Ga naar inhoud

Wilgenrol met of zonder hooi geven


To van de Veluwe

Aanbevolen berichten

Ik wist niet goed of dit bij voeding of gedrag moest. Maar het lijkt me meer gedrag. Met dierendag had ik een wilgenrol met hooi gegeven en waar ik bang voor was, gebeurde ook. Op de grond bij de rol lagen veel keutels. Normaal blijft de vloer schoon. Op een verdwaalde keutel na. Ik weet dat ze keutelen bij het hooi eten en dat gebeurde hier dus.

Ik heb het hooi eruit gehaald en de lege rol gegeven en het hooi voer ik nu maar bij de PeeWeebak.

Hoe doen jullie dat?

Zijn er wilgenrollen te koop zonder hooi?

Ik kan in de kringloop wel oude wilgenmandjes etc. halen maar mijn ervaring is ook als het wilgenhout enige tijd gelegen heeft ze er ook niet meer naar omkijken.

Ik had een oude wilgentunnel en daar doen ze niets mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook zeker wilgenrollen zonder hooi te koop. Volgens mij verkoopt Evee deze ook in de webwinkel. Ik zal zo eens voor je kijken. 

 

Ik zelf vind die paar keutels nooit zo erg. Ik veeg ze eventjes op en gooi ze in de toiletbak. Plassen doen ze nooit buiten de bak door zo'n hooiwilgenrol namelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook gewoon het hooi uit de wilgentunnel halen en in de hooiruif doen, en de tunnel aan de konijnen aanbieden 😉 Doe ik ook wel eens, ze maken er best een bende van als je het er in laat zitten. Soms vind ik dat prima en juist leuk, soms is het irritant en haal ik het er uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik één of twee dagen toch het hele verblijf ga poetsen vind ik het niet zo erg om de rol met hooi er in te geven, laat ze er dan maar lekker een zooi van maken. Maar als ik het net schoongemaakt heb en dan een wilgenrol geef doe ik het hooi meestal in de ruifjes of toiletbakken en geef ik gewoon de rol op zich.

 

Ze zijn inderdaad ook gewoon te koop zonder hooi er in 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .