Evee Geplaatst: 6 oktober 2022 Delen Geplaatst: 6 oktober 2022 Namu is inmiddels jarig geweest en geen puppy meer. Tijd dus voor een nieuw topic, ik heb het maar het puberdagboek genoemd 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 6 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2022 Het gaat best goed op het moment. Ze reageert wel veel op dingen in de omgeving nu, zoals katten, andere honden. Een paar weken terug ging het echt goed om haar aandacht vast te houden, nu lijkt ze wat meer in de "bananen in je oren" fase te zitten op dit soort momenten. Ze heeft inmiddels al een paar keer losgelopen op het strand als we er in de ochtend waren, dat gaat ook prima. Op de foto's loopt ze niet los, toen was het vrij druk. Ze is mij komen ophalen met mijn man bij Schiphol, na mijn vakantie. Niet in de aankomst hal hoor, dat was te veel. Maar bij de parkeerplekken. Echt zo grappig want ze was best onzeker door alle laag overvliegende vliegtuigen en rare geuren, dat ze echt niet door had dat ik er aan kwam tot ik vlak bij haar was 😄 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 6 oktober 2022 Delen Geplaatst: 6 oktober 2022 Oh wat is Namu mooi😀en wat leuk een dagboek. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 8 oktober 2022 Delen Geplaatst: 8 oktober 2022 Een Alaska Malamute werd vroeg toch ook meegenomen op de jacht? Dus dat hij aandacht krijgt voor katten zal de natuur zijn. Vroeger wilde ik graag een Husky. Ik vind die blauwe ogen zo mooi. Maar het jachtinstinct hield me tegen. Een herder is wat slaafser in zijn gedrag en baasgericht en dat sprak me meer aan. Namu is schitterend om te zien. Haha over een tijdje kunnen jullie je laten voorttrekken op een slee in de sneeuw op het strand. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mississippi Geplaatst: 8 oktober 2022 Delen Geplaatst: 8 oktober 2022 Even een beeetje offtopic (of juist niet?), maar ik zag online een kruising Husky Malamute reu die op zoek was naar een nieuw thuis. Goed met katten en andere honden. Ik weet niet of jullie nog op zoek zijn, waarschijnlijk niet? Maar als dat wel het geval is, is het ook jammer om niet te zeggen. Ze zochten ook echt specifiek iemand die heeeeel goed wist waar ie aan begon 😅😂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 8 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2022 1 uur terug, Mississippi zei: Even een beeetje offtopic (of juist niet?), maar ik zag online een kruising Husky Malamute reu die op zoek was naar een nieuw thuis. Goed met katten en andere honden. Ik weet niet of jullie nog op zoek zijn, waarschijnlijk niet? Maar als dat wel het geval is, is het ook jammer om niet te zeggen. Ze zochten ook echt specifiek iemand die heeeeel goed wist waar ie aan begon 😅😂 Waar zag je hem? Toevallig deze week ook gereageerd op een senior malamute reu, maar daar was al een geïnteresseerde voor ons. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 8 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2022 8 uren geleden, To van de Veluwe zei: Een Alaska Malamute werd vroeg toch ook meegenomen op de jacht? Dus dat hij aandacht krijgt voor katten zal de natuur zijn. Vroeger wilde ik graag een Husky. Ik vind die blauwe ogen zo mooi. Maar het jachtinstinct hield me tegen. Een herder is wat slaafser in zijn gedrag en baasgericht en dat sprak me meer aan. Namu is schitterend om te zien. Haha over een tijdje kunnen jullie je laten voorttrekken op een slee in de sneeuw op het strand. Ja, ze hebben aardig jachtinstinct, dat klopt. Een slee op het strand zal niet gaan, op het strand blijft sneeuw niet liggen en het zand is veeel te zwaar om ze iets in vooruit te laten trekken. We hebben een step en een kar, de kar is voor 2 malamutes, de step voor 1. Een slee hebben we niet, veel te weinig sneeuw hier! