Ga naar inhoud

Puppy Ollie

mammafelina
 Delen

Aanbevolen berichten

Ollie is ziek ☹️

Hij is in de nacht van donderdag op vrijdag begonnen met braken. Gisteren ook na het eten van een paar brokjes weer braken en de hele dag zielig bij mij op de bank gelegen. Gisteravond kwam hij wat tot leven en begon hij te piepen om eten. Stuk of 10 brokjes gegeven, die er vrijwel meteen weer uit kwamen.

Afgelopen nacht 2x braak neigingen maar er kwam niks meer uit, zo zielig!

Vanmorgen weer een paar brokjes geprobeerd, deze keer leek het goed te gaan, maar helaas kwamen ze er na 2 uur alsnog uit. Dierenarts gebeld en op consult geweest. Na een uitgebreid lichamelijk onderzoek vermoedt de dierenarts een virus, ze heeft de afgelopen week al veel honden op consult gehad met dezelfde klachten. Ollie heeft een injectie gehad tegen het braken en de misselijkheid. 2 uur na het zetten van deze injectie mocht hij een klein beetje eten, dat is nu 2 uur geleden. Hij slaapt sindsdien de hele tijd, dus ik hoop dat het er in blijft als hij zo wakker wordt.

• Verdrietig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand toevallig ervaring met het y tuig van dierenoppas Amersfoort? 
Ik heb nu een goedkoop y tuigje uit de dierenwinkel voor Ollie, maar deze moet over zijn koppie en dat vindt hij echt niet leuk 😒 ben dus op zoek naar een goed y tuigje dat niet over zijn koppie moet.

Ergens anders wordt mij een borst tuigje aangeraden, maar ik dacht dat deze niet zo goed zijn voor de hond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het anti ontsnappingstuig daarvan. Dat is hetzelfde volgens mij, maar dan met een extra band. Is een goed en comfortabel tuigje en ze geeft fijn advies via de mail. Ik vind wel de tuigjes van perfect fit nog beter. Borsttuig zou ik niet doen nee. 

Yula doet de ene keer moeilijk met dingen over haar kop en de andere keer niet. Het helpt hier om een snoepje in mijn hand te houden bij de opening waar haar kop doorheen moet, steekt ze zelf haar hoofd er in en terwijl ze het snoepje opeet trek ik het verder naar achteren. En zorgen dat ik niet over haar heen gebogen sta, maar op mijn hurken naast haar. Je kunt zulke dingen wel aanleren, zorgen dat het positief wordt. 

Fijn dat het weer beter gaat! Heb je nog medicatie meegekregen voor thuis? Ik moest toen 3 dagen doorgaan om de maag echt te kalmeren na al dat gekots.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Eefje zei:

Ik heb het anti ontsnappingstuig daarvan. Dat is hetzelfde volgens mij, maar dan met een extra band. Is een goed en comfortabel tuigje en ze geeft fijn advies via de mail. Ik vind wel de tuigjes van perfect fit nog beter. Borsttuig zou ik niet doen nee. 

Yula doet de ene keer moeilijk met dingen over haar kop en de andere keer niet. Het helpt hier om een snoepje in mijn hand te houden bij de opening waar haar kop doorheen moet, steekt ze zelf haar hoofd er in en terwijl ze het snoepje opeet trek ik het verder naar achteren. En zorgen dat ik niet over haar heen gebogen sta, maar op mijn hurken naast haar. Je kunt zulke dingen wel aanleren, zorgen dat het positief wordt. 

Fijn dat het weer beter gaat! Heb je nog medicatie meegekregen voor thuis? Ik moest toen 3 dagen doorgaan om de maag echt te kalmeren na al dat gekots.

Thanks! Daar ga ik ook nog even naar kijken dan.

Ja, ik heb inderdaad medicatie meegekregen voor thuis voor 2 dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Evee zei:

Kan het zijn dat ze ziek was van strooizout? Dat krijgen ze binnen na het likken aan pootjes. 

Alleen kuipjes zou ik niet aanraden voor het gebit. Een combi zou kunnen.

Het zou zelfs heel goed kunnen. Door een FB bericht dat ik vandaag toevallig zag realiseerde ik me dat ik daar helemaal niet bij stil gestaan heb. Nu vergeet ik het in elk geval nooit meer.

Hij krijgt nu 1 kuipje per dag. Verder zal ik hem brokken blijven aanbieden. Het is even uitzoeken welke hij goed wil blijven eten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft het tuigje, Namu vond dat in het begin ook niet fijn en ging er in bijten en haar kop er tussen stoppen. Ik heb haar toen meerdere keren per dag in stapjes met beloning aangeleerd dat ik het tuigje aan doe. Eerst dus een neus er door doen, en dat heel vaak herhalen. Als dat geen probleem is, dan over de kop heen en dan om de borst heen. Nu is het totaal geen probleem meer.

Namu heeft een utility control Y-tuig van het merk rogs for dogs. Dat moet dus wel over haar hoofd. Namu vind het vervelend als haar poot ergens doorheen moet, dat is bij sommige tuigen ook, maar bij deze niet. Plus dat ze op twee punten aan te lijnen is (rug en borst) wat in trainingssituaties ook gewoon fijn is met Namu.

Overigens nog een puntje: op hondencursus was er een hondje die het ook niet leuk vond dat het tuig aan moest, en die is op aanraden van de hondentrainster toen naar een osteopaat gestuurd, bleek dat die flinke problemen had met de ruggenwervels waardoor het aandoen enorm pijn deed. Ook iets om in gedachten te houden mocht het probleem blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Miekmoek iets langer over zijn brokjes doen is ook totaal geen probleem, alleen hij laat ze gewoon de hele staan en eet alleen zijn natvoer in de avond. Hij is natuurlijk nog in de groei en 1x per dag eten i.p.v. de aanbevolen 3 a 4x per dag is natuurlijk wel weinig.

Snoepjes geef ik hem bijna nooit, ik werk vooral met stem beloningen. 

@To van de Veluwe ja, hij is inderdaad klein, maar moet natuurlijk wel eten. 

vanmorgen heb ik hem de Royal Canin brokjes gegeven die ik nog in huis had. Deze had hij binnen 5 minuten op.

Misschien toeval, misschien had hij trek of misschien vindt hij deze toch lekkerder? Ik weet het niet, maar ik ben blij dat ik ze nog niet had weggegeven.

@Evee ik zal het tuigje proberen met snoepjes. Ik hou je tip in mijn achterhoofd voor als het problemen blijft geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft nog even tobben met Ollie.

Het spugen is gelukkig over, maar nu heeft hij elke avond diarree. Overdag heeft hij gewone ontlasting, dat is dus best gek.

Het eten gaat al een tijdje niet ideaal, hij eet veel minder dan de aanbevolen hoeveelheid, maar lijkt niet af te vallen.

Morgen maar even de dierenarts bellen en vragen om ontlasting onderzoek. Een potje heb ik geloof ik nog ergens.

Hij is overigens 10 december voor het laatst ontwormd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat vervelend! Goed om het te laten onderzoeken. Hopelijk geen giardia 🤞 

Wat doet hij in de bench dat het zo'n drama is? En wat doet hij als hij helemaal gewoon los in de woonkamer is zonder toezicht? Yula heeft ook nooit in de bench gezeten, ze vindt een bench verschrikkelijk. Maar dat geeft niet, ze spookt ook niks uit. Ligt ook de hele nacht gewoon op haar plekje op de bank tot we weer beneden komen. Het moet niet, als het niet nodig is en je hond vindt het niet fijn gewoon lekker los laten toch. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Eefje zei:

Oh wat vervelend! Goed om het te laten onderzoeken. Hopelijk geen giardia 🤞 

Wat doet hij in de bench dat het zo'n drama is? En wat doet hij als hij helemaal gewoon los in de woonkamer is zonder toezicht? Yula heeft ook nooit in de bench gezeten, ze vindt een bench verschrikkelijk. Maar dat geeft niet, ze spookt ook niks uit. Ligt ook de hele nacht gewoon op haar plekje op de bank tot we weer beneden komen. Het moet niet, als het niet nodig is en je hond vindt het niet fijn gewoon lekker los laten toch. 

Ollie gilt, jankt, piept en blaft in de bench. Verder springt hij rond op zijn achterpoten en probeert er uit te komen. Het is echt verschrikkelijk zielig en dat wil ik hem niet telkens aan moeten doen. 
Toevallig vandaag voor het eerst los in de kamer gelaten omdat ik echt even weg moest en ik hem de angst voor de bench niet aan wilde doen. Camera aan en weg gegaan. Ongeveer 5 minuten gepiept, met tussenpozen. Daarna gaan spelen met knuffel en in slaap gevallen op vloerkleed. Lijkt dus beter te gaan, maar ik vind het eng om hem zo los te laten als ik weg ben. Vandaar dat ik hoop dat de puppy ren gaat werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ja heel sneu 😭. Doet hij dat altijd, of alleen als hij alleen is? Er zijn veel honden die in de nacht prima in een dichte bench slapen, maar als ze alleen thuis zijn kan het verlatingsangst triggeren. Een van de eerste tips bij verlatingsangst is: niet in de bench doen. Ik vind het zelf ook niks. Ik weet dat er veel honden zijn die er baat bij hebben, maar ik heb het geprobeerd aan te leren, maar hem direct bij de eerste paniekaanval naar de schuur verbannen. Dit kan de bedoeling niet zijn. Een flinke ren zal vast schelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .