Ga naar inhoud

Puberdagboek Namu

Evee

Aanbevolen berichten

Ja dat bestaat, maar Namu reageert op tv, dus dat is denk ik niet rustgevend genoeg. 

Ze heeft wel een eigen Spotify lijst die we opzetten. Met hondenverhaaltjes en klassieke muziek en instrumentale versies van liedjes zoals Jurassic bark, don't stop retreivin, Bach for barkers en furry elise 😉

• Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Wij hebben vanochtend 7 km hard gelopen in matig tempo, ik moet steeds vroeger op pad als ik wil hardlopen, de temperaturen lopen steeds meer op.

Mijn man fietste mee dus dan heb je een keer een foto 🙂

Screenshot_20230521_150503_Instagram.jpg

• Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend ook weer hardgelopen met Namu. Eigenlijk aan de late kant, het warmt al snel op in de ochtenden als de zon door is. Ik zal vanaf volgende week mijn wekker een uurtje vroeger moeten gaan zetten op de dagen dat ik hardloop. Het was nu 13 graden toen we van huis gingen, 16 toen we thuis kwamen een half uurtje later. 

We hebben het dus maar bij een rondje joggen van 4.3 km gehouden vanochtend. Ongeveer een km lang werden we door een kivit omsingeld 😅 Met van die grappige geluidjes, vloog hij rondjes om ons heen. Misschien verstoorden we zijn ochtend rust? Hoewel ze ook de bermen aan het maaien waren, dus misschien was hij daar boos om. 

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Omdat Namu binnenkort nog een weekendje naar het hondenresort gaat, moesten we gisteren naar de dierenarts voor de kennelhoest vaccinatie.

Dat ging echt super goed. Ze vind de dierenartspraktijk erg leuk, daar hebben  ze namelijk heeeeel lekker eten 😄

Ze sleurt mij er dus ook echt naar binnen 😂

Ze deed het verder heel braaf. Even in de wachtkamer, en ook in de behandelkamer. Ze was alleen nogal joelerig, dus of de telefonerende assistente er blij mee was weet ik niet 😂 Maar ze heeft met hondjes, assistentes en andere klanten praatjes gemaakt tijdens het wachten. De behandelkamer in was ook een sprint, en ze sprong op de behandeltafel voor die omlaag was 😅 Ze was voor haar doen best rustig gezien de situatie, liet zich overal aanraken zonder problemen. 

Ik benoem regelmatig alles als ik haar thuis aanraak, en dat doe ik dan dus ook bij de dierenarts. Dan weet ze dat bij oortjes de dierenarts de oren wil bekijken, bij tandjes het gebit enz. De druppels in haar neus vond ze niet vervelend. Er stond toen al een bakje natvoer open op het keukenblokje en ze rook dat en zat echt van "wanneer komt het nou". en na de druppels kreeg ze het lekkere voer uit een bakje met de tekst "i love cats" 😻

Ze weegt nu 38 kg. Ze is dus best wat afgevallen, maar dat was de bedoeling ook. Dit gewicht is wel echt prima voor haar bouw.  Ze krijgt echt maar weinig voedsel dus ergens in haar stofwisseling zit iets mogelijk niet helemaal lekker.  Maar met deze hoeveelheid eten gaat het prima.  Ze is wel vaak hongerig en daarbij dan ook "hangry". Ik snap dus goed dat veel hondenbaasjes daar aan toe geven en de honden te veel verwennen. Als ze een volle buik heeft is ze ook veel rustiger, sloopt ze minder en is ze veel liever dus, minder gremlin 😄 Maar ja, een gezond gewicht is ook belangrijk. 

En laat ik het afkloppen (want anders sneuvelt er weer iets dit weekend), maar het is echt een heel stuk minder geworden. Ze sabbelt en knabbelt nog veel op kussenrandjes en kleedjes. Ze knaagt meer takken kapot dan de konijnen. En een week of twee terug had ze helaas een sokje te pakken (kwam er 2 dagen later weer uit gelukkig). Maar het is echt een heel stuk minder geworden dan bijv. een jaar geleden.

Van de week waren we ook eventjes in Zierikzee, mijn man is daar gaan werken en die moesten we ophalen. Ze is echt wel gegroeid qua rust, hoeveel prikkels ze aan kan. Er liepen groepen mensen met rolkoffers, meerdere mensen met honden, verkeer, van alles. Best druk toeristisch. En ze was zo braaf en op mij gericht. Heel fijn dat dat allemaal goed gaat.

In het dorp merk ik wel eens dat als het allemaal goed en rustig gaat, ze op een gegeven moment een soort baldadigheidsmodus heeft, dan gaat ze een beetje stuiteren en echt zoeken naar dingen waar ze op kan reageren 😅 Dan wil ze opeens achter een vogel aan of iets wat wegfladdert, of achter een fietser aan. Dat is bijv. als ik een dag niet weg geweest ben maar gewoon rondjes bij huis doe, dan merk je dat ze de uitdaging  van hardlopen of een flinke wandeling op ander terrein mist. Niet te veel smokkeldagen mogelijk dus bij deze tante, ze kan echt wel al veel hebben.

Het alleen zijn oefenen we nog dagelijks, wel alleen kortere momenten, tot 20 minuten nu. En dat gaat prima. We doen het echt in ministapjes rustig aan. Maar de 20 minuten is wel al lekker omdat je gewoon eventjes de deur uit kan voor een boodschap bij de dorpssupermarkt en dat soort dingen.  Volgende week heeft mijn man zijn laatste examen en daarna zal hij gelukkig weer veel vaker thuis zijn. Wel zo fijn, dan heb ik ook wat meer vrijheid terug.

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even dollen met het buurmeisje 😘

Screenshot_20230605_103720_WhatsApp.jpg

Het ziet er misschien wat bruut uit op de foto, maar deze dames zijn echt dol op elkaar 😄 Ze vinden het heerlijk om samen te stoeien. 

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-6-2023 om 10:43, Evee zei:

Het ziet er misschien wat bruut uit op de foto

Altijd toch als honden leuk met elkaar spelen 😅 Ik vind het altijd heerlijk om te zien, maar je moet er niet tussen geraken 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin juli komt hij bij ons wonen 🙂

Hij weegt nu al 6 kilo 🤣 Het is nogal een "chonker" ze zijn ook maar met z'n tweetjes. De dame is wel echt een Namu, ik ben blij dat die niet naar ons komt haha, twee van die monstertjes. De reu, die dus bij ons komt, is daardoor al wel gewend aan een zus, wel zo fijn als hij bij Grote zus Namu komt wonen. Het is overigens een volle broer van Namu. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Super leuk!

Grappig om te zien hoe 'bol' het kopje van een puppy is en dan even vergelijken met de mooie robuuste kop van Namu 😊 

Erg benieuwd hoe Namu een klein broertje gaat vinden 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, wij zijn ook heel benieuwd hoe het gaat, samen. Ze is naar bijna alle hondjes heel sociaal (een paar uitzonderingen die ze niet mag). Maar opeens een hondje mee je huis in, en dan moeten delen, we zijn benieuwd. En hoe ze het vind dat er even een tijdje minder rust is.

Het gaat overigens best goed met Namu, niet perfect, maar sommige dingen zullen ook nooit opgelost worden. Zelf ben ik ook niet perfect 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super leuk vooruitzicht joh! Ook wel weer even doorbijten straks met 2 honden waarvan 1 een pup 😅 Hoop in ieder geval wel dat Namu met een 2 hond erbij minder last gaat krijgen van fomo en ze later langer alleen kunnen blijven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Morgen is het zo ver! Best wel weer spannend. 

Namu kan inmiddels 1 uur alleen zijn, wat toch wel als een mijlpaal voelt. 

Finn is nu alleen bij de fokker over, dus die leert stiekem ook al alleen zijn daar 😉

Ze gaan vandaag met hem aan de lijn oefenen en ik heb de indruk dat hij aardig verwend is als laatste pup daar 😄

Nog even genieten van de rust met de laatste momentjes met Namu als enige hond. 

Even nog een fotodumpje van wat willekeurige namu foto's van afgelopen weken

IMG_20230703_165839.jpg

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .