Marjoleink Geplaatst: 17 februari Delen Geplaatst: 17 februari Gadverdamme Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 6 maart Auteur Delen Geplaatst: 6 maart Zzzzzz 4 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 maart Auteur Delen Geplaatst: 10 maart Veel regen hier de laatste dagen. Dan krijg je dit soort plaatjes met Namu 😄 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 10 maart Delen Geplaatst: 10 maart Vliegende hond 😄 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 11 maart Delen Geplaatst: 11 maart 12 uren geleden, Evee zei: Veel regen hier de laatste dagen. Dan krijg je dit soort plaatjes met Namu 😄 Oh ik had eigenlijk sneeuw foto's verwacht. Maar dit is even zo leuk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 11 maart Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 41 minuten geleden, bobbyonthefloor zei: Oh ik had eigenlijk sneeuw foto's verwacht. Maar dit is even zo leuk. Dat bleef niet zo lang liggen en ik was die dag zelf op cursus. Maar mijn man was wel thuis en is snel op pad gegaan voor wat sneeuwfotos 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 12 maart Delen Geplaatst: 12 maart Mooi! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 22 maart Auteur Delen Geplaatst: 22 maart We zijn het alleen zijn weer opnieuw aan het oefenen met Namu, maar hebben de verlatingsangst training echt losgelaten. Ik had namelijk het idee dat al dat gedoe eromheen, juist al die stapjes, het erger maakten voor Namu. Ze ging daardoor namelijk ook bij de deur liggen als ik even ging douchen, maakte zich er eigenlijk alleen maar meer druk door. Juist door al die stapjes, ging ze meer reageren op wat wij aan het doen waren. En dat was juist het tegenovergestelde van wat de bedoeling was. Even een paar weken niets gedaan dus, en nu terug naar de oude methode van heel rustig opbouwen. Ik ben er wel van overtuigd dat het echt geen angst is, maar dat het de behoefte aan aandacht is, wat het probleem is. Dat maakt dat je wel iets strenger durft te zijn. We laten haar nu zonder alle voorafgaande stapjes alleen in huis (of in de tuin) voor periodes die dagelijks wisselen. Wel alles onder de 10 minuten. Het kan dus zomaar een paar seconde zijn dat je buiten de deur stapt. Even de vuilnisbak gaat halen op de hoek van de straat. Eventjes naar de Spar tegenover ons. Korte momentjes dus. Wel dagelijks een keertje. En dat gaat heel goed. Ze blijft nu meestal gewoon liggen waar ze ligt, als ze in de tuin is scharrelt ze rustig wat rond of gaat in huis wel verliggen naar een plek waar ze de deur kan zien, maar dat is dan maar zo. Als dat het ergste is wat er is qua stress, kunnen we er mee leven. Het opbouwen daarvan gaan we ook gewoon heel rustig doen, want het probleem was als ze wat langer alleen was, dat ze ging zitten joelen als een wolfje. We nemen er de tijd voor. Kleine stapjes. We hebben gelukkig de "bus escape" zoals Eefje dat noemt 😉 Ze kan in de kennel in de bus 4 a 5 uur alleen zijn. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 22 maart Delen Geplaatst: 22 maart Ik wil jullie gewoon even heel veel succes wensen 🍀 Inmiddels weet ik uit ervaring hoe ver je voor je hond kunt gaan, dit had ik mij van tevoren toch niet zo gerealiseerd 😊 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 22 maart Delen Geplaatst: 22 maart Super fijn! Bij ons heeft de training wel een goede basis gelegd, maar ook wij hebben inmiddels een paar dingen losgelaten. Zo negeren we nu kleine stress signalen als we weggaan, want Yula is nogal expressief 😅. Als ik van de bank opsta om een kop thee te pakken kan ze al gaan krabben, dus het is gewoon niet realistisch om dat helemaal uit te bannen. Wat ons zeker geholpen heeft is dat de focus van de deur af is en dat ze nu weet wanneer ze wel en niet mee mag, omdat we een andere routine hebben aangeleerd als we weggaan. Inmiddels kunnen we ook onze jas en schoenen aantrekken, sleutels pakken en op andere tijdstippen weg. Tot nu toe nog een kwartier/20 minuten, maar dit gaan we nu lekker opbouwen. Ze gaat nog wel even bij de deur kijken, soms even in haar mandje liggen, want daar heeft ze zicht op de deur, maar gaat uiteindelijk terug naar haar plek op de bank en daar wachten tot we weer terug zijn. Naarmate dat dit langer gaat duren verwacht ik dat ze gewoon gaat slapen, deed ze van de zomer ook toen het nog wel goed ging. Het probleem is niet alleen thuis zijn, al vindt ze het niet leuk, maar het moment van weggaan. Dat is nu voorspelbaar voor haar en dan raakt ze niet over haar toeren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 22 maart Auteur Delen Geplaatst: 22 maart Ik had vorige week lekker optimistisch Namu dr schelp waterspeelbad weer neergezet, toen keek ik naar het weerbericht van deze week 🤣 Voordeel is wel dat het vanzelf door de regen gevuld wordt. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 28 maart Auteur Delen Geplaatst: 28 maart Inmiddels ben ik aardig geblesseerd, zondag tijdens het harlopen raakte Namu afgeleid door iemand die in een auto stapte. Ik keek zelf ook om, maar de spanning ging van de hardlooppijn af (die zit om mijn middel vast) en ik stapte daardoor op de lijn.... Vervolgens viel ik voorover en maakte ik een enorme buikschuiver door het dorp heen 😂 Toch doorgelopen, wel iets korter rondje hardgelopen (4.5km ipv de 7 die we eigenlijk van plan waren). Maar op het eind merkte ik toch wel dat mijn knieën het niet zo lekker vonden. Thuis onder de douche, toen bleek ook mijn schouder niet heel blij te zijn na de val. Aardig wat schaafwonden. En mijn linkerknie werd ongeveer 4x dikker dan normaal. Maar goed, elke dag een beetje minder pijn en hopelijk kan ik snel mijn linkerbeen weer een beetje buigen 😅 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 28 maart Delen Geplaatst: 28 maart Wow, dat kun je je wel "droog" opschrijven, maar het zijn geen kleine blessuretjes, hè. Toch maar genoeg tijd nemen om de builen, zwellingen, kneuzingen, schaafwonden goed te laten herstellen? Beterschap. 🤕 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 28 maart Auteur Delen Geplaatst: 28 maart Haha grapjas. Dat lukt natuurlijk niet, aangezien Namu minstens 4x per dag moet lopen en ook grote rondes. En mijn man weer een aantal dagen weg is voor zijn werk 😅 Oh en de bestellingen in de bunnybunch webwinkel moeten ook gesjouwd worden. Niet dat Namu dat even overneemt ofzo 😉 Als zzp-er is een arbeidsongeschiktheidsverzekering vooralsnog onbetaalbaar en dus niet geregeld, dus gewoon doorbikkelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 28 maart Delen Geplaatst: 28 maart Oei, dat is niet best. Weet je zeker dat je geen familie van mij bent? Ik ben laatst gestruikeld tijdens het spitten, ik lag languit op de stoep, precies toen de buren thuiskwamen. Voor de volgende keer: koelelement op je knie. Zal ik je morgenmiddag komen helpen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 29 maart Delen Geplaatst: 29 maart Oh nee wat een pech. Beterschap. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 29 maart Delen Geplaatst: 29 maart Dat is een harde klap geweest. Hopelijk herstel je voorspoedig. Beterschap! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 29 maart Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 13 uren geleden, Marjoleink zei: Oei, dat is niet best. Weet je zeker dat je geen familie van mij bent? Ik ben laatst gestruikeld tijdens het spitten, ik lag languit op de stoep, precies toen de buren thuiskwamen. Voor de volgende keer: koelelement op je knie. Zal ik je morgenmiddag komen helpen? Nee hoor, ik heb geen bus (die moet gekeurd worden). Uiteindelijk dus toch een soort verplicht rust. Vrijdag helpt mijn man. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 18 april Auteur Delen Geplaatst: 18 april Afgelopen weekend voor het eerst met Namu gekampeerd. Met Qila deden we dat vaak, maar omdat we weinig vakantie konden opnemen en Namu ook niet de makkelijkste pup was, zijn we vorig jaar niet (samen) weg gegaan. Dit jaar hebben we ook maar weinig vakantie (of eigenlijk juist enorm veel maar het kan niet opgenomen worden), maar hebben we besloten een paar keer kort weg te gaan. Eerder al een weekendje ardennen en nu een weekendje kamperen in de Biesbosch. Het ging prima, Namu was braaf. Alle indrukken maakten haar goed moe, veel gewandeld ook. En de bus is haar fijne plekje dus daar heeft zij geslapen, wij in de daktent er op. Ze heeft vooral aan de ketting gelegen naar mensen en ganzen kijken (ja ketting, een lijn knabbelt ze kapot). Zaterdag was het heerlijk zonnig en prima van temperatuur. Het was nog wel koud 'snachts en helaas zondag miezerregen waardoor alles net nat was. Gelukkig was het thuis wel droog dus alles ingepakt, naar huis gereden en gelijk de luifel en daktent in de tuin laten drogen. En nu weer opgeborgen voor een volgende keer! 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 18 april Delen Geplaatst: 18 april Fijn dat het zo goed ging! Jammer van de regen op zondag, nat inpakken vond ik altijd vervelend 😏 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 18 april Auteur Delen Geplaatst: 18 april Ja wij ook. En we merken dat met dat we ouder worden we steeds meer "mooi weer kampeerders" aan het worden zijn (dat klinkt echt alsof we bejaard zijn haha, maar goed volgend jaar word ik 40... 😄klinkt toch niet echt jong meer 😅) Droog en niet te extreem koud is wel fijn. We hebben ook wel eens met -3 gekampeerd, dat was toen prima, toen ik 25 was, maar nu zou ik dat niet zo snel meer doen. Doe nu maar een beetje 15-25 graden alsjeblieft en niet te veel / lang regen 😄 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 19 april Delen Geplaatst: 19 april 22 uren geleden, Evee zei: En we merken dat met dat we ouder worden we steeds meer "mooi weer kampeerders" aan het worden zijn Tja daar kan ik mij iets bij voorstellen. Wel fijn dat het in ieder geval kan. 40 is niet heel jong meer dat ben ik met je eens. Toen ik 40 werd dacht ik pfffff wat oud, nu ben ik 50 en denk ik was ik nog maar 40 klinkt toch wel aanzienlijk jonger. Maar ja over 10 jaar zeg ik was ik nog maar 50 klinkt toch wel aanzienlijk jonger😂 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 25 april Auteur Delen Geplaatst: 25 april Reel van het kampeerweekendje vorige week https://www.instagram.com/reel/CrX5DeiIsxz/?igshid=YmMyMTA2M2Y= 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 29 april Auteur Delen Geplaatst: 29 april We zijn weer gestart met alleen zijn training. Verlatingsangst is het niet bij Namu. In de bus kan ze 5+ uur alleen zijn. De nachten gaan prima. Ik kan gewoon even boven zijn of de tuin in zonder problemen. Ik kan zelfs even weg zonder problemen, tot 15 a 20 minuten is er niets aan de hand. Wat is het probleem dan, zul je misschien denken? Nou als ze in huis alleen is overdag (in de bench of los) dan is ze dat na 15 a 20 minuten beu. Dan gaat ze zitten en joelen. Standje luchtalarm noemen we het. Maar dus niet vanaf het moment dat we weg gaan, maar vanaf het moment dat ze het beu is. Uiteindelijk zitten we nu op een middenweg tussen twee trainingsmethodes in. De manier van Lisse, die voor Eefje&Yula wel werkte, maakte namu erg onrustig. Al die kleine stapjes, juist daardoor kreeg ze stress. Geen gedoe voor het weggaan werkt echt veel beter bij Namu. De oorspronkelijke methode die we met de honden tot nu toe hadden bouwde echter veel te snel op. Uiteindelijk dus zelf een aantal regels en een tijdschema opgesteld om mee te starten. Nu doen we dus wel een rustige opbouw en geen gedoe bij het weggaan. We zijn er deze week mee begonnen en tot nu toe gaat het goed. De momentjes zijn nog wel heel kort hoor. Maar we bouwen in kleine stapjes verder op. Het zou in de zomer toch wel lekker zijn als ze wat langer alleen kan in huis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 30 april Delen Geplaatst: 30 april Succes! Ik heb totaal geen verstand van honden hoor, maar ik moest er ineens aan denken dat je voor katten 'cat tv' filmpjes hebt, bijvoorbeeld op YouTube. Beelden van vogels of eekhoorns, met rustige muziek op de achtergrond, met het idee dat ze afleiding hebben als er niemand thuis is. Zou zoiets misschien bestaan en werken voor Namu zodat ze het minder snel beu is alleen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.