Ga naar inhoud

Puberdagboek Namu

Evee

Aanbevolen berichten

Mijn man heeft nachtdiensten en ik was gisteren erg moe. Ik dacht als hij weg gaat om te werken wandel ik de laatste ronde met Namu en ga ik lekker op tijd slapen. Ik lag nog geen 5 minuten in bed, en toen begon er een feestje bij de achterburen. Op zich niet heel erg, behalve dat Namu het niets vond en echt heel de tijd zat te joelen. Eerst dacht ik ze heeft diarree of moet nog poepen ofzo, dus ik er uit en met haar naar buiten. Dat heb ik 4x gedaan. Even in de tuin gelaten, waar ze of ging klieren, of direct aangaf naar binnen te willen (tegen achterdeur slaan), maar ze was vooral erg gefixeerd op het geluid en wilde eigenlijk alleen binnen in de vensterbank liggen. Elke keer in haar kennel was het weer drama. Dus toch de 5x er maar weer uit, en ze was toen zo hyper van alle stress dat ik maar beneden ben gebleven. Tot een uur of 3. Toen was het feestje voorbij. Nog een keer naar buiten, Namu weer in de bench en weer naar bed. Ze piepte wat, maar viel toch in slaap. Ik ook. Tot kwart over 7, toen was ze weer wakker. Kort nachtje dus. 

Vanochtend met de wandeling was ze echt verschrikkelijk alert op alles, echt "aan" op elke prikkel. Reactie op elke vogel, kat, mens, hond en achter auto's aan willen. Niet eens willen zitten en contact kunnen krijgen bij een passerende trekker. Ik ben de polder in gegaan, toch voor een redelijke wandeling van 40 minuten. Omdat ik weet dat als ik dat niet doe, ze mijn halve huis sloopt. Nu thuis en ligt ze uit te hijgen in een donker hoekje en ik hoop dat ze nu gewoon een paar uur slaap kan pakken. En ik doe misschien ook wel een middagdutje straks. 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Evee zei:

Mijn man heeft nachtdiensten en ik was gisteren erg moe. Ik dacht als hij weg gaat om te werken wandel ik de laatste ronde met Namu en ga ik lekker op tijd slapen. Ik lag nog geen 5 minuten in bed, en toen begon er een feestje bij de achterburen. Op zich niet heel erg, behalve dat Namu het niets vond en echt heel de tijd zat te joelen. Eerst dacht ik ze heeft diarree of moet nog poepen ofzo, dus ik er uit en met haar naar buiten. Dat heb ik 4x gedaan. Even in de tuin gelaten, waar ze of ging klieren, of direct aangaf naar binnen te willen (tegen achterdeur slaan), maar ze was vooral erg gefixeerd op het geluid en wilde eigenlijk alleen binnen in de vensterbank liggen. Elke keer in haar kennel was het weer drama. Dus toch de 5x er maar weer uit, en ze was toen zo hyper van alle stress dat ik maar beneden ben gebleven. Tot een uur of 3. Toen was het feestje voorbij. Nog een keer naar buiten, Namu weer in de bench en weer naar bed. Ze piepte wat, maar viel toch in slaap. Ik ook. Tot kwart over 7, toen was ze weer wakker. Kort nachtje dus. 

Vanochtend met de wandeling was ze echt verschrikkelijk alert op alles, echt "aan" op elke prikkel. Reactie op elke vogel, kat, mens, hond en achter auto's aan willen. Niet eens willen zitten en contact kunnen krijgen bij een passerende trekker. Ik ben de polder in gegaan, toch voor een redelijke wandeling van 40 minuten. Omdat ik weet dat als ik dat niet doe, ze mijn halve huis sloopt. Nu thuis en ligt ze uit te hijgen in een donker hoekje en ik hoop dat ze nu gewoon een paar uur slaap kan pakken. En ik doe misschien ook wel een middagdutje straks. 😅

Oef, dat zijn pittige momenten he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik haar weer wakker gemaakt voor een wandeling naar de loods, ik werk vandaag even zodat ik morgen rustig aan kan doen.

Namu is morgen naar de dagopvang omdat ik naar het ziekenhuis moet. Mijn man is dan weer een paar dagen weg voor z'n werk. We zien elkaar niet zoveel op het moment 😄 Ik hoop dat dat haar ook lekker sloopt, de dagopvang, ze mag er 2x 2 uur spelen met andere honden  🤣 Hopelijk slaapt ze dan 's avonds wel goed. En vannacht hoef ik er niet uit, dan is mijn man thuis. Dus hopelijk dan ook een beetje bijslapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Evee zei:

Ik hoop dat dat haar ook lekker sloopt, de dagopvang

Denk dat de vraag vooral is sloopt de dagopvang haar, of sloopt zij de dagopvang 😛

Ben wel benieuwd naar haar ervaring daar, is dezelfde als waar de nicht van Tex een keer is geweest, toch? Die had het heel fijn gehad.

• Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ze is in het hondenresort. Ik had er best wel moeite mee. Ze wilde eigenlijk de bus niet uit, omdat ze honden hoorde blaffen. Mijn best gedaan haar toch naar de receptie te krijgen, waar ze gelijk door de eigenaresse is meegenomen en een rustig kenneltje heeft gekregen om even te wennen. Ze kijkt wel even wat er wel en niet lukt vandaag, zou het rustig aan doen. Tussen 6 en 7 kan ik haar weer ophalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Mississippi zei:

Denk dat de vraag vooral is sloopt de dagopvang haar, of sloopt zij de dagopvang 😛

Ben wel benieuwd naar haar ervaring daar, is dezelfde als waar de nicht van Tex een keer is geweest, toch? Die had het heel fijn gehad.

Ja het hondenresort in kamperland. Qila had het daar ook altijd goed naar haar zin. Nadeel is wel dat het vaak vol zit, het staat heel goed bekend. Maar ik heb alle vertrouwen dat het goed komt, hoewel zomaar een dagje kort is, ze niet daar in het ritme komt dan en de eerste keer gewoon spannend is. Mijn moeder zei al " alsof je kind voor het eerst naar de peuterspeelzaal gaat" 😂

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. Dat was te verwachten ook. Prima voor als het echt moet, maar we doen haar er geen plezier mee.

"Alsof  je iemand van het bedoeinenvolk in New York City zet" was de omschrijving van hoe Namu dr dag was.

Te veel prikkels, kon haar rust niet vinden, ze kregen geen contact met haar. Ze heeft in een eigen kenneltje met uitloopje gezeten.  Contact met hondjes, mensen of gebied uitbouwen was al een stap te ver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Evee zei:

Nee. Dat was te verwachten ook. Prima voor als het echt moet, maar we doen haar er geen plezier mee.

"Alsof  je iemand van het bedoeinenvolk in New York City zet" was de omschrijving van hoe Namu dr dag was.

Te veel prikkels, kon haar rust niet vinden, ze kregen geen contact met haar. Ze heeft in een eigen kenneltje met uitloopje gezeten.  Contact met hondjes, mensen of gebied uitbouwen was al een stap te ver.

Och toch. Dat zal geen leuke dag voor d'r zijn geweest. Denk dat die vergelijking wel klopt ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was - zoals verwacht - weer geen top nacht vannacht. Uiteindelijk heb ik haar los in huis gelaten en zelf erbij op de bank geslapen. Nog wel wat slaap gehad tot ik om 6 uur vanochtend wakker gemept werd, met mijn eigen slipper, in mijn gezicht. Madam wilde naar buiten. 🤣

Ze zeggen wel eens honden hebben een baas en katten personeel. Maar ik heb toch het idee dat Namu dan iets te veel van Luna heeft afgekeken ofzo. 😂

• Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt wel goed, we blijven er aan werken. Dat zeg ik tenminste tegen mijzelf om dit soort nachten door te komen 😂

Ze is volop puber nu, nu ook wel echt in de "bananen in haar oren fase". De simpelste dingen kosten moeite en lukken opeens niet meer. Zo wil ze de helft van de tijd niet eens zitten als ik zit zeg, terwijl dat er echt wel heel goed in zit hoor, ze weet best wat ik bedoel 😄 Het is een koppig, eigenwijs monster. Terror Jannie. Gremlin. Drakenbaby. Monsterhond. De bijnamen uit de eerste tijd dat ze bij ons was komen gewoon weer terug hoor 😄

De wandeling vanochtend ging wel echt heel goed. Nou had ik wel extra lekkere beloning meegenomen, dat helpt dan weer wel om haar aandacht te krijgen en vast te houden. Ik had pompoensticks in stukjes geknipt. Daar is ze dol op.

Ik ben van plan morgenochtend met haar te gaan hardlopen voor de eerste keer. Eens kijken of dat een succes gaat worden. Ze vind rennen heel leuk en lijkt haar tempo wel aan mij aan te kunnen passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vannacht was mijn man thuis en ging ze zonder al te veel gedoe gewoon slapen in de bench. Ik vraag mij nu wel af of al het gedoe kwam omdat hij er niet was, of dat het van het feestje/de dagopvang was en dat dat nu weer uit haar systeem is. Ik was in ieder geval blij met mijn nacht slaap, al ging de wekker van m'n man weer om 5 uur 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben de eerste keer hardlopen er op zitten 😄 

Het ging echt verrassend goed voor de eerste keer! Ze had wel wat veel pitstops nodig, heel handig als ze in de remmen gaat om te poepen als je net lekker in je hardlooptempo zit 😂 Maar als ze snapt wat de bedoeling is, weet ik zeker dat ze net als de andere honden haar behoefte doet als ik warmloop, het stukje het dorp uit.

Ze is wel helemaal uitgeteld nu. Haar conditie moet ook echt nog wel opbouwen. We wandelen wel echt veel hoor, zeker 2-3 uur per dag. Maar ik heb het idee dat je daarmee meer basisconditie houd, dan echt iets opbouwt. Dat opbouwen gaan we nu dus samen doen. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .