Ga naar inhoud

Ervaringen hondenzitje auto

mammafelina
 Delen

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden, Eefje zei:

Ik moet wel lachen om die heilige auto. Dat is echt niet houdbaar met een hond, ook niet met een kleine 🤣. Ik heb het opgegeven om mijn auto netjes te houden. Het is gewoon een zandbak geworden 🤷

Gelukkig heb ik een eigen auto, die zal vooral gebruikt worden voor de ritjes naar het bos en naar het strand. Mijn auto is namelijk ietsje minder heilig 😂 maar gewoon niet comfortabel genoeg voor hele lange afstanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik er weer zo mee bezig ben zou ik hem liever gisteren dan vandaag in mijn armen sluiten 😊

De realiteit is echter dat het beestje nog verwekt moet gaan worden over een maand of 3 en dat ik hem pas ergens in juni kan gaan ophalen.

Normaal gesproken vliegt de tijd voorbij, maar nu lijkt hij wel om te kruipen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd er ook rekening mee dat niet alle dekkingen gelijk raak zijn. Wij hebben genoeg narigheid gehad terwijl we op de wachtlijst stonden, tot gecastreerde teefjes aan toe met baarmoederontsteking. En genoeg keren dat een teefje leeg bleef na dekking, dan wacht je dus weer een half jaar langer.

Niet dat ik je wil ontmoedigen, maar onze ervaring is echt dat het niet  allemaal zo simpel is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Evee zei:

Houd er ook rekening mee dat niet alle dekkingen gelijk raak zijn. Wij hebben genoeg narigheid gehad terwijl we op de wachtlijst stonden, tot gecastreerde teefjes aan toe met baarmoederontsteking. En genoeg keren dat een teefje leeg bleef na dekking, dan wacht je dus weer een half jaar langer.

Niet dat ik je wil ontmoedigen, maar onze ervaring is echt dat het niet  allemaal zo simpel is. 

Dat het allemaal niet zo simpel is klinkt logisch, toen ik een mensen baby wilde was dat ook niet gelijk raak, maar ik hoop natuurlijk op een succesvolle dekking straks ☺️ als dat onverhoopt niet zo is, zit er niets anders op dan afwachten of andere opties heroverwegen.

Alleen een gecastreerd teefje met baarmoeder ontsteking snap ik niet helemaal. Was dat teefje dan niet gecastreerd of bleek bij castratie dat haar baarmoeder ontstoken was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, mammafelina zei:

Dat het allemaal niet zo simpel is klinkt logisch, toen ik een mensen baby wilde was dat ook niet gelijk raak, maar ik hoop natuurlijk op een succesvolle dekking straks ☺️ als dat onverhoopt niet zo is, zit er niets anders op dan afwachten of andere opties heroverwegen.

Alleen een gecastreerd teefje met baarmoeder ontsteking snap ik niet helemaal. Was dat teefje dan niet gecastreerd of bleek bij castratie dat haar baarmoeder ontstoken was?

Nee, het teefje was gedekt, zwanger, kreeg een enorme ontsteking en moest gecastreerd worden, abortus dus en nooit meer een nestje van die teef. Wij stonden op de wachtlijst van een pupje van haar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Evee zei:

Nee, het teefje was gedekt, zwanger, kreeg een enorme ontsteking en moest gecastreerd worden, abortus dus en nooit meer een nestje van die teef. Wij stonden op de wachtlijst van een pupje van haar. 

Ahh wat enorm heftig voor dat teefje. 
Je staat er (of ik in elk geval) niet zo bij stil wat er allemaal mis kan gaan, hoopt eigenlijk alleen maar dat alles voorspoedig verloopt voor teefje en eventuele puppy’s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ook wel met een doos gewerkt. Op de grond gezet bij de passagier. Puppy kon je dan zien en bleef rustig slapen. Puppy's zijn nl. klein. De doos stond niet vast als er iets zou gebeuren maar klem tussen de benen van de passagier en de auto zelf.

Toen de hond groter werd, deden we hem in de kofferbak. De hoedenplank dan weggeklapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .