mammafelina Geplaatst: 12 maart Auteur Delen Geplaatst: 12 maart Ollie een half jaartje oud 🥳🥳 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 12 maart Delen Geplaatst: 12 maart Gefeliciteerd! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 12 maart Delen Geplaatst: 12 maart Leuke foto's. Gefeliciteerd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 12 maart Delen Geplaatst: 12 maart Gefeliciteerd! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 24 maart Auteur Delen Geplaatst: 24 maart Ik ben zo onwijs super trots op Ollie 😊 Het alleen thuis blijven gaat super goed ❤️ In de begin periode toen het zo lastig ging met de bench en alles was ik echt bang dat het nooit zou lukken 😧 maar sinds we de bench vervangen hebben voor een ren ging het echt met mega grote stappen vooruit. De kong heeft Ollie ook heel goed door wat moeilijke momentjes heen geholpen. Blij dat ik deze dankzij jullie tips gekocht heb 😀 Vanmiddag heb ik een Lickmat toegevoegd aan onze honden collectie en vanavond mocht Ollie hem gelijk uitproberen omdat wij uit eten gingen. Ook dit is weer een top item gebleken 👍🏻 totaal geen stress bij Ollie toen wij weggingen. Vanmiddag ook lekker gespeeld op het hondenveldje 🥰 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 24 maart Auteur Delen Geplaatst: 24 maart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 25 maart Auteur Delen Geplaatst: 25 maart Ik zit nog eens te kijken naar brokken voor Ollie. Het valt me hierbij op dat er in de meeste brokken maar een laag percentage vlees zit. Ik heb nu gekeken naar Eukanuba, Acana en E&C. De E&C springt er dan echt wel ver bovenuit met het percentage vlees. De andere 2 vindt ik erg laag. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 25 maart Auteur Delen Geplaatst: 25 maart Ik heb voor nu een proefpakket besteld van Renske. Wel die voor een volwassen hond want in de puppy variant zit natuurlijk kip. Ik snap eigenlijk niet waarom er zo weinig puppy brokken zijn zonder kip. Het schijnt best vaak voor te komen dat een pup allergisch is voor kip. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 25 maart Delen Geplaatst: 25 maart Doet hij netjes dat apporteren! 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 13 april Auteur Delen Geplaatst: 13 april Weer even tijd voor een update en natuurlijk foto spam ☺️ Het gaat super goed met Ollie. We zijn druk bezig het overmatig blaffen af te leren en dat gaat boven verwachting goed. Daarnaast zijn we begonnen met clicker training om hem wat basis vaardigheden als een aandachts oefening en hier komen te leren, ook dit pikt hij super goed op. Na een zoektocht van 6 maanden eindelijk brokken gevonden die Ollie goed wil eten en die ik qua voedingsstoffen en samenstelling ook goed vindt. Hij krijgt nu 2x per dag brokken en 1x butternut voer. Hij heeft nu alleen een dubbele hoektand links boven. Eind mei moeten we weer voor controle en als de melktand er dan nog niet uit is moet hij getrokken worden. 8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 14 april Delen Geplaatst: 14 april Altijd leuk Ollie spam. Wat weer een schattige, mooie, lieve foto's. En fijn dat het zo goed gaat. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 14 april Delen Geplaatst: 14 april Ik zou mijn kind niet in die kleding naar buiten laten gaan op die leeftijd 🤭🤭 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 14 april Delen Geplaatst: 14 april ‘Doggy style’ 🤣🤭 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 14 april Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2 uren geleden, Pablo&Lola zei: ‘Doggy style’ 🤣🤭 Kwam hem toevallig tegen bij de So low en kon hem echt niet laten liggen 😅 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 14 april Delen Geplaatst: 14 april 2 uren geleden, mammafelina zei: Kwam hem toevallig tegen bij de So low en kon hem echt niet laten liggen 😅 Je bent je bewust van de double entendre, toch? Anders vind ik het helemaal hilarisch. 😆 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 15 april Auteur Delen Geplaatst: 15 april Op 14-4-2023 om 17:22, Pablo&Lola zei: Je bent je bewust van de double entendre, toch? Anders vind ik het helemaal hilarisch. 😆 Natuurlijk! 😂 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 28 april Auteur Delen Geplaatst: 28 april Iemand toevallig ervaring met de online cursussen van stressless dogs? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 29 april Delen Geplaatst: 29 april Ja ik. Welke zou je willen doen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 29 april Auteur Delen Geplaatst: 29 april 1 uur geleden, Eefje zei: Ja ik. Welke zou je willen doen? De nieuwe over het blaffen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 29 april Delen Geplaatst: 29 april 34 minuten geleden, mammafelina zei: De nieuwe over het blaffen. Die heb ik niet gedaan en ik kan hem niet vinden, gaat het over blaffen tijdens het wandelen, of in het algemeen? Ze werkt op dezelfde manier als Aniek Wendt, Lisse van der Groep en ook mijn prive trainster Rianne van Fides hondentraining. Ik vond de online trainingen van Amee wel interessant, zij is ook prettig om naar te kijken en luisteren, niet onbelangrijk, ik trek het niet als ik iemand irritant vind. Datzelfde geldt ook voor de andere dames, allemaal leuke, vlotte vrouwen. Rianne heeft mij erg geholpen, zij heeft ook een online cursus en voor haar sta ik absoluut in. Ik begin vanmiddag weer met een training bij haar, workshop samen wandelen, met 2 andere honden, spannend! Maar in principe maakt het niet zo heel veel uit bij wie van die trainers je een online cursus doet. Ze werken allemaal met bat 2.0 als uitgangspunt. Dat is ook een interessant boek om te bestellen. Maar niks is beter dan persoonlijke begeleiding van iemand die je hond daadwerkelijk ziet en leert kennen. Afhankelijk van hoe groot je issue is. Ik heb met online trainingen vooral kennis voor mezelf vergaard, Yula goed leren lezen en een basis aan inzicht. De echte stappen hebben we gemaakt met prive training als uitgangspunt en die aangepast aan wat we inmiddels weten wat werkt voor Yula en wat niet. Alleen de verlatingsangst hebben we echt met een online training helemaal beslecht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 29 april Delen Geplaatst: 29 april Gevonden denk ik, deze toch? https://stresslessdogs.nl/blafcursus/ Ik weet 1 ding, en dat is dat positieve methoden ons niet hebben geholpen met dit type geblaf. Dat werd bij ons alleen maar erger daarmee en was binnen no time afgelopen met correcties. Zonder pijn te doen uiteraard. Wat dat betreft vraag ik me weleens af wat dan diervriendelijk is. Snel en duidelijk en dan heel snel minder stress, of 'diervriendelijk' en vaag, waardoor er veel langer sprake is van stress. Maar elke hond is anders, 25 euro is niet veel geld, je hebt daarmee wel een goede basis aan kennis en baat het niet dan schaadt het ook niet. Ik heb wel veel gehad aan de cursus impulsbeheersing. Volgens mij is die ook van haar. Edit: oh nee, die is van Lisse. Daarmee heb ik het blaffen naar de bel eindelijk goed onder controle gekregen. Ik vind Lisse erg concreet in de manier en frequentie waarop je moet trainen. Gewoon: doe dit, zo vaak, op deze manier. Deurbel was bij ons wel zon trigger dat ik het geluid op mijn telefoon heb opgenomen en zo zacht ben begonnen dat ik hem zelf bijna niet hoorde. Maar het werkte wel. Nu gaat ze naar haar mand als de bel gaat en geeft hooguit 1 of 2 blafjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 29 april Auteur Delen Geplaatst: 29 april Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ga de andere trainers die je noemt ook even googelen. Ik wil de cursus doen om inzicht te krijgen in het gedrag van Ollie. Waarom doet hij bepaalde dingen op bepaalde momenten? Eigenlijk meer om een soort achtergrond informatie te krijgen. Vanuit daar kan ik dan kijken of ik bepaald gedrag kan ombuigen. Ollie blaft overigens al minder dan een paar weken geleden, alleen de deurbel blijft een enorme trigger. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 29 april Delen Geplaatst: 29 april Voor die deurbel zou ik echt die training van Lisse aanraden! Ik heb er wel een lange adem mee gehad, maar het is gelukt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 29 april Delen Geplaatst: 29 april Overigens is een bel ook gewoon spannend. Het kondigt altijd onrust aan. Voor Yula helpt het dat ze een taak heeft als de bel gaat: wachten op haar plaats en als ze daar blijft krijgt ze wat lekkers als ik terugkom. Bezoek vraagt weer extra begeleiding, maar dat maakt het voor haar ook voorspelbaar: komt er iemand binnen of is het gewoon een bezorger die weer weggaat. Die voorspelbaarheid haalt de angel eruit. Datzelfde gold voor verlatingsangst. Andere routines inslijten zodat het voorspelbaar wordt. Ik vind Lisse en Rianne daar heel goed in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 29 april Auteur Delen Geplaatst: 29 april De cursussen van Lisse klinken goed. De cursus ontspannen wandelen met je hond lijkt me ook fijn voor mij en Ollie. En dan die over de prikkels. Wat zou de beste volgorde zijn denk je? Of zou het niet uitmaken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.