Ga naar inhoud

Secret Santa 2022

Evee
 Delen

Secret Santa  

55 leden hebben gestemd

1. 1. Doe jij mee met secret santa?

• Ja
      14
    • Nee
      41

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

En aan de racewagen? Marlboro heeft 8 letters maar verder?

Ik zou niet te vergezocht denken. Ik dacht al militairen etc. bij Area 51, spoetnik is ook een stichting voor Oekraïne o.i.d (en Russisch ook nog), happy new year kan ook nog slaan op 2022, het jaar waarin de oorlog Rusland-Oekraïne begon. De Drie Musketiers is geloof ik ook nog iets met oorlog. Race = ook al strijd. Dus ik heb even gezocht in de zoekfunctie op Oekraïne, of er iemand was die vluchtelingen in huis heeft gehad o.i.d. Ik kon niks zinnigs vinden daarover. Zal dus wel weer wat te vergezocht zijn. Uit het topic van Secret Santa vorig jaar bleek ook wel weer dat het allemaal niet zo vergezocht was als het leek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Lollie zei:

Ik zou niet te vergezocht denken. Ik dacht al militairen etc. bij Area 51, spoetnik is ook een stichting voor Oekraïne o.i.d (en Russisch ook nog), happy new year kan ook nog slaan op 2022, het jaar waarin de oorlog Rusland-Oekraïne begon. De Drie Musketiers is geloof ik ook nog iets met oorlog. Race = ook al strijd. Dus ik heb even gezocht in de zoekfunctie op Oekraïne, of er iemand was die vluchtelingen in huis heeft gehad o.i.d. Ik kon niks zinnigs vinden daarover. Zal dus wel weer wat te vergezocht zijn. Uit het topic van Secret Santa vorig jaar bleek ook wel weer dat het allemaal niet zo vergezocht was als het leek.

Nou zelfs nu ik weet wie het is kom ik er niet uit. Ik snap er helemaal niks van. Ik ben benieuwd naar de uitleg van de Secret Santa in kwestie

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Iris_1D zei:

Dus ik heb even gezocht in de zoekfunctie op Oekraïne, of er

Alles op steekwoorden heb ik al opgezocht en dan kom ik bij Secret Santa uit. Hahaha.

Strijd is inderdaad wel een rode draad. Zal ik morgen de eerste extra hint openen?

Rond speelt ook een rol. Rondtrekken, racen op een ronde ring, Ronde bol etc.

aangepast door To van de Veluwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die van Marjolein ontcijferd, zit 1 foutje overigens in 😉

er moet een puntje in het eerste tekentje van de 1 na onderste regel 😉

Ik had een hele cryptische omschrijving nog verwacht maar de naam van de santa staat er gewoon letterlijk in 😂 

Ook al aan het ontcijferen @Marjoleink

En @Iris_1D hielp me met die van @MichelleloveElmo, dus dan weet ik ook wie die hele complexe hint van @To van de Veluwe heeft gemaakt. Ik snap hem alleen nog steeds niet! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, BaasjevanBrownie zei:

Ik heb die van Marjolein ontcijferd, zit 1 foutje overigens in 😉

er moet een puntje in het eerste tekentje van de 1 na onderste regel 😉

Ik had een hele cryptische omschrijving nog verwacht maar de naam van de santa staat er gewoon letterlijk in 😂 

Ook al aan het ontcijferen @Marjoleink

En @Iris_1D hielp me met die van @MichelleloveElmo, dus dan weet ik ook wie die hele complexe hint van @To van de Veluwe heeft gemaakt. Ik snap hem alleen nog steeds niet! 

Nog druk bezig met zoeken naar verbanden, dus komt goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook gevonden over die racewagen dat het een model (mp4-2)is van mclaren, gemaakt in 1984. Voor het seizoen waarin Niki Lauda wereldkampioen werd. Niki Lauda kwam uit oostenrijk. En verongelukte op de Nürburgring. Althans hij kreeg daar het ongeluk en overleed later in het ziekenhuis. Hij is in Wenen begraven. Wenen is ook wel een ander woord voor huilen. Dus ik denk dat onze Secret Santa met deze hint probeert duidelijk te maken dat hij of zij wel eens heeft gehuild.

• Bedankt 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Secret santa had voor de hint een tof idee dit jaar, dus ging ze aan de slag met karton, lijm, potlood en schaar. Ze was van plan een cryptex (?) te maken, maar helaas wilde dat niet slagen. Omdat het niet te makkelijk moest worden, is het dit gedicht in geheimschrift geworden. Santa hoopt dat jij en de nijntjes van de cadeautjes kunnen genieten, dus de verpakking dag (moet mag zijn denk ik) je nu deleten. Groeten van secret santa Lollie.

@Lollie is dus mijn secret santa. Heel leuk gedaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Lollie had ik ook ontcijferd dus zij is ook afgevallen. Haha, als je bij het einde van de brief begon, was je er gelijk al. Blijven over MarjoleinK en Suus1978. Maar doen Lienappelsien en Kolino  ook niet mee?

Ik ga nog eens naar hint 4 kijken.

Je moet ook nog even beter kijken wie er meedoen en al geweest zijn 😉

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .