Ga naar inhoud

Dag Snow & Chopper

Kath90

Aanbevolen berichten

Ik weet niet zo goed wat het juiste topic is, maar ik wilde het hier graag delen. 

10 september ben ik mijn lieve nijntjes, Snow (5,5m) en Chopper (3j) verloren. Dit nieuws ontving ik toen ik op vakantie was, van het pension waar mijn baby's verbleven. Het pension heeft toegestaan dat een andere eigenaar zelf hun konijnen ophaalden, deze hebben bij het eten uit ons hok halen niet de deur achter zich dicht gedaan, het pension heeft nagelaten een check ronde te doen bij het afsluiten. Hierna hebben ze hun nieuwe hond, een opvanghond die ze nog niet kenden, op het terrein laten loslopen. Het was snel voorbij toen de hond mijn nijntjes vrolijk zag ronddartelen op het manege terrein.

Het pension heeft alle kosten vergoed, aangegeven dat dit nooit eerder is voorgekomen, en heeft meerdere maatregelen genomen om soortgelijke "ongelukken" in de toekomst te voorkomen. Alhoewel ik geloof dat ze in de toekomst beter zullen opletten en dit niet snel meer zal gebeuren wil ik het toch hier vermelden, gezien dit pension ook hier in het forum wordt aangeraden, en ik vind dat een ieder het verdient alle informatie te hebben voor ze hun nijntjes hier achterlaten voor vakantie. Het gaat hier om het knabbeltuintje in Bleiswijk.

Vooral mis ik mijn lieverds heel erg, Chopper was een prachtig wit konijn met mooie bruine vlekjes in haar oortjes en een geheel eigen karaktertje. Snow hadden we pas een paar maanden, een lief gitzwart mannetjes konijntje die het liefst at terwijl die op een mens zat, en nieuwschierig was vanaf de eerste minuut. We hadden hem gehaald als maatje voor Chopper, zodat ze niet langer alleen zou zijn nadat we eerder dit jaar haar vriendje Cooper verloren. 

kNkHxzG.jpg

• Verdrietig 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat sneu en jeetje wat onhandig van hun zeg. Door een domme fout ben jij je konijntjes kwijt en op wat voor manier dan ook. En dat op een plek waar ze veilig horen te zijn. Hebben ze alleen de onkosten vergoed en geen schadevergoeding voor het leed wat je ervan hebt? Veel sterkte met het verlies en rust zacht lieve Chopper en Snow. 🌈

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend naar en dit blijft knagen omdat de situatie triest is en je ze met vakantie niet door een ander wilde laten verzorgen maar ze zo goed mogelijk onder dak wilde hebben. Als een konijn ziek geworden was, was dit makkelijker te accepteren. Ik heb een erg leuk koppel maar het vorige koppel is geroofd door een marter? vos? en nog wringt het ergens bij me. Het doet nog steeds pijn dat ik ze niet beter beschermd heb. Sterkte.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat erg zeg. Ik geloof idd dat dit flink aan je zulke knagen en moeilijk te accepteren is, zoals hierboven al gezegd. Zeker omdat je weet dat het niet zo had horen te gaan. Vreselijk wat een angst en roteinde hebben die beestjes gehad en wat een klap moet dit zijn voor jou. Om zo terug te komen van je vakantie, pff. Als je dit had geweten had je waarschijnlijk niet weggegaan. Goed dat je het hier deelt, ik zou ze ook niet naar zo’n opvang durven brengen. Weet niet waar het op dit forum wordt aangeraden, maar is dit geen reden om zo’n advies hier weg te halen (vraagje voor de moderators)?

Heel veel sterkte iig!

aangepast door BaasjevanBrownie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, heel erg! Ik voel erg met je mee. Ook wij zijn onze vorige konijntjes iets meer dan anderhalf jaar geleden verloren door een hond. Ongeveer even oud dan die van jou. Max was 3 jaar en Emma 4 maanden. Een loslopende hond had 's nachts het dak van hun houten hok open gedaan en ze eruit genomen. Hun houten hokje hing vast aan een ren met dak. 's Morgens vond ik hen naast hun hok.... Via facebook hebben we de eigenaar gevonden. Het was een siberische huski. Het blijft bij mij ook knagen dat ik hen toen niet beter heb beschermd. Ons gezin was op dat moment echt wel in shock. Ondertussen hebben we Lio en Leia en heb ik alle voorzorgsmaatregelen genomen. Ze zitten in een volledig afgesloten ren/volière.

Het is inderdaad vreselijk om te weten wat een angst ze hebben moeten doorstaan.... Heel veel sterkte! 

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vreselijk om zo je konijnen te verliezen. En dan verwacht je je konijnen in goede handen achter te laten... Ik heb op het forum aangegeven goede ervaring te hebben met het knabbeltuintje, maar niet eerder meegemaakt dat mensen bijvoorbeeld zelf hun konijnen mogen ophalen. Dit is een opeenhoping van slechte beslissingen met helaas vreselijke gevolgen. Sterkte met het verlies! 

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .