Ga naar inhoud

Secret Santa 2022

Evee
 Delen

Secret Santa  

55 leden hebben gestemd

1. 1. Doe jij mee met secret santa?

• Ja
      14
    • Nee
      41

Aanbevolen berichten

Editie vijf alweer!

Doe jij mee?  

WAT IS SECRET SANTA?

Vind jij het leuk om cadeautjes te geven en te krijgen? Dan is dit iets voor jou! Meld je aan voor Secret Santa. Het is eigenlijk een soort ouderwets lootjes trekken zoals je kent van sinterklaas, alleen maken wij er een sinter-kerst versie van en doen we dit met de Bunnybunch forumleden!   Achter de schermen hussel ik alle namen van iedereen die mee doet. Begin november krijg je de naam door, voor wie jij een cadeau mag gaan samen stellen.   Rond 10 december verzend iedereen het pakket, en krijg je dus ook van een onbekende gever een pakje opgestuurd! De uitpak pret gaat dan pas echt beginnen, en je moet ook nog raden van wie jij het pakket ontvangen hebt! We verwachten natuurlijk ook een uitpakverslag hier op het forum, dat mag een verhaal zijn, maar je mag natuurlijk ook foto's en filmpjes plaatsen!   

HOE DOE JE MEE?

Stuur een priveberichtje naar mij, Evee. Je kan je aanmelden tot en met 31 oktober. Iedereen mag mee doen (mits lid van het bunnybunch forum), ben je onder de 18 vraag dan wel toestemming aan je ouders om mee te doen. Je deelt namelijk je adresgegevens wel met ons (mij & de andere forum beheerders) en met jouw secret santa, en het is wel de bedoeling dat je er zelf wat geld aan uit geeft om het pakket samen te stellen en te verzenden.   In het priveberichtje geef je je naam en adres door, en een lijstje met dingen die je graag zou willen krijgen, maar vermeld ook eventuele dingen die je echt niet wil krijgen. Je kan ook in je aanmelding vermelden welke huisdieren je allemaal hebt en of er andere dingen zijn waar je het leuk voor zou vinden iets voor in het pakket te krijgen (bijv. kindje op komst, nieuw huisdier op komst etc).  

Let wel op! AANMELDEN = MEEDOEN! lukt dat om wat voor reden dan ook toch niet na je aanmelding, laat het dan zo snel mogelijk weten. Het is niet leuk als iemand wel een pakket geeft, maar niets ontvangt!  Voorbeeld van een aanmeld berichtje, knip en plak dit gerust en pas het aan aan je eigen voorkeuren als je mij het aanmeld-berichtje stuurt:   

Ik wil mee doen met Secret Santa!

Mijn adres is: Piet Proefkonijn Hazepad 1 1111BB Keuteldorp

Ik heb ... konijnen / ... katten / ... honden / kinderen 

Eventueel kun je nog wat algemene informatie over jezelf toevoegen welke je wil delen. Dat helpt de gever een pakket samen te stellen met producten die je ook echt leuk vind en waar je iets aan hebt.

Ik hou niet van: een bepaalde kleur / wil geen etenswaren / lust geen drop / draag geen make-up / heb geen bad / tweedehands producten / ben allergisch voor  / hou niet van kerst / glitters /   ... enz.

Ik hou wel van: thee / chocolade / kamerplanten / kaarsen / sieraden / puzzelen / Minecraft / Disney / reizen / sokken (vergeet dan de maat niet te vermelden) / breien / haken / taarten bakken / boeken in een bepaald genre / een bepaalde diersoort / drop / films / puzzelen / Pokémon / een bepaalde stijl interieurspulletjes /  ...   enz.  

Ben je iets vergeten in je berichtje en wil je er nog iets aan toevoegen? Je kan eventuele aanvullingen en extra informatie, die de gever helpen een leuk pakketje samen te stellen, ook in dit topic plaatsen. Soms kom je later nog op ideetjes door de berichten van anderen.  Dat kan de ontvanger later ook weer helpen om met de hints in het pakket uit te vinden wie zijn/haar secret santa is. Dit topic is dus gewoon lekker slowchat, voor alle vragen, opmerkingen en uitpak-verslagen!    Mocht je aangemeld hebben, maar toch niet mee kunnen doen, meld het dan op tijd, het is vervelend als iemand wel veel tijd en moeite in een pakket stopt, maar niets ontvangt, dat willen wij dus echt voorkomen!

WANNEER HOOR JE VOOR WIE JE SANTA BENT?

In de eerste week van november krijg je door voor wie jij de Secret Santa bent. Je hebt dan een maand de tijd om een pakket samen te stellen.  

WAT STOP JE IN HET PAKKET?

Dat mag van alles zijn. Konijnenspullen zijn voor de hand liggend, aangezien Bunnybunch een konijnenforum is. Maar je mag ook spulletjes voor het baasje of andere huisdieren in het pakket stoppen. Als het goed is kom je met de tops en flops van de ontvanger wel een eind. Het mogen producten zijn die je koopt, maar 2e hands spulletjes mogen ook (tenzij de ontvanger heeft aangegeven dat echt niet te willen!). Houd het met 2e hands spulletjes wel schoon en netjes. Laat je creativiteit er gerust op los. Je bent zelf helemaal vrij om te kiezen voor bijv. 1 of 2 wat grotere cadeautjes, of juist meer kleinere cadeaus. Samenstellen kan aan de hand van de tops/flops maar bijv. ook aan de hand van forumberichten van het lid waar jij secret santa voor bent.  

Hoe pak je het in? Dat mag je helemaal zelf kiezen. Je hoeft er geen compleet geknutselde surprise van te maken, een cadeaupapiertje is voldoende, maar het mag wel. Wil je een papiermaché konijn maken, ga je gang. Wil je dat niet, geen probleem. Leef je uit, of niet, als het totaal niet je ding is. Daar laten we jullie helemaal vrij in! Let wel op dat je het goed in pakt voor verzending zodat er niets kapot gaat.    In het pakketje moet ook een hint zitten. Dat kan een gedichtje, tekening, rebus , kaartje (eventueel met tekst) of een simpele aanwijzing zijn, die je in het pakket stopt, zodat de ontvanger uit kan zoeken wie zijn of haar "secret santa" is. Dat mag best lastig gemaakt worden, bijvoorbeeld een verwijzing naar iets wat je op het forum getypt hebt, of naar namen van je huisdieren. Laat de ontvanger maar puzzelen van wie het afkomstig is!  

HOE VEEL GELD KOST HET?

Het pakket moet een waarde van ongeveer €12,50 hebben, exclusief de verzendkosten. De verzendkosten komen er dus nog bovenop! Zowel forumleden uit Nederland als België mogen mee doen met deze actie. Het kan dus zijn dat je je pakje naar België moet versturen, of vanuit België naar Nederland.   

WANNEER VERZEND / KRIJG JE JE PAKJE?

Het is de bedoeling dat iedereen zijn pakje ongeveer tegelijk op de post doet, zodat ook iedereen het ongeveer tegelijk binnen krijgt. We verzenden daarom allemaal op of zo dicht mogelijk bij de datum 10 DECEMBER het pakje. Je krijgt een paar dagen daarvoor nog een priveberichtje van Evee om je daar aan te helpen herinneren. Ben je die datum niet thuis, en kun je het echt niet die dag versturen, verstuur het dan bij voorkeur eerder, maar wel duidelijk met de tekst er op dat het pas na de 10e december uitgepakt mag worden. De ontvanger kan dan alvast vanaf de buitenkant raden wat er in zit, maar mag het pas uitpakken als iedereen z'n pakje verzonden heeft, dus pas na de 10e. Let wel op dat je die dagen dus wel ook je eigen secret santa pakketje gaat ontvangen.  

Vergeet ook niet in dit topic te melden dat je het ontvangen hebt, met natuurlijk een leuk uitpakverslag er bij! En laat in het topic weten wie je denkt dat jouw secret santa is! Op de lijst in het topic houden we bij wie het al goed geraden heeft. Als het goed is heeft iedereen die een uitpakverslag plaatst, natuurlijk zelf ook een pakketje verzonden!    We hopen dat jullie gezellig mee doen, dat er veel aanmeldingen zijn en wensen iedereen alvast veel plezier!   

Aantal aanmeldingen tot nu toe: 12

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aanmelden kan beginnen (of is eigenlijk al begonnen)! 😄

Een samenvatting voor als je het verhaal hierboven te lang vind

• Aanmelden uiterlijk 31 oktober, pb naar evee. Vergeet je tops en flops niet!
  • Eerste week november hoor je voor wie je een pakket moet maken
  • Het is de bedoeling dat de spulletjes een waarde van 12.50 euro hebben
  • Je moet zelf de verzendkosten betalen, dat kan in Nederland, maar ook België zijn. Dat komt dus bovenop de 12.50 euro
  • Voor of uiterlijk op 10 december verzend je het pakket.
  • Vergeet niet om een hint in het pakket te stoppen! De ontvanger moet raden van wie het komt.
  • Je mag het simpel in een papiertje inpakken. Maar als je creatief bent en er de tijd voor hebt mag een echte ouderwetse surprise maken ook.
  • Na ontvangst van je eigen pakket is het de bedoeling dat je in dit topic een uitpak verslag plaatst, het liefst met foto's en/of een filmpje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee vastgeprikt en In de kijker dit topic
22 minuten geleden, Minipaardenfan zei:

Moet het echt geld kosten.  Anders kan ik helaas niet mee doen . Anders moet ik er over na denken 

Ja, het kost ongeveer 20 euro om mee te doen. Mogelijk meer als je veel producten online besteld, in plaats van gaat winkelen. 

De waarde van de cadeau's excl. verzending moet ongeveer 12.50 euro zijn. Dan de verzendkosten er bij naar de ontvanger. Dan zit je dus ongeveer op 20 euro. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Minipaardenfan zei:

Moet het echt geld kosten.  Anders kan ik helaas niet mee doen . Anders moet ik er over na denken 

Hoe had je het dan voor je gezien…? Gewoon, nieuwsgierig 🙃

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard doe ik mee!!

Er is nog geen enkele editie geweest die ik heb overgeslagen, vorig jaar werd het even spannend op het laatste moment ivm een ziekenhuis opname, maar daar was Mams to the rescue 🤣

Het kopen van cadeautjes wordt fysiek nog even een uitdaging waarschijnlijk, maar dat is mijn probleem en niet dat van jullie 🤣🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog in twijfelmodus, het lijkt mij namelijk super leuk. Echter ken ik jullie nog niet zo goed en ik wil niemand teleurstellen met een matig pakketje. Daarom even twee vragen:

-  Zijn de aanwijzingen voldoende om een leuk pakket te maken?

- Is er een manier om makkelijk te zoeken op berichten die iemand op het forum heeft geplaatst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen stuurt een mail met waar hij of zij van houdt of juist niet van houdt, over het algemeen kun je daar goed mee uit de voeten. Wat wordt er gegeven: konijnenspeelgoed, sokken, thee, chocola, knutselspullen, douchegel, tijdschriften,...

Vaak staat er ook bij of tweedehands wel of niet welkom is, dan heb je iets meer mogelijkheden.

En als je berichten van iemand zoekt, kijk dan vooral in de topics die niet direct over konijnen gaan, zoals het jippietopic en het konijnen hebbedingen topic.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Evee zei:

Haha ja, er was iemand die wel een berichtje deed "ik doe mee" maar verdere info vergeten is mee te sturen 😉 🤣

Ik voel mij verder niet aangesproken of zo 😇🤪😅🤣🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-10-2022 om 19:36, Kimie zei:

Ik ben nog in twijfelmodus, het lijkt mij namelijk super leuk. Echter ken ik jullie nog niet zo goed en ik wil niemand teleurstellen met een matig pakketje. Daarom even twee vragen:

-  Zijn de aanwijzingen voldoende om een leuk pakket te maken?

- Is er een manier om makkelijk te zoeken op berichten die iemand op het forum heeft geplaatst?

Als je het leuk vindt gewoon meedoen! Dat is hartstikke leuk. Je kan iets leuks maken zonder iemand echt te kennen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-10-2022 om 18:12, mammafelina zei:

Ik sla dit jaar een keertje over.

Geniet natuurlijk wel graag mee van jullie voorbereidingen en de uitpak verslagen 😊

Op 7-10-2022 om 18:27, Jamesthebunnybutler zei:

Ik sla ook een keertje over dit jaar, maar ben heel benieuwd naar alle verslagen!!

Hey nou ga ik eindelijk meedoen, moeten jullie niet allemaal over gaan slaan 🙈

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, BaasjevanBrownie zei:

Hey nou ga ik eindelijk meedoen, moeten jullie niet allemaal over gaan slaan 

Oké, dan doe ik ook maar mee.

Haha nee ik had me al aangemeld hoor 😄

33 minuten geleden, Lienappelsien zei:

Als je het leuk vindt gewoon meedoen! Dat is hartstikke leuk. Je kan iets leuks maken zonder iemand echt te kennen. 

@Kimie ik ben ook nog niet superlang actief op het forum, maar ik heb me wel aangemeld, het komt vast goed! Ik zou me gewoon aanmelden als ik jou was ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .