mammafelina Geplaatst: 14 januari Auteur Delen Geplaatst: 14 januari Gisteren moest Ollie weer eventjes alleen thuis blijven. Nu was ik degene die hem in de ren moest doen en hem moest achterlaten. Ondanks de positieve ervaring van de kinderen van de dag ervoor vond ik het toch spannend, Ollie is enorm op mij gericht namelijk. Net zoals de kinderen een dag eerder heb ik Ollie nu ook mijn pyjama gegeven en een gevulde puppy kong. Vervolgens heb ik in de gang mijn schoenen en jas aangetrokken en ben weg gegaan. Ollie keek even op bij het horen van de voordeur, maar ging zonder ook maar een kik te geven geconcentreerd met zijn kong aan de gang 🥰 Ik weet niet waar deze omslag ineens vandaan komt, maar ik ben er wel super blij mee. De kong is echt een geweldig ding 🤩 ik vul hem alleen nog met brokjes, een paar kleine snoepjes en maak hem dicht met wat natvoer omdat ik Ollie nog niet teveel ander eten wil geven, maar hij is er gek op. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 16 januari Auteur Delen Geplaatst: 16 januari Eindelijk is Ollie groot genoeg voor het y tuigje van dierenoppas Amersfoort in maat xxs. Dit tuigje hoeft niet meer over zijn hoofd. Vooral het over het hoofd uittrekken van het huidige tuigje vindt hij erg vervelend. Aantrekken gaat overigens wel goed. Vandaag dus gelijk een nieuw tuigje besteld 😊 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 16 januari Delen Geplaatst: 16 januari Kleintjes worden groot!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 17 januari Delen Geplaatst: 17 januari XXS? ik denk dat namu daar met 2 of 3 weken leeftijd al niet meer in paste 😄 Hoe groot is hij nu dan, kun je dat vergelijken met een object of iets? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 17 januari Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 19 minuten geleden, Evee zei: XXS? ik denk dat namu daar met 2 of 3 weken leeftijd al niet meer in paste 😄 Hoe groot is hij nu dan, kun je dat vergelijken met een object of iets? 😂😂😂 Hij is nu van kop tot het puntje van zijn staart zo’n 40 cm lang met een borstomvang van 33 cm en hij woog vorige week 2,7 kilo. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 17 januari Delen Geplaatst: 17 januari 2 uren geleden, mammafelina zei: woog vorige week 2,7 kilo Dan heeft hij nog lange na niet het gewicht van een Vlaamse reus! De helft ongeveer. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 25 januari Auteur Delen Geplaatst: 25 januari Ollie heeft net zijn eerste beetje van een maaltijd uit de butternut box op. Natuurlijk nog wel gemengd met zijn huidige brokjes zodat hij langzaam kan wennen. Persoonlijk vindt ik dit er veel aantrekkelijker uitzien en lekkerder ruiken dan de stoommaaltijden van Renske. Ollie vond het denk ik ook lekker want hij heeft zijn hele bakje schoon leeg gegeten 😂 Combi butternut zalm maaltijd/eigen brokjes: Leeg!!!! Het was lekker 😋 Ik weeg nu 3 kilo 😀 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 25 januari Delen Geplaatst: 25 januari 1 uur terug, mammafelina zei: Ik weeg nu 3 kilo 😀 Die oren! Teveel tussen de konijntjes gezeten? 😂🥰 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 25 januari Auteur Delen Geplaatst: 25 januari (aangepast) Die oortjes heeft hij echt van zijn mamma ❤️ dit is mamma: mamma en stief pappa: Mamma, stief pappa en zusje 25 januari aangepast door mammafelina 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 28 januari Auteur Delen Geplaatst: 28 januari Vandaag inmiddels de vierde dag met voer van Butternut. Ik zou willen dat ik hier eerder mee begonnen was. Ollie vindt tot nu toe elke maaltijd een feestje en zijn ontlasting is nog nooit zo mooi/goed geweest. Ik ben zelfs gestopt met de probiotica die ik sinds een tijdje gaf. De maaltijden zijn netjes verpakt, worden geïsoleerd bezorgd zodat ze goed koud blijven en nemen niet veel plaats in, in de vriezer. Kortom een blije hond en blije baasjes ❤️ 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 30 januari Delen Geplaatst: 30 januari Is de moeder ook een kruising? Heeft wat weg van een West Highland White Terrier, maar ook van een Maltezer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 30 januari Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 52 minuten geleden, Deeskuh88 zei: Is de moeder ook een kruising? Heeft wat weg van een West Highland White Terrier, maar ook van een Maltezer. Ik heb het weer eens een keer verkeerd om gezegd 🤭 Vader is Shih Tzu en moeder is kruising Maltezer leeuwtje en chihuahua. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 30 januari Delen Geplaatst: 30 januari 1 uur terug, mammafelina zei: 2 uren geleden, Deeskuh88 zei: Is de moeder ook een kruising? Heeft wat weg van een West Highland White Terrier, maar ook van een Maltezer. Ik heb het weer eens een keer verkeerd om gezegd 🤭 Vader is Shih Tzu en moeder is kruising Maltezer leeuwtje en chihuahua. Ik heb me daar eens mee bezig gehouden. Het kan zijn dat zowel Deeskuh88 en Mammafelina gelijk hebben. De ouders hebben ook weer ouders gehad en die ook weer etc. Ik weet van een Belgische herder: Groenendaeler, dat na tien generaties er ineens een Tervuerense geboren werd. Ze zijn het toen uit gaan zoeken en inderdaad zoveel generaties terug was er een Groenendaeler gekruist met een Tervuerense. Zo weet ik van mensen waar ineens een teckel tussen het nest vuilnisbakjes zat. Dus zal in het verleden een teckel in de voorouders gezeten hebben. En hij leek echt op een rasechte teckel. Daarom is stamboom zo mooi omdat je dat uit kunt zoeken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 31 januari Auteur Delen Geplaatst: 31 januari Stamboom is leuk, maar eerlijk gezegd boeit het me niet zoveel welk ras Ollie precies is. Hij is leuk, lief, soms een beetje overmoedig, een tikkeltje waaks, lekker speels en gelukkig gezond ❤️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 31 januari Delen Geplaatst: 31 januari Helemaal met je eens @mammafelina. Ik vind ras ook ook niet erg interessant. Ik ben juist dol op de echte onherleidbare bastaardjes. Ik zie in Yula qua uiterlijk en karakter dingen terug van teckel, labrador en terriër. Het is een fel waaks ding, met jachtinstinct op kleine diertjes, dol op graven, maar ook op zwemmen en apporteren. Opgewonden, alert en blafferig beestje buitenshuis, enorm lief braaf knuffelding in huis, slim en wil graag luisteren, lukt alleen niet altijd 😁. Gewoon een jonge hond met eigenschappen die zoveel honden hebben, welk ras dan ook. Je kunt het laten testen, kost iets van 150 euro. Voor 50 had ik het wel lollig gevonden, maar 150 om iets te testen waar ik toch niks aan heb vind ik teveel. Komt waarschijnlijk toch uit dat ze een kruising is van 10+ rassen, zoals al die Roemeentjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 31 januari Delen Geplaatst: 31 januari Mij boeit het ook niet, daar niet van. Maar was nieuwsgierig omdat de betreffende hond iets van het ras weg had, vandaar. Kan dat het er toch ergens in zit, kan ook zomaar zijn van niet. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 31 januari Delen Geplaatst: 31 januari 4 uren geleden, Deeskuh88 zei: betreffende hond iets van het ras weg had Ik zag dat ook! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 6 februari Auteur Delen Geplaatst: 6 februari Hier worden er volop plannen gemaakt voor de zomervakantie ☀️ Het allerliefste nemen we Ollie mee, dus we zijn nu aan het kijken wat er mogelijk is in Polen. Ollie vindt auto rijden leuk, dus daar verwacht ik geen problemen. We stoppen altijd zo’n elke 3 uur om even onze benen te strekken, voor een sanitaire stop en/of om wat te eten en te drinken. In de delen van Duitsland waar wij doorheen rijden is een muilkorf niet verplicht, wel geld er een aanlijn plicht op de parkeerplaatsen waar wij meestal stoppen, maar dat lijkt me ook niet meer dan logisch. Zijn er behalve dat Ollie natuurlijk ingeënt moet worden tegen Rabiës nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden? Vanzelfsprekend neem ik zijn eigen voer mee (de butternut in een koelbox), natuurlijk voldoende drinkwater, zijn speeltjes, vertrouwde snacks en zijn mandje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 6 februari Delen Geplaatst: 6 februari Goede parasietenbestrijding voor de hond. Let bijvoorbeeld ook even op hartworm, dat hebben we hier eigenlijk niet, Duitsland volgens mij ook nauwelijks, maar polen weet ik niet. Zorg ook voor een goede tekentang. Als je nog naar de dierenarts gaat voor vaccinaties kunnen ze je wat betreft specifieke parasieten en risico's in bepaalde regio's wel in adviseren, dat is tenminste bij mijn dierenarts wel zo, die heeft gewoon een kaartje waarbij ze per land direct kan zien wat is aangeraden daarvoor. In veel landen moet je verplicht wel een muilkorf bij hebben, ik heb er ook standaard één in de auto. Nooit gebruikt overigens. Controleer ook de regels over hoe je hond in de auto vast moet zitten, ook voor de landen waar je doorheen rijd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 6 februari Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 25 minuten geleden, Evee zei: Goede parasietenbestrijding voor de hond. Let bijvoorbeeld ook even op hartworm, dat hebben we hier eigenlijk niet, Duitsland volgens mij ook nauwelijks, maar polen weet ik niet. Zorg ook voor een goede tekentang. Als je nog naar de dierenarts gaat voor vaccinaties kunnen ze je wat betreft specifieke parasieten en risico's in bepaalde regio's wel in adviseren, dat is tenminste bij mijn dierenarts wel zo, die heeft gewoon een kaartje waarbij ze per land direct kan zien wat is aangeraden daarvoor. In veel landen moet je verplicht wel een muilkorf bij hebben, ik heb er ook standaard één in de auto. Nooit gebruikt overigens. Controleer ook de regels over hoe je hond in de auto vast moet zitten, ook voor de landen waar je doorheen rijd. Thanks. Ik zal de dierenarts vragen of hij info heeft over welke parasieten er voorkomen in Duitsland, Polen en Tsjechië (de landen waar we doorheen moeten/ naartoe gaan). De regels met betrekking tot de muilkorf en het vervoer zal ik even goed uitzoeken. Bij twijfel over een muilkorf schaf ik er gewoon 1 aan. Beter mee verlegen dan om verlegen zeg ik altijd maar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 6 februari Delen Geplaatst: 6 februari Nog een tip: Laat de dierenarts de chip nog een keer goed controleren, en controleer zelf even of die wel goed geregistreerd is op jullie naam. Ik had voor Qila alles goed opgestuurd, en checkte toen een jaar later de chip gegevens en toen bleek dat niet goed geregistreerd te zijn. Toen dus nogmaals moeten doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 6 februari Auteur Delen Geplaatst: 6 februari Van wat ik tot nu toe heb kunnen vinden gelden in Polen en Tsjechië geen regels voor het vervoeren van je hond, behalve dat hij niet op de voorstoel mag. In Duitsland moet hij veilig vast zitten en de bestuurder niet kunnen hinderen. Hij mag daar wel gewoon op de achterbank in een veiligheidstuig met autogordel. Verder gelden overal de regels van het gechipt zijn, de rabiës vaccinatie en het Europese dierenpaspoort. De regels voor een muilkorf in Duitsland wisselen per deelstaat, dus wat mij betreft is zo’n ding gewoon handig om in de auto te hebben. In Polen en Tsjechië zijn er geen regels voor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 6 februari Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 17 minuten geleden, Evee zei: Nog een tip: Laat de dierenarts de chip nog een keer goed controleren, en controleer zelf even of die wel goed geregistreerd is op jullie naam. Ik had voor Qila alles goed opgestuurd, en checkte toen een jaar later de chip gegevens en toen bleek dat niet goed geregistreerd te zijn. Toen dus nogmaals moeten doen. Dit heeft de dierenarts toevallig de laatste keer gedaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 6 februari Delen Geplaatst: 6 februari 1 uur terug, mammafelina zei: De regels voor een muilkorf in Duitsland wisselen per deelstaat, dus wat mij betreft is zo’n ding gewoon handig om in de auto te hebben. Oefen er wel ver van te voren mee! Onze hond moest er in Portugal volgens mij ook één om voor in het ov. Daar zijn we thuis al mee gestart in hele kleine stapjes om hem eraan te wennen. Snuffelen is eerst al een beloning, daarna neusje erin een beloning etc. Net zolang tot hij het een halfuur zonder problemen en zonder het vervelend te vinden om kon houden. Als je op vakantie bent en je moet het noodgedwongen gebruiken, dan wil je niet dat het een eerste verschikkelijk ervaring wordt. Dan krijg je zo'n ding nooit meer over z'n neus.. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 6 februari Delen Geplaatst: 6 februari 1 minuut geleden, Miekmoek zei: Oefen er wel ver van te voren mee! Onze hond moest er in Portugal volgens mij ook één om voor in het ov. Daar zijn we thuis al mee gestart in hele kleine stapjes om hem eraan te wennen. Snuffelen is eerst al een beloning, daarna neusje erin een beloning etc. Net zolang tot hij het een halfuur zonder problemen en zonder het vervelend te vinden om kon houden. Als je op vakantie bent en je moet het noodgedwongen gebruiken, dan wil je niet dat het een eerste verschikkelijk ervaring wordt. Dan krijg je zo'n ding nooit meer over z'n neus.. Dit heb ik als pup al een aantal keer met Namu gedaan, omdat het bij onze andere honden voor bij de dierenarts heel handig is geweest. Als je met spoed met een hond met pijn bij een dierenarts staat en de dierenarts moet nog wat wiebelen, wroeten en knijpen waar het pijn doet, zijn ze echt zo lief en braaf niet meer. Dan is het toch fijn dat je gewoon een muilkorfje op kan doen zonder dat dat extra stress geeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.