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mississippi Geplaatst: 8 oktober 2022 Delen Geplaatst: 8 oktober 2022 3 uren geleden, Evee zei: Waar zag je hem? Toevallig deze week ook gereageerd op een senior malamute reu, maar daar was al een geïnteresseerde voor ons. Ik zag het op Twitter (bij René Perdok), maar toen ik net even terug zocht, zag ik dat de tweets verwijderd zijn. Misschien is deze jongeman ook al gereserveerd dan. Maar heb even gevraagd of er bekend is waarom, dus ik laat het wel weten als ik wat terug hoor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 8 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2022 Geen probleem hoor, bij de reu waar ik op gereageerd heb zijn we 2e optie, op de 17e weten ze of het eerste gezin een match is, zo niet dan kijken we of het bij ons klikt. Het is een 13 jarige reu met wel wat gezondheidsprobleempjes, maar lief en rustig, kan best even alleen zijn. Hij zou met katten en een teefje moeten kunnen. Dat wachten we dus ook nog even af. En we staan ook nog op de puppy wachtlijst. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 8 oktober 2022 Delen Geplaatst: 8 oktober 2022 9 uren geleden, Evee zei: We hebben een step en een kar, de kar is voor 2 malamutes, de step voor 1. Daar willen we t.z.t. graag beelden van zien!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 9 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2022 11 uren geleden, To van de Veluwe zei: Daar willen we t.z.t. graag beelden van zien!!! Ik heb er denk ik nog wel een filmpje van, van Keiko en Qila Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 9 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2022 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 9 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2022 Gisteren hebben we de ren weggehaald uit de woonkamer en de bench uit de loods er voor in de plaats gezet. De ren had tijdelijk moeten zijn, een maandje dachten we, om te wennen aan de katten en verplicht rust te pakken als pup. Bijna een jaar verder stond hij er nog omdat Namu zo sloopt. Toch 4 vierkante meter van de woonkamer 🤣 Maar het alleen zijn in de ren ging gewoon niet goed. Snachts wel, maar overdag niet. Terwijl ze inmiddels wel zon 5 uur alleen kan zijn in de auto (zelfde bench als loods). Ik denk dat los in huis ook wel zou gaan qua alleen zijn, maar niet van sloopgedrag. Dat is dus geen optie. We denken dus dat dat niet alleen kunnen zijn misschien aan de ren ligt, te weinig beschutting. Ze is namelijk wel een holen slaper 😉 Vannacht dus de eerste nacht in de bench. Dat ging prima. Eerst even gewoon worden aan de bench als slaap en eet plek, en dan gaan we alleen zijn weer trainen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mississippi Geplaatst: 9 oktober 2022 Delen Geplaatst: 9 oktober 2022 2 uren geleden, Evee zei: Zo gaaf. Hoeveel moet je hiervan aanleren en hoeveel weten ze eigenlijk zelf al? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mississippi Geplaatst: 9 oktober 2022 Delen Geplaatst: 9 oktober 2022 20 uren geleden, Evee zei: Geen probleem hoor, bij de reu waar ik op gereageerd heb zijn we 2e optie, op de 17e weten ze of het eerste gezin een match is, zo niet dan kijken we of het bij ons klikt. Het is een 13 jarige reu met wel wat gezondheidsprobleempjes, maar lief en rustig, kan best even alleen zijn. Hij zou met katten en een teefje moeten kunnen. Dat wachten we dus ook nog even af. En we staan ook nog op de puppy wachtlijst. Ohhh joh ik wist helemaal niet dat jullie er nog zo serieus mee bezig waren. Ik dacht ik geef het even door voor de zekerheid. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 9 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2022 33 minuten geleden, Mississippi zei: Zo gaaf. Hoeveel moet je hiervan aanleren en hoeveel weten ze eigenlijk zelf al? Links, rechts, hooooooo moet je leren. Tenminste, dat is wel praktisch 🤣 Het trekken en rennen gaat vanzelf en vinden ze zo ontzettend leuk. Zodra ze doorhebben dat we dit gaan doen, is het buiten snel plassen en poepen bij het eerst mogelijke plekje en dan stuiteren ze om te gaan 🤣 dat was tenminste met Keiko en Qila zo. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mississippi Geplaatst: 9 oktober 2022 Delen Geplaatst: 9 oktober 2022 7 uren geleden, Evee zei: Tenminste, dat is wel praktisch Hahaha ja anders is het immer gerade aus. Of boem is ho. Ik vind dat toch altijd bijzonder, hoe honden dan gewoon weten wat ze moeten doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 9 oktober 2022 Delen Geplaatst: 9 oktober 2022 16 uren geleden, Evee zei: Ik heb er denk ik nog wel een filmpje van, van Keiko en Qila Wat gaaf om te zien! En nog leuker om te doen! Inderdaad met wielen kan zoiets ook. Het lijkt me dat je wel een koppel moet hebben dat goed op elkaar afgestemd is. Zijn er geen mensen die je voor 'dierenbeul' uitschelden? Niet iedereen zal weten dat deze honden daar geschikt voor zijn. Als musher moet je best goed uitkijken, denk ik. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2022 8 uren geleden, To van de Veluwe zei: Wat gaaf om te zien! En nog leuker om te doen! Inderdaad met wielen kan zoiets ook. Het lijkt me dat je wel een koppel moet hebben dat goed op elkaar afgestemd is. Zijn er geen mensen die je voor 'dierenbeul' uitschelden? Niet iedereen zal weten dat deze honden daar geschikt voor zijn. Als musher moet je best goed uitkijken, denk ik. Eigenlijk alleen positieve reacties. En de mensen hier zijn het wel gewend op zich, want in Colijnsplaat woont ook een musher, met husky's, die ook echt kampioenschappen doet. We zijn dus niet de enige die hier mee oefent op het eiland. Deze: http://www.jemano.nl/index.html We hebben altijd een kopie stamboom en printje van het wetsartikel bij, hoewel de regels tegenwoordig soepeler zijn geworden en je dus met een geschiktheidsverklaring van je dierenarts met elke hond mag trekken, dus die willen we ook nog halen voor Namu, dan hebben we het extra dubbelop geregeld. Na laten kijken of ze qua spieren en gewrichten geschikt is vind ik toch wel een fijn idee voor je echt gaat sporten met een hond. De kar weegt 23 kg, en dan het gewicht van de persoon er bij. Ik step mee in het begin om het rollend te krijgen. Dat is vaak namelijk even het zwaarste moment, om het in beweging te krijgen. Door de wielen rolt het vanzelf wel als ze eenmaal gaan en is het gewicht dan niet te veel. We letten ook wel op dat de ondergrond niet te zwaar is voor ze. Eén malamute heeft 900 kilo trekkracht, als je dus met een klein autootje pech krijgt, kan je malamute hem naar huis trekken 😉 Maar dat willen wij niet, dat vind ik te extreem. In Amerika doen ze dat wel met malamutes, ook wel extreem groot gefokte, en dan van die krachtpats wedstrijden. In Nederland is dat gelukkig niet. Hier zijn alleen karrenwedstrijden en hardlopen (canicross) met je hond. Wij doen het overigens alleen recreatief. Ik vind het fijn om juist mee te kunnen helpen en het niet te zwaar te maken. Hoewel ze zonder aanmoediging gewoon gaan en je ze eerder terug moet houden dan aan moet moedigen. Zo vind ik het jogging tempo helemaal prima, af en toe een stukje echt rennen mag wel, maar niet te lang hoor. Dat is nergens voor nodig. En voor één hond is een step helemaal prima, zeker ook om te oefenen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 10 oktober 2022 Delen Geplaatst: 10 oktober 2022 Cool! Ik ben benieuwd wat Namu ervan zal vinden. Succes met de bench training weer.. Hopelijk gaat het zo beter dan de ren 🤞🏻 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2022 Vannacht ging het ook weer prima. Ze is de bench gelukkig wel al gewend want het is dezelfde als in de bus. In de loods was het in het begin ook lastig in die bench, maar dat is met training ook gewoon goed gekomen, vandaar nu de keuze om het met de bench uit de loods thuis te proberen. Ze is er tot nu toe maar 10 minuutjes overdag in geweest toen ik even in de voortuin bezig was, toen had ze een eendennek om op te knagen als afleiding en ging het prima. Dat gaan we nu dus rustig verder opbouwen. Ze moet volgende week maandag pas alleen zijn, maar dat kan evt ook nog wel in de bus denk ik. Dan is mijn man weg voor zijn werk en moet ik naar de internist in het ziekenhuis. Als het niet te warm is, moet dat ook in de bus kunnen (voor nu is de verwachting 18 graden en regen, dus dan kan dat prima). Ik kan ook nog dagopvang bij het hondenresort als optie bekijken, ik zag dat er nu na de vakantiedrukte wel af en toe plekjes vrij waren daar voor dagopvang. Dus dat zou ook nog goed kunnen en een fijne oplossing zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 10 oktober 2022 Delen Geplaatst: 10 oktober 2022 12 uren geleden, Evee zei: 900 kilo trekkracht, Toe maar. Bedankt voor je uitgebreide beschrijving. Leerzaam. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 11 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2022 Maandag is er een plekje vrij bij de dagopvang van het hondenresort, ze gaat daar dus voor de eerste keer heen. Ik hoop dat ze het leuk gaat vinden. Het is van 10 tot 6. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 11 oktober 2022 Delen Geplaatst: 11 oktober 2022 Op 8-10-2022 om 13:43, Evee zei: Het is een 13 jarige reu met wel wat gezondheidsprobleempjes, maar lief en rustig, kan best even alleen zijn. Mag ik vragen waarom je voor een oudere hond kiest met probleempjes? Honden worden vaak 13-15 jaar oud. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 11 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2022 Omdat hij behalve de ouderdomskwaaltjes wel aan ons lijstje van wensen voldoet. Hij kan met de kat, kan een tijdje alleen zijn, kan tegen autorijden, is gewoon normaal opgevoed zonder problemen. Behalve dan wat ouderdomskwaaltjes en een hoge leeftijd. Wij hebben iets met sledehonden, vooral malamutes, en staan al jaren op de lijst voor nieuwe honden, zowel herplaatsers als pups. Er zijn van pups maar 6 a 8 nestjes per jaar, dus je moet net geluk hebben dat de fokker waar jij bij wacht een nestje heeft en voldoende pups voor de mensen op de lijst. Ze fokken pas bij genoeg interesse, dus eerst wacht je op voldoende interesse, dan op het nestje, wat ook niet altijd in één keer lukt. Voor Keiko hebben we 2 jaar gewacht, voor Qila 1.5 jaar en voor Namu ook 2 jaar geloof ik. We waren voor Namu wel nummer 4 van de 5 mensen op de lijst, maar het teefje was 2x leeg en toen te oud om nog mee te fokken, de dochter van haar werd voor het eerst gedekt en had wel pups, maar 4. Wij hadden er dus wel één maar één iemand niet. Dan heb je keuze om te wachten op een volgend nestje bij deze fokker als dat er is, of je moet geluk hebben dat er ergens een groot nest is waar je kan en mag aansluiten (dat hadden wij met Keiko, dat teefje kreeg problemen en kon geen nestje meer krijgen maar toen was er een nest van 11 waar wij een pup konden krijgen). Nu staan we sinds Namu dus wel weer op de puppylijst en ik hoop dat er volgend jaar een pupje is voor ons. Dat is dan van dezelfde moeder als Namu. Maar als het tegenzit, zoals we in het verleden wel al gehad hebben, dan moet je van fokker wisselen en sta je weer achteraan daar op de lijst. Het is van deze fokker denk ik wel het laatste nestje, ze zijn inmiddels beiden gepensioneerd namelijk en willen zelf ook geen hondjes meer aanhouden. En ze houden rekening met hondjes uit nesten die terug komen als baasjes er niet voor kunnen zorgen. Dus ik denk dat het komende nestje van hun ook het laatste is. Ondertussen dus ook op de herplaats lijst van de rasvereniging en een aantal herplaatsingswebsites voor sledehonden en bij onze dierenarts. In het verleden wel een paar keer benaderd voor hondjes, ook wel geprobeerd thuis, maar meestal is reden van herplaatsen dat er echt gedragsproblemen zijn, het niet klikt met je eigen hond, en kunnen herplaatsers bijna nooit met katten. Tot nu toe weinig geluk daarin, en dan verruim je wel je eisen. De belangrijkste eisen zijn dat het met onze kat en namu moet klikken. En we gaan er van uit dat zo een senior hond 1 a 2 jaar lekker bij ons is, wat ook prima is als je dat weet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten