Ga naar inhoud

Puppy Ollie

mammafelina

Aanbevolen berichten

6 uren geleden, Eefje zei:

Ah ja heel sneu 😭. Doet hij dat altijd, of alleen als hij alleen is? Er zijn veel honden die in de nacht prima in een dichte bench slapen, maar als ze alleen thuis zijn kan het verlatingsangst triggeren. Een van de eerste tips bij verlatingsangst is: niet in de bench doen. Ik vind het zelf ook niks. Ik weet dat er veel honden zijn die er baat bij hebben, maar ik heb het geprobeerd aan te leren, maar hem direct bij de eerste paniekaanval naar de schuur verbannen. Dit kan de bedoeling niet zijn. Een flinke ren zal vast schelen!

Hij doet het ook als ik thuis ben. Als ik in het zicht ben is het minder intens, maar wel aanwezig. 
Die van mij gaat ook weg, naar zolder of zo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, To van de Veluwe zei:

En oefenen met het deurtje open als je thuis bent en er zijn kleedje en speeltje in legt? Zodat hij het beschouwt als een veilig plekje en zich niet opgesloten voelt?

Hij staat de hele tijd open en zijn kleedje ligt er in. Speeltjes sleept hij er gewoon uit 😂

Hij krijgt zijn eten ook in de bench met de deur open, dat gaat goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Namu slaapt 's nachts in de bench, kan in de bus in de bench, maar in huis overdag vind ze het helemaal niets.

We trainen het alleen zijn overdag nu dus los in huis. Wat met Namu wel een risico is, omdat ze zo een sloper is. Maar ik volg dus dezelfde cursus als eefje, en dat is inderdaad het advies; laat het idee van in de bench moeten zitten los, dat werkt niet voor de meeste honden. Als ze ergens oncomfortabel mee zijn, is het laatste wat ze willen opgesloten zijn in een kleine ruimte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt als onze vorige hond, we hadden van alles geprobeerd om hem te laten wennen aan de bench. Allemaal leuke dingen in de bench in hem de bench te laten associëren met leuk, maar niets werkte. Alle speeltjes en kleedjes werden vakkundig en consistent uit de bench getrokken. Wij hebben de bench ook weg gedaan. Geen reden voor in de plaats, hij kon gewoon los. Haalde nauwelijks kattekwaad uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Evee zei:

Namu slaapt 's nachts in de bench, kan in de bus in de bench, maar in huis overdag vind ze het helemaal niets.

We trainen het alleen zijn overdag nu dus los in huis. Wat met Namu wel een risico is, omdat ze zo een sloper is. Maar ik volg dus dezelfde cursus als eefje, en dat is inderdaad het advies; laat het idee van in de bench moeten zitten los, dat werkt niet voor de meeste honden. Als ze ergens oncomfortabel mee zijn, is het laatste wat ze willen opgesloten zijn in een kleine ruimte. 

Ollie slaap s’nachts in een zelfgemaakte mand op poten naast ons bed. Wat goed om te lezen dat er meer honden zijn die moeite hebben met de bench! Ik hoor alleen maar de positieve verhalen en krijg van iedereen te horen dat ik moet doorzetten omdat Ollie moet leren dat ik de baas ben. Ik schijn te lief voor hem te zijn.

Maar ik kan het simpelweg niet opbrengen om hem dat elke keer aan te doen, het voelt gewoon echt niet goed!

• Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen die zegt dat hij moet leren dat jij de baas bent moet je sowieso nooit serieus nemen. Als een heuse cipier een flinke tik tegen de tralies met je gummiknuppel en 'bek houwe' roepen 👍. Dát zal m leren! 

Ik begrijp werkelijk niks van mensen die zo denken. Ik hoop maar dat die zelf geen honden hebben.

Je moet het hem ook echt niet meer aandoen. Hij leert er werkelijk niks van, want een hond in paniek kan helemaal niet leren op dat moment. Het enige dat je wel kunt aanleren is hulpeloosheid. Dat hij op gegeven moment maar stopt, omdat hij merkt dat je hem toch niet helpt als hij om hulp roept. Dat is toch super triest 😭. Ik begrijp niet waarom mensen toch vinden dat een hond koste wat kost in een bench zou moeten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Eefje zei:

Iedereen die zegt dat hij moet leren dat jij de baas bent moet je sowieso nooit serieus nemen. Als een heuse cipier een flinke tik tegen de tralies met je gummiknuppel en 'bek houwe' roepen 👍. Dát zal m leren! 

Ik begrijp werkelijk niks van mensen die zo denken. Ik hoop maar dat die zelf geen honden hebben.

Je moet het hem ook echt niet meer aandoen. Hij leert er werkelijk niks van, want een hond in paniek kan helemaal niet leren op dat moment. Het enige dat je wel kunt aanleren is hulpeloosheid. Dat hij op gegeven moment maar stopt, omdat hij merkt dat je hem toch niet helpt als hij om hulp roept. Dat is toch super triest 😭. Ik begrijp niet waarom mensen toch vinden dat een hond koste wat kost in een bench zou moeten. 

Een aantal van deze mensen heeft zeker zelf wel 1 of meerdere honden.

Mijn hart is in duizend stukjes gebroken toen ik de angst en paniek bij Ollie zag en hoorde, dit kan ik hem gewoon simpelweg niet meer aan doen. Ik wilde een pup, hij kon er niet voor kiezen en ik wil en kan hem niet op die manier “opvoeden” ook al doe ik het dan in de ogen van heel veel mensen fout. Het is mijn hond, mijn huis en mijn leven. Ik sta open voor advies, maar dit soort dingen staan voor mij gelijk aan mishandeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dat ook niet hoor. Een hond is geen slaaf of onderdaan, maar onderdeel van ons gezin, ons team. Als zij aangeeft dat iets niet ok is, dan ga ik dat niet aan haar opdringen, het niet forceren. Honden communicatie is lastig, maar vaak kunnen ze die grenzen prima aangeven. Die accepteer ik dan ook, al is dat niet altijd praktisch. Zoeken naar een andere optie dan. Misschien dat een rennetje prima werkt voor Ollie. En zo niet, misschien kan hij dan ook gewoon los in huis. Het is geen sloper toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Evee zei:

s het laatste wat ze willen opgesloten zijn in een kleine ruimte. 

Wat ik vreselijk vind, is achterin een tweedeursauto zitten. (ik probeer dat te vermijden) Vreselijk. Zo zal een hond in een bench zich misschien ook voelen.

Bij de buren gaat de hond (5 jaar) wel in de bench 's nachts. Ook overdag als ze zelf eten om bedelen te voorkomen. Daar geeft het geen problemen. Als  ik die hond voor de buren uitlaat en het heeft geregend doe ik hem ook in de bench. Indertijd met onze hond gaf een bench ook nooit problemen. Maar toen het kapot maken van spullen voorbij was, hebben we de bench opgeruimd. Omdat een herder dicht bij zijn baas wil zijn, lag hij altijd onderaan de trap. Hij mocht in de kamer maar deed dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even delen hoe super trots ik op mijn ventje ben 🥰

Toen wij vanavond zaten te eten is Ollie zelf zijn ren ingelopen en daar in zijn mandje gaan liggen om te slapen 😴

Dit is in 8 weken tijd de eerste keer dat hij helemaal zelf zijn eigen plekje opzoekt en lekker gaat liggen slapen ❤️

Zou hij zich dan echt prettiger voelen in de ren dan in de bench?

30455213-CD88-45EC-932C-D960F75BB3E2.jpeg.8c4f2c80d0db563dd2aaf4df3f27531b.jpeg

aangepast door mammafelina
Foto toevoegen
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, mammafelina zei:

Even delen hoe super trots ik op mijn ventje ben 🥰

Toen wij vanavond zaten te eten is Ollie zelf zijn ren ingelopen en daar in zijn mandje gaan liggen om te slapen 😴

Dit is in 8 weken tijd de eerste keer dat hij helemaal zelf zijn eigen plekje opzoekt en lekker gaat liggen slapen ❤️

Zou hij zich dan echt prettiger voelen in de ren dan in de bench?

30455213-CD88-45EC-932C-D960F75BB3E2.jpeg.8c4f2c80d0db563dd2aaf4df3f27531b.jpeg

Wat fijn voor iedereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ren aanschaffen voor Ollie is één van de beste dingen die ik gedaan heb 😊

Hij ziet het helemaal als zijn eigen plek, gaat er liggen slapen, spelen en krijgt er zijn eten en drinken. Tot 9 januari is er altijd iemand thuis en daarna moet hij echt weer een paar keer per week alleen blijven. Ik ben blij dat hij zich in elk geval op z’n gemak voelt in de ren.

Na oud en nieuw gaan we oefenen met het alleen zijn.

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Zo super trots op mijn kleine kanjer!

Vandaag moest hij weer alleen blijven, best spannend.

Mijn pyjama in zijn mandje gelegd omdat hij erg aan mij gehecht is, de radio aangezet en bij het weg gaan een gevulde kong gegeven.

Ollie heeft geen kik gegeven, ging lekker met zijn kong spelen en is daarna in zijn mandje bovenop mijn pyjama in slaap gevallen ❤️

Op de camera zag ik dat hij tussendoor af en toe wakker is geweest en lekker zat te spelen om vervolgens weer te gaan slapen 😴 

Uiteindelijk is hij van kwart voor 9 tot 13 uur alleen geweest zonder problemen. 
Hopelijk gaat het de volgende keer ook weer zo goed 😊 

Hier een screenshot van de camera vanmorgen:

1777F1E6-38F8-46B1-9607-0A487393ED83.png

aangepast door mammafelina
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .