvullend voedsel? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 10 september Auteur Delen Geplaatst: 10 september 5 minuten geleden, Evee zei: Wat krijgt ollie naast zijn brokken aan snacks / koekjes / aanvullend voedsel? Ollie krijgt naast zijn brokken nog 1x per dag een stoommaaltijd van Butternut. Qua extra’s regelmatig een stukje lamskophuid, runderkophuid, een chhurpi kauw staaf, of een kauwbot van Farmfood. Met de laatste 2 doet hij wel meerdere dagen, de eerste 2 heeft hij binnen 15 minuten op. Snoepjes krijgt hij alleen met trainen of op cursus en dat zijn dan meestal de kleine snoepjes van Boxby of de snoepjes van Edgard en Cooper. Beide soorten snoepjes knip ik nog een keer doormidden. Dagelijks krijgt hij een klein plakje kaas (zelf gesneden van zo’n blok) en af en toe een gekookt eitje. Als ik hem een kong of lickmat geef, gebeurt nog maar zelden dan doe ik daar Griekse yoghurt, geprakte banaan, gekookte wortel of sperziebonen, smeerworst of smeerkaas in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 12 september Auteur Delen Geplaatst: 12 september Niemand tips voor ons? @Evee of @Eefje misschien nog ideeën? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 12 september Delen Geplaatst: 12 september Oh sorry, vergeten er verder op te reageren. Het klinkt niet echt gek wat je geeft. Ik moet zeggen dat ik niet het idee heb dat alle "denta" zooi nou echt veel doet voor het gebit. Volgens mij zijn sommige hondjes er toch wel gevoeliger voor. Wij geven carnibest (kvv, diepvries). Dat bevalt wel goed. Qila is één keer voor een gebitsbehandeling gemoeten, toen ze 7 jaar was. Dat is de enige keer geweest dat we dat hebben laten doen, en dat was in combinatie met het verwijderen van een paar wratjes (eentje irriteerde precies bij haar oog). Is het een optie om zelf tandjes te "poetsen"? Ik probeer dat altijd aan te leren, maar moet toegeven dat het niet echt lekker gaat 😂 ik doe het af en toe en gebruik een hydrofiel washandje en dan met wat water, en over de tandjes wrijven. Ik doe het overigens niet structureel / vaak genoeg, dat vind ik te veel gedoe haha. Je kan het ze natuurlijk wel in een routine aanleren, het schijnt wel te helpen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 12 september Delen Geplaatst: 12 september Ik heb je verhaal wel gelezen, waarbij ik me afvraag, hoe de mensen die kvv voorstellen tegenover brokken staan. Het is voor mijn gevoel meer, brokken zijn niet natuurlijk en je moet gewoon zo natuurlijk mogelijk voeren, want wolven hebben ook geen tandplak, dus brokken geven tandplak 😉 Kleurstoffen zijn inmiddels al verboden en volgens mij geef je geen graanbrok, toch? Gezien de gevoeligheid van zijn buikje zou ik juist tandenpoetsen overwegen en niet lopen rotzooien met voeding, met alle gevolgen van dien. Nu gaat het verder goed met hem. Straks heb je weer een hond die de hele tijd moet spugen enzo. Van belang is dat de tanden op de een of andere manier schoon worden, kennelijk lukt dat niet goed genoeg met de knaagopties die hij heeft. Ik zou hem dus voor nu helpen met het schoon houden en misschien eens kijken of je een voedingsdeskundige kunt raadplegen. Want als hij van barf al gaat kotsen, wat moet je dan met kvv? Ik zou zou voor nu echt even helpen en kijken waar je nog kunt verbeteren, maar als hij er niet tegen kan, dan houdt het toch op? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 12 september Auteur Delen Geplaatst: 12 september @Evee en @Kolino bedankt voor jullie reacties. Al die “speciale” denta dingen koop ik eigenlijk nooit meer. Ollie heeft ze binnen no time op en ik ben absoluut niet overtuigd van hun werking. Op internet heb ik gelezen dat gedroogde oren met haar wel goed zouden werken, dus dat kan ik een keer proberen te geven. Wat betreft de kvv. Ik vindt het eerlijk gezegd gewoon een hoop gedoe en niet praktisch voor als we een weekend weg of op vakantie gaan. Daarom ben ik zo blij dat hij de huidige brokken goed eet en het er goed op doet. Ik heb gisteren toevallig een soort gel gekocht (advies gevraagd in dierenwinkel) die ik op zijn tandjes moet smeren. Hij mag dan een half uur daarna niet eten en drinken. Tandenborstel heb ik ook, maar die is eigenlijk aan vervanging toe. Ga voor nu het tandenpoetsen maar weer consequent oppakken en over een paar maanden kijken of het voldoende werkt. Als blijkt dat het voor Ollie’s gezondheid beter is moet ik me er overheen zetten en gewoon kvv gaan voeren. Een voedingsdeskundige zit hier helaas niet in de buurt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 12 september Delen Geplaatst: 12 september 59 minuten geleden, mammafelina zei: Ga voor nu het tandenpoetsen Deden wij met onze herder ook. Om de paar dagen poetsen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 16 september Delen Geplaatst: 16 september Ik denk niet dat het per se aan brokken ligt, meer dat Ollie er inderdaad gevoelig voor is. Yula krijgt ook brokken, dagelijks een stuk runder of lamskophuid of een runderoor en die heeft nergens last van. Spike ook hele leven geen last van gehad, tot ze een jaar of 16 was en niet meer zo te porren voor kluiven. Voedingsdeskundige zou je wellicht ook online kunnen raadplegen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 17 september Auteur Delen Geplaatst: 17 september 13 uren geleden, Eefje zei: Ik denk niet dat het per se aan brokken ligt, meer dat Ollie er inderdaad gevoelig voor is. Dit lijkt mij ook waarschijnlijker want anders zouden alle brok etende honden iets met hun gebit hebben. 13 uren geleden, Eefje zei: Voedingsdeskundige zou je wellicht ook online kunnen raadplegen. Stom dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb. Als ik vanmiddag uit werk kom ga ik gelijk even zoeken. ik merk gewoon dat het tandenpoetsen er hier nog weleens bij inschiet. Ollie is natuurlijk pas net 1. Nu vallen de “problemen” nog mee, maar ik wil hem en mezelf gewoon de ellende van een slecht gebit besparen. Als ik dmv voeding kan zorgen dat het minder wordt is dat misschien uiteraard onder begeleiding het overwegen waard. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 2 november Auteur Delen Geplaatst: 2 november De honden slaapzak van Dierenoppas Amersfoort is een groot succes voor mijn kleine koukleumpje ❤️ 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.