Ga naar inhoud

Secret Santa 2022

Evee
 Delen

Secret Santa  

55 leden hebben gestemd

1. 1. Doe jij mee met secret santa?

• Ja
      14
    • Nee
      41

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Marjoleink zei:

Secret santa had voor de hint een tof idee dit jaar, dus ging ze aan de slag met karton, lijm, potlood en schaar. Ze was van plan een cryptex (?) te maken, maar helaas wilde dat niet slagen. Omdat het niet te makkelijk moest worden, is het dit gedicht in geheimschrift geworden. Santa hoopt dat jij en de nijntjes van de cadeautjes kunnen genieten, dus de verpakking dag (moet mag zijn denk ik) je nu deleten. Groeten van secret santa, Lollie.

@Lollie is dus mijn secret santa. Heel leuk gedaan!

Ja! Excuus dat het even duurde voor het aankwam. Ik ben inderdaad uren bezig geweest aan een cryptex (speciaal nog naar de snoepwinkel geweest voor een losse lolly voor erin 😂) maar ik kon na uren bezig zijn uiteindelijk maar 1 ding concluderen: Of het idee was beroerd, of mijn knutselkunsten zijn beroerd 😂. Ik heb het uiteindelijk maar opgegeven. Er moest toch een hint komen dus toen werd het maar een geheimschrift.

3 uren geleden, Marjoleink zei:

Mijn pakket is inmiddels ook binnen.

Verborgen in het stro (dus mijn woonkamer ligt er nu vol mee) een aantal leuke pakjes: een wilgenbal, een tasje waarvan ik aanneem dat het ook een kadootje is, ondanks dat het niet was ingepakt, een (zelfgemaakte?) sleutelhanger, een puzzel, een potje gedroogde pompoenstukjes), snoepjes voor de konijnen, douchegel, en een geknutseld konijn. Er lijkt hooi in te zitten, is het een speeltje voor de konijnen of gewoon voor de sier?

Mijn secret santa heeft ook flink wat tijd uitgetrokken voor de hint. Ik ben de hele dag weggeweest, dus ik ben er nog niet aan begonnen. Ik heb dus ook nog geen idee wie mijn secret santa is, maar wel alvast heel erg bedankt!

20221215_124256.jpg

20221215_124655.jpg

20221215_124941.jpg

20221215_124329.jpg

Het geknutselde konijn is idd een speeltje voor de konijnen. Ik had geloof ik ergens gelezen dat je konijnen sloopzakjes niet snappen en je er dus altijd een gat in maakt. Ik heb dus besloten er een staartje van te maken voor het BunnyBunch logo, misschien dat je nijntjes het dan beter snappen. Het is inderdaad hooi met kruiden en een meadow loop wat erin zit. De sleutelhanger is inderdaad zelfgemaakt, het "tasje" ook. Die laatste was eigenlijk bedoeld als hooizak voor de nijnen maar geen idee of het eigenlijk wel geschikt daarvoor is 😂. Je mag het dus ook gewoon weggooien of ergens anders voor gebruiken. De pompoenstukjes zijn zelfgedroogd en zitten in een weckpot omdat ik gelezen had dat ze dan veel langer goed blijven. Als het goed is zit er ook een jute zak bij, mijn cavia's vinden dat leuk. Je mag dus zelf kijken of konijnen dat ook vinden, of gewoon weggooien. Fijn dat je er blij mee bent!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Marjoleink zei:

@Lollie maar wat is nou een cryptex? Het zegt me echt helemaal niks.

Haha, het is een soort kluis zeg maar, het komt geloof ik van Da Vinci Code. Je voert een code in en dan kun je hem openschuiven en zit er iets in. Ik wilde met 3 letters ipv 5 op de foto, want dan zou het te moeilijk worden, het woord "nijn" (of bun, daar was ik nog niet helemaal uit) als code doen. En dan een lolly erin. Als je de foto ziet snap je misschien wat ik bedoel. Ik was aan de slag gegaan met wc-rollen e.d maar het werkte niet. Heel even wel, maar toen was toch de lijm te slap en ben ik maar met secondelijm aan de slag gegaan. Maar het werd uiteindelijk niks.

Screenshot_20221216_020901.thumb.jpg.dfd72794b528c216989710aeafc8bce6.jpg

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Het enige dat ik met hint 4 kan bedenken is dat van 1978 naar 2000 = 22 jaar. En van 2000 naar 2022 is ook 22 jaar. Suus zal dus 44 jaar zijn. 22 en 44 zou haar naam kunnen zijn. 2 x een s en 2 x een u = 2 x een 2 en 2x een 4. Maar dit vind ik allemaal wel erg ver gezocht.

Oke mijn laatste hint, het heeft niks met getallen te maken. En misschien moet je ook nog even kijken naar wie er allemaal meedoen en al bekend zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal gaan helpen, door de lijst met deelnemers te posten.

Er zijn in totaal 12 deelnemers:

1. Evee 
2. Deeskuh88
3. Lollie
4. Baasjevanbrownie
5. Happy211
6. Michelleloveelmo
7. Linke
8. Nina en Hazel
9. Marjoleink
10. To van de veluwe
11. DanielleV
12. Kimie

Deze zijn al geraden:
1. Evee heeft een pakket ontvangen van Marjolein K
2. Deeskuh88 heeft een pakket ontvangen van Baasjevanbrownie
3. Lollie heeft een pakket ontvangen van Linke
4. Baasjevanbrownie heeft een pakket ontvangen van michelleloveelmo
5. Happy211 heeft een pakket ontvangen van Nina en Hazel
6. Michelleloveelmo ???
7. Linke heeft een pakket ontvangen van Kimie
8. Nina en Hazel heeft een pakket ontvangen van Deeskuh88
9. Marjoleink heeft een pakket ontvangen van Lollie
10. To van de veluwe ???
11. DanielleV heeft een pakket ontvangen van Happy211
12. Kimie ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Evee zei:

Ik zal gaan helpen, door de lijst met deelnemers te posten.

1. Evee 
2. Deeskuh88
3. Lollie
4. Baasjevanbrownie
5. Happy211
6. Michelleloveelmo
7. Linke
8. Nina en Hazel
9. Marjoleink
10. To van de veluwe
11. DanielleV
12. Kimie

Deze zijn al geraden:
1. Evee heeft een pakket ontvangen van Marjolein K
2. Deeskuh88 heeft een pakket ontvangen van Baasjevanbrownie
3. Lollie heeft een pakket ontvangen van Linke
4. Baasjevanbrownie heeft een pakket ontvangen van michelleloveelmo
5. Happy211 heeft een pakket ontvangen van Nina en Hazel
6. Michelleloveelmo ???
7. Linke heeft een pakket ontvangen van Kimie
8. Nina en Hazel heeft een pakket ontvangen van Deeskuh88
9. Marjoleink heeft een pakket ontvangen van Lollie
10. To van de veluwe ???
11. DanielleV heeft een pakket ontvangen van Happy211
12. Kimie ???

MichelleLoveElmo heeft een pakket ontvangen van een postbezorger met 2 hangoortjes. Dat kan er maar één zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Evee zei:

Mijn allereerste gedachte was toen ik dit werkelijk geweldige pakket uitpakte het is van Evee. Maar ik dacht: die doet niet mee. Ik zie nu dat Suus1978 niet meedoet. Mmm. Ik had ook al genoteerd wie afgevallen waren.

Maar met de overgebleven namen kan ik nog geen link leggen. Vanavond maak ik anders hint 1 open.

Ik moet zeggen wie dit gedaan heeft, klasse. Ik geniet er heel erg van. Ik heb in jaren niet zo'n leuke opdracht gekregen. Het verslaat Sinterklaas. Dit is toch geweldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, To van de Veluwe zei:

Mijn allereerste gedachte was toen ik dit werkelijk geweldige pakket uitpakte het is van Evee. Maar ik dacht: die doet niet mee. Ik zie nu dat Suus1978 niet meedoet. Mmm. Ik had ook al genoteerd wie afgevallen waren.

Maar met de overgebleven namen kan ik nog geen link leggen. Vanavond maak ik anders hint 1 open.

Ik moet zeggen wie dit gedaan heeft, klasse. Ik geniet er heel erg van. Ik heb in jaren niet zo'n leuke opdracht gekregen. Het verslaat Sinterklaas. Dit is toch geweldig.

En volgensmij puzzelen er meerdere hard met je mee. Waaronder ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